Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"-" i domæner

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
er der nogen som kan sige noget om "-" i domæner?

Er det ok - nogen holdninger /problemer med det af nogen art? Og ift SEO - er det ligegyldigt /eller har det betydning - evt. hvilken?

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54
Dato: 17-11-2006 23:10:56
Forfatter:Søren Storm
Og ift SEO - er det ligegyldigt /eller har det betydning - evt. hvilken?

Det bliver opfattet som et mellemrum :)

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 14:23
Med hensyn til brugervenlighed syntes jeg selv det kan være irriterende hvis der er en "-" i domæne navnet, da det svært at huske hvis man ikke bruger siden så tit.

En mulighed er at købe domænet både med og uden "-", og så sende brugeren videre til domænet "-" hvis de bruger den "forkerte". Så forsvinder det "problem". Men udover det er der ikke nogle specielle ulemper ved det.

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 15:48
Køb begge? så skal du ikke lige tænke på domæne pirater... kun dem der går efter tastefejl...
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:55

Hvis det kun er et - så er der ingen SEO problemer, men hvis du begynder t anvende for mange "-" f.eks. mit-eget-domain-er-for-fedt.dk så KAN du risikere at løbe ind i problemer fordi det for meget ligner et spam domæne.

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 08:51
Men hvorfor overhovdet bruge bindestregen. Eksisterer dit domæne i forvejen?

/ Charly

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 09:25
> Men hvorfor overhovdet bruge bindestregen. Eksisterer dit domæne i forvejen?

Jeg er igang med at brainstorme lidt på nogle forskellige muligheder. Ja, i nogle at ideerne kan det være nødvendigt at bruge bindestreg da et uden bindestreg er taget i brug.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51
Dato: 20-11-2006 09:25:11 Forfatter: Søren Storm

Jeg er igang med at brainstorme lidt på nogle forskellige muligheder. Ja, i nogle at ideerne kan det være nødvendigt at bruge bindestreg da et uden bindestreg er taget i brug.

Jeg vil under ingen omstændigheder anbefale, at man omgår sådan et problem, ved blot at registrere domænet inkl. bindestreg. Det er altså nogle trælse mails og besøgende, man mister på den konto.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:09
Dato: 20-11-2006 11:50:44 Forfatter: Tommy
Dato: 20-11-2006 09:25:11 Forfatter: Søren Storm

Jeg er igang med at brainstorme lidt på nogle forskellige muligheder. Ja, i nogle at ideerne kan det være nødvendigt at bruge bindestreg da et uden bindestreg er taget i brug.

Jeg vil under ingen omstændigheder anbefale, at man omgår sådan et problem, ved blot at registrere domænet inkl. bindestreg. Det er altså nogle trælse mails og besøgende, man mister på den konto.

I de tilfælde her kunne det måske godt være omvendt. Dvs at man kunne få trafik fra domæner som er i brug men uden bindestreg. Ikke at det nødvendigvis gør det hensigtsmæssigt. Men det er som sagt brainstorming

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 14:39
Hvis dit domænenavn er taget uden bindestreg, så find et andet. Hvis en del af din brainstorm og strategi er at hente trafik ind fra et andet site med enslydende domænenavn, så er du ikke på den rette vej. Du ender bare med at forvirre kunden og forvirrede kunder er aldrig godt. Derudover risikere du ballade med ejeren af domænenavnet uden bindestreg, hvis dit produkt bare tilnærmelsesvist ligner hans/hendes.

Der er generelt ingen problemer med at benytte domænenavne med bindestreg, så længe du ikke smider om dem til højre og venstre - heller ikke når vi snakker SEO. Bindestregen kan med fordel bruges i domænenavne, der indeholder mere end et ord for at gøre det nemmere for brugeren.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)