Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefaling af antivirus software

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Så er computeren blevet syg. Den der lille stikkende fornemmelse i maven når outlook bliver ved med at gå ned og jeg ikke kan få adgang til visse domæner siger mig at noget et helt galt

Jeg må derfor ud og have et antivirus program. Jeg ved at der er en milliard af slagsen, men aner ikke hvordan man bedømmer kvaliteten af de forskellige. Jeg kender brand navnende som Norton og McAfee (er det rigtigt stavet?? )) men hvad kan I anbefale??

Det vigtigste for mig er at skidtet virker, at det ikke kræver så meget af mig (havde engang et program der scannede computeren, identificerede en række filer der "måske" var farlige. Så spurgte den om de skulle slettes. I god tro sagde jeg ja til det hele og bagefter virkede halvdelen af mine programmer ikke fordi den havde slettet visse filer der hørte til programet. Hvordan i al verden skulle jeg kende forskel på gode og dårlige filer??)

Det skal heller ikke gøre computeren langsommere. Og det ville da være rigtig lækkert hvis man kunne bruge det til at scanne en enkelt fil, og måske endda også ens indkommende og udgående mails ) Findes dette?? Og i så fald hvad hedder det??

JEg håber I kan hjælpe så min stakkels lille computer kan blive rask igen )

Hilsen Morten

Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 10:28
Hej Morten,

Der findes et hav af teknologier som kan opfylde dine behov. Dog er der visse ting der er vigtige når der vælges anti-virus produkt: %-vira kendt, heurestic funktioner og resource forbrug. Alle disse ting skal komme ind i overvejelserne inden du vælger en bestemt løsning. Hvis jeg skal give to forslag, så vil jeg sige Avast antivirus (hvis det skal være gratis.. du skal dog registrere dig inde på deres webside) eller Bullgaurd Security hvis du gerne vile ofre nogle hundrede kroner.
Fra 4000 Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:29

Ole net-distribution.dk

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 10:37
http://www.bitdefender.com Tjek deres side. De har en online scanner som du gratis kan bruge. Benyt deres Trial og tjek programmet ud.

det er rigtigt lækkert og har dansk telefon support.

www.svdata.dk er forhandler

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 10:37
Vil osse sige avast hvis du er efter noget gratis og godt...

Men så er der jo osse at skifte O/S... evt til GNU/Linux...
Så skal man jo ikke tænke på virus, adware, spyware o.s.v...

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:39
Hej

Det gør ikke noget at det koster lidt, bare det virker. Så er pengene sgu hurtigt tjent hjem igen )

Bullguard har jeg haft. Det bad mig altid om at godkende en masse domæner når jeg surfede og spurgte "vil du give tilandese til XXXX" hele tiden også når jeg ikke havde browseren åben. Det irriterede mig grænseløst.

Jeg vil kigge på Avast, men adre forslag modtages også med kyshånd.

Hilsen Morten

Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 10:58
Dato: 20-11-2006 10:39:12
Forfatter: WideEyes - Virtual Tours
Hej

Det gør ikke noget at det koster lidt, bare det virker. Så er pengene sgu hurtigt tjent hjem igen )

Bullguard har jeg haft. Det bad mig altid om at godkende en masse domæner når jeg surfede og spurgte ''vil du give tilandese til XXXX'' hele tiden også når jeg ikke havde browseren åben. Det irriterede mig grænseløst.

Jeg vil kigge på Avast, men adre forslag modtages også med kyshånd.

Hilsen Morten

Hehe, det forstår jeg godt. Det er firewall-delen af Bullgaurd. Der findes ingen firewall i Avast.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:14
Jeg har det seneste års tid brugt F-Secure, og har i den tid ikke været plaget af virus. Jeg har tidligere brugt Norton (Anti)virus, og det har jeg til gengæld dårlige erfaringer med. Jeg blev lettere ramt da jeg brugte det, så jeg bliver nok aldrig kunde ved dem igen.

F-Secure har også firewall og hvad man ellers kan ønske sig i den retning. Jeg tror at jeg gav omkring 300 kr. men jeg er ikke helt sikker.

Jeg har for 100 år siden brugt Norman, og det er så vidt jeg husker den motor Martin''s VIRUSfighter bruger, og den fungerede også upåklageligt.

mvh Carsten
Fra Bording
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:28
Vi bruger selv sikkerhedspakken fra TDC. Så, hvis du er kunde hos dem, kan kun varmt anbefale at bruge de 20 kroner ekstra om måneden. Det kører absolut problemfrit og fjerner stort set alt. Jeg syndes selv, det er en billig og bekvem måde at slippe af med alle bekymringer i den retning.

Vi har dog også tidligere kørt med nogle af de gratis løsninger og været udmærket tilfreds. De stiller dog ofte lidt større krav til at brugeren kender noget til opsætning af programmet og dets funktioner. Og jeg fornemmer, at det netop var et punkt du helst ville være foruden.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 11:33
Min personlige favorit er under betalings antivirus er NOD32. Har en kanon heuristic scan (er vist blevet testet som en af de bedste) og en så lille footprint at den sparker kugler..

Men den kan være lidt "geeky" at arbejde med.. så jeg ved ikke om den er noget for dig?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)