Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GPS navigation til biler

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg holder som bekendt mange foredrag i hele landet og derfor er det dejligt at have noget GPS navigation til bilen.
I min "gamle" Smart havde jeg det super fede Pioneer AVIC X 1 DVD, der kan ALT inkl. lave kaffe. Nu har jeg købt en ny Smart og der passer Pioneer skidtet ikke ind desværre. Så nu skal jeg have et nyt GPS anlæg og jeg overvejer et af de flytbare modeller. 
Er der nogle af jer der har erfaringer med hvilke der er gode?

Skal det være:
Sony NVX-P1
eller
Garmin StreetPilot i5
eller
Typhoon MyGuide 7000XL
eller
TomTom GO 700
eller en helt anden jeg har overset?

Kom med jeres bud og erfaringer, der er sikkert andre end mig der er på farten.

Dbh Martin

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:44

Hej Martin,

Sjovt sammentræf - jeg sidder netop og evaluerer Typhoon-fætteren. Jeg kan måske bruge den fordi den er baseret på Windows Mobile, så jeg kan selv udvikle apps til den, hvilket jeg har behov for 

Mit bedste bud er godt nok dyrer end dem du nævner, men VDO går man aldrig fejl af. Med en løsning som MS 5400 får du en stor skærm som du er vant til, og kortlæseren kan gemmes under sædet eller i bagagerummet. Skal det være billigere får du et ligeså godt system med MS3200 - den har bare en meget mindre skærm, med knap så fancy grafik.

Men af de små du nævner ville jeg nok vælge Sony eller TomTom, primært fordi de begge har indbygget harddiske som kan rumme et kort af god kvalitet (og de bruger begge TeleAtlas kort). Tro ikke på den flinke sælger i Bilka når han forklarer dig at Danmarkskortet SAGTENS kan ligge på et 256MB flash kort!

mvh Carsten
Tilmeldt 1. Jun 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 12:04

Hej Martin,

Først og fremmest tak for linket til Canon kamera. Ja, det var et godt tilbud du har fundet.

Nu til navigationen:

Min mand er meget glæd for TomTom, især at den fungerer som telefon, når man kør – så spar du de 500 kr. i bødet. Den har også fået gode anmeldelser i Motor (FDM). Dog har jeg talt med ejeren af http://www.hh-tele.dk/, og han mener, at Garmin har en bedre service. Bjarne er meget flink, du kan ringe til ham og måske stille nogle spørgsmål om produktet.

Jeg har selv handholder fra Dell med TomTom. TomTom fungerer fint, men det er ikke det bedste løsning.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:08
Dato: 10/14/2005 11:43:54 AM Forfatter: Carsten Jacobsen

Hej Martin,

Sjovt sammentræf - jeg sidder netop og evaluerer Typhoon-fætteren. Jeg kan måske bruge den fordi den er baseret på Windows Mobile, så jeg kan selv udvikle apps til den, hvilket jeg har behov for
Mit bedste bud er godt nok dyrer end dem du nævner, men VDO går man aldrig fejl af. Med en løsning som MS 5400 får du en stor skærm som du er vant til, og kortlæseren kan gemmes under sædet eller i bagagerummet. Skal det være billigere får du et ligeså godt system med MS3200 - den har bare en meget mindre skærm, med knap så fancy grafik.
Men af de små du nævner ville jeg nok vælge Sony eller TomTom, primært fordi de begge har indbygget harddiske som kan rumme et kort af god kvalitet (og de bruger begge TeleAtlas kort). Tro ikke på den flinke sælger i Bilka når han forklarer dig at Danmarkskortet SAGTENS kan ligge på et 256MB flash kort!
mvh Carsten

Jeg er også lidt varm på Sony''s, ikke mindst fordi de plejer at lave gode produkter.
Og det er super at have alle kort indbygget, istedet for at rode med det hele tiden.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:12
Dato: 10/14/2005 12:04:08 PM Forfatter: valentina  

Hej Martin,

Først og fremmest tak for linket til Canon kamera. Ja, det var et godt tilbud du har fundet.

Nu til navigationen:

Min mand er meget glæd for TomTom, især at den fungerer som telefon, når man kør – så spar du de 500 kr. i bødet. Den har også fået gode anmeldelser i Motor (FDM). Dog har jeg talt med ejeren af http://www.hh-tele.dk/, og han mener, at Garmin har en bedre service. Bjarne er meget flink, du kan ringe til ham og måske stille nogle spørgsmål om produktet.

Jeg har selv handholder fra Dell med TomTom. TomTom fungerer fint, men det er ikke det bedste løsning.

Hej Valentina

Helt ok med kamera, jeg køber altid den slags i Tyskland. Køber man normal elektronik, sparer jeg typisk 50%, selv når fragten er lagt til.
Jeg har noget Ericsson Bluetooth i min bil, så det har jeg ikke brug for, men der er nu smart. Tak for tippet med Bjarne, det kan være at jeg benytter mig af det.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:18

Jeg bruger pt en iPAQ med xNavigator og det fungerer sådan set fint. Jeg er bare træt af det lille display - som også er problemet med stort set alle de andre mobile løsninger. Så jeg overvejer faktisk Pineeer vidunderet. Jeg skal bare lige har tjekket om den kan være der ordenligt :)

Det fede ved Pineer'en er så også at jeg kan smide video-screens på bagsædet og underholde den lille med DVD når vi er ude at køre langt :)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:20
Mikkel, du siger bare til hvis du vil se den live, jeg har den bygget ind i min gamle bil.
Den er for FED!

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:23
Skal du af med den? :)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:43
Nej desværre ikke, men den er vel heller ikke så dyr mere.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:24
Den bedste pris jeg har set var 16-17.000 INKL. moms og montering - kan det gøres billigere?
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)