Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online Business i Danmark

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 10
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg elsker INTERNETTET .Det er da dejligt at sidde hjemme i sin stue og alligvel få "ordenet" en masse ting gøremål via internettet.

Jeg kom bare til at tænke på, hvad vi kan bruge internettet til udføre arbejdet/opgaven ved blot sidde hjemme.

Man kan f.esk få lavet sig en hjemmeside via internettet uden nogensinde mødes med det firma som laver den FYSISK....DEJLIGT..:)

Gad vide hvad man ellers kan får lavet, uden at møder firmaerne. Altså man bestiller opgaven via nettet og det bliver udført....Jeg håber i er med på hvad jeg mener...kom med jeres bud..:)

Tilmeldt 5. Apr 10
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 07:08
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 07:42

online handel: 

• mad, elektronik, rejser, billetter og booking m.m.

sociale medier:

• dating, twitter, facebook - hvis vi tager udgangspunkt i at det sociale medie laver opgaven for dig at finde venner og kæreste mm.

offentlige institutioner:

• din kommune, skat m.m.

din bank:

• Hvornår har du lige sidst været i din bank ?  Smile

Den samlede liste må være rigtig lang.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:51

You can get your Windows cleaned :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 07:57

Niels:

You can get your Windows cleaned :)

Ja windows pudseren hedder Mac :)

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 08:01
Partisalg:

Jeg elsker INTERNETTET.

Det gør jeg også - helt sikkert en af verdens bedste opfindelser - hvis der ikke var for for søde og dejlige NETTE så ville jeg nok ikke en gang have en PC i dag. Det er næsten nemmere at skrive hvad man ikke kan, end hvad man kan på Internettet.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:10

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Partisalg:

Jeg elsker INTERNETTET.

Det gør jeg også - helt sikkert en af verdens bedste opfindelser - hvis der ikke var for for søde og dejlige NETTE så ville jeg nok ikke en gang have en PC i dag. Det er næsten nemmere at skrive hvad man ikke kan, end hvad man kan på Internettet.

Jeg kom på nettet i midten af 90'erne nok mest ved et tilfælde. Jeg havde en IBM kompatibel PC med Windows 3.11 og havde lige købt Windows 95 og en printer. Men da der ikke var en printerdriver med til Win95 måtte jeg købe et 14.4 baud modem for at hente den på firmaets BBS hvor jeg skulle ringe op direkte.

Der gik ikke lang tid før jeg prøvede det dersens internet ;) og i 1997 blev jeg ansat i mit første job som programmør...

Så ja... internettet er en sjov størrelse og har givet mange glæder og sorger.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 09:17

Jeg vil hermed tilslutte mig, den del der mener det er nemmere at skrive hvad man ikke kan på nettet i dag, end hvad man kan..

Jeg tror helt klart at nettet har været med til at gøre verden meget mindre end del reelt er, da man i dag med få klik komme i kontakt med mennesker verden over.

Dette fænomen er rigtig godt, men kan også for nogle være en ren besættelse, men sådan er det jo med alting i dag. Alt med måde...

Fortsat god weekend, nu vil jeg sætte mit video overvågning op i huset - som selvfølgelig er koblet på nettet :)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:30

Partisalg:
Jeg elsker INTERNETTET

Det vil jeg tilslutte mig. Da jeg hoppede på nettet i slutningen af 90'erne, var det af samme grund som ca. 80 % af alle andre internetbrugere.. Man må sige at mulighederne er eksploderet siden da :o)

Der er ingen tvivl om et der stadig ligger uanede muligheder og venter på at blive opfundet på nettet, men en gang i mellem spekulerer jeg også over hvad det i fremtiden kommer til at betyde ude i den "virkelige" verden. Der er vist ikke meget tvivl om at internethandlen allerede har taget livet af en del butikker, og der er flere brancher der får svært ved at bevare en fysisk butik, da meget af den handel i stigende grad rykker over på nettet, og disse brancher har ikke været klar til den kamp, og ikke troet på at det ville gå så hurtigt. Her tænker jeg primært på musik, tele- og fotoforretninger, men der er sikkert flere andre. Jeg er slet ikke i tvivl om at det om max 2 - 3 år, bliver svært at finde en dygtig faghandel med disse varer, uden for de store byer. Sådan er vilkårene, og tough luck for dem der har valgt denne branche, og ikke forberedt sig på at tiderne skifter.

Det åbner til gengæld mulighed for, at der er andre der kan åbne en anden type inernetforretning, for kvalificeret rådgivning om telefoner og fotoudstyr bliver en mangelvare. Og jeg fornemmer at de butikker der i dag er ved at overtage dette salg, ikke er specielt fagligt kompetente (meget generelt), og ikke alle vægter forskellige former for service ret højt, da der ikke er penge i det, og viden om produkterne måske ikke er helt så høj som i de fysiske butikker. Derudover er det alt andet lige, noget lettere at gå ind i en butik og få hjælp til opsætning og gode råd, end det er i en webshop.

Men det skal ikke lyde som en eller anden dommedagsprofeti over de fysiske butikker, for de skal nok bestå. Men jeg er spændt på at se den udvikling der nødvendigvis må ske, og hvilke type butikker der præger gadebilledet om bare 5 år. Jeg tror bliver noget anderledes end i dag.

For mit eget vedkommende får internettet også en indflydelse på fremtiden. Jeg sælger mere rådgivning en egentlige fysiske produkter B2B, men de er alligevel koblet sammen. Og det er ikke sådan lige at flytte rådgivning til nettet. Derudover handler de fleste af mine kunder ikke med mit firma, men med mig. Den personlige relation, skal jeg finde en måde at bibeholde, samtidg med at jeg skal finde ud af hvordan jeg bedst udnytter nettet, da jeg på ingen måde kan komme ud over det fact, at det fremover er her det kommer til at ske. Men det er rart at have lidt udfordringer at kæmpe med Big Smile

Nå men summen af alt det er, at jeg tror der vil komme et stigende marked for kvallificeret rådgivning om alle mulige ting, hvor du for live adgang til en form for supporter. Evt. via en form for 2-vejs webkonference, så forbugeren kan vise hvad problemet er, og supporteren kan vise hvordan det løses. Dermed siger jeg også, at service i stigende grad er noget vi kommer til at vende os til at betale for. Lige som vi har gjort med fragt., og vi kommer til at gøre med adminstrationsgebyr, miljøgebyr, lagermandsgebyr, huslejegebyr og havd der ellers bliver opfundet af smarte gebyrer, i tider med faldende avancer.

Men der kommer helt sikkert meget meget mere, og det er jo sindssygt spændende at følge med i.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 14:54

Tja, jeg gik på nettet i slutningen af 1993 i forbindelse med min elektro-ingeniør uddannelse. Det var dengang alt var tekstbaseret og det grafiske WWW endnu ikke rigtig havde set dagens lys. Halleluja for WWW Big Smile

Kunne I forestille jer at drive net-handel via et rent tekst-baseret interface Stick out tongue

Mht. gamle fysiske butikker/services der dør pga. nettet: Når jeg får telefonbøger ryger de direkte i skraldespanden... Gad vide hvornår nogen indser at den gamle telefonbog er stendød....

Det er rigtigt, at mange fysiske butikker er lukket. Jeg er dog overbevist om, at mange af personerne bag disse butikker starter op på nettet i stedet - de har jo allerede branche-kendskabet. Jeg har i hvert fald været i kontakt med flere i den boldgade.

Noget helt andet er, at jeg oplever en voksende tendens til at de fysiske butikker ikke lige har den vare på lager, som man skulle have. Man ender med at bruge en masse tid på at rende rundt fra butik til butik, indtil man finder det rigtige. Det kan f.eks. være noget så simpelt som den rigtige størrelse i Adidas badesandaler (konkret eksempel, der endte med et net-køb omend uden besparelse). Det er for mig den vigtigste grund til, at jeg dropper de fysiske butikker ved køb af almindelige dagligdagsting. Computer og fotoudstyr har jeg ikke købt i fysiske butikker de sidste 10 år Smile

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)