Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Over 100 opkald ingen salg ?

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Lidt surt at høre - men som vi også har talt om tidligere, tror jeg det er en dårlig ide med et Call-center.

Jeg ved godt det er en grov generalicering, men det lugter langt væk når disse ringer ud.

( bliver jo selv jævnligt kontaktet)

Standardfraser osv. - man mærker bare de sidder med denne laaaannnnggggeeee liste de skal igennem. Det er ikke som at sælge sit eget produkt, hvor du kan komme med små indput, forhandle lidt osv. - hvis du mærker det er hvad der skal til lige her og nu...

Jeg håber da selvfølgelig at det går bedre de følgende dage.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:43

Hej Jesper

Det er helt rigtigt der er lidt mere "hygge" over når man ringer ud selv..

jeg er bare meget usikker, nervøs og glemmer at trække vejret når jeg snakker i tlf.

Har lige indtalt til Thorborg.tv og der tog jeg mig selv i at holde vejret ;-)

Jeg tænkte denne måde var bedst udover hvis jeg selv gjorde det.

Jeg har gennem dem fået mulighed for at sælge på provision så regner også med de har interesse i salg også mere end bare betale for et antal salg.

mikkel

Tilmeldt 15. May 13
Skrevet kl. 19:49

jeg er vognmand - send mig en mail på kevin (at) lund.dk og lad mig høre hvad du det er du tilbyder af produkt :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 19:56

Hej Kevin

Jeg har sendt dig lidt info :-)

Er der noget du tænker burde være anderledes så send gerne mail tilbage :-)

Eller skulle du have interesse i medlemsskab er du selvfølgelig meget velkommen

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MikkelFriis:

Jeg skal selvf også have et overskud, men ikke det jeg har regnet det ud efter :-)

Selvfølgelig skal du det, ellers var der ikke nogen grund til at starte det op. Den anden kommentar var også bare for at sikre, at kunderne rent faktisk får noget ud af produktet :o)

Men hvis der er interesse for produktet, kan du være en smule mere rolig. Så er det bare opfølgningen der er vigtig, for det er nok de færreste der selv ringer tilbage, selvom de egentlig havde overvejet det.

MikkelFriis:
Jeg har regnet ud på hvor hurtigt de ville kunne tjene medlemsskabet hjem igen og det er på lidt over 2 mdr alt efter hvor langt bilen kører pr. liter

Husker dine sælgere denne oplysning, når de ringer ud?

Og som Jesper er inde på, og som vi har været lidt inde på tidligere: Det kan mærkes om det er en der ved hvad det drejer sig om, og om det er en der brænder for produktet. Og det smitter af på modtageren.

Nu er der jo ikke et ubegrænset antal vognmænd, men "heldigvis" har de fleste glemt dine sælgere så snart røret er lagt på. Det giver dig mulighed for en "runde 2". Hvis du har mulighed for det, synes jeg du skal undersøge mulighederne for et kursus i telefonteknik. Jeg har ikke selv vejrtrækningsproblemer når jeg taler i telefon, så jeg har lidt svært ved at udtale mig om hvor hæmmende det er. Men det lyder ikke godt :o)

Men jeg synes du skal prøve at tage lidt opkald alligevel. Hvad er det værste der kan ske?

• At de siger nej? Det har jeg prøvet så mange tusinde gange gennem årene, at jeg har fundet ud af at det ikke skader mig. (uden at jeg eftertaionaliserer over at det er ret mange, det slår mig først nu :o) )
  • At de er ubehøvlede? Det er ikke mange, og det er igen ikke noget du tager skade af. Du må bare ikke begynde at tage det personligt.
  • At de opsøger dig efterfølgende for at tale om det opkald? Næppe Smile
  • At de glemmer dig? JA!!

Det er en ganske almindelig samtale hvor du har et super produkt, som de kan have stor glæde af. Det skal du ikke skamme dig over. tværtimod skal du gennem stemmen udstråle at det her er sindssygt godt, og at det er noget du bare ved de kan bruge (uden at sige det, og uden at blive for smart selvfølgelig).

Og så skal du ellers bare være forberedt på hvad du vil sige, og efterhånden lærer du deres standard indvendinger, og finder metoder til at håndtere dem. I telefonen har du også den nødstopknap, at du bare kan afbryde opkaldet, hvis det går helt galt. Ikke at jeg kan anbefale det, men så husker de dig i hvert fald.. Og så kan det være I har noget at tale om næste gang Wink

Hvis du tager en 10 - 15 stykker som ikke står på call centerets liste, så har du i hvert fald prøvet det. Tag evt. nogen på Bornholm eller Nordsjælland. Så er det lidt på afstand.

Men som sagt: Så længe der er interesse er der håb.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:13

Hej Mikkel

Har du slet ikke noget mål for hvad du ønsker...udover at få solgt noget? Det forstår jeg sgu ikke helt.

Mikkel....hvis du hyrer en salgsenhed så skal du forvente noget!!!! Det er helt okay og det må du gerne.

Men noget slår mig....du er så pisse hamrende begejstret og utålmodig-hvorfor bruger du ikke den følelse selv.

Hvis dit eneste problem er at du holder vejret når du taler i tlf, så se og få skubbet den grænse. Du nævner selv du gerne vil.

Jeg søgte lige på de gule sider, der er ca 5500 registrerede indenfor transport i Danmark.Nu er det virkelig vigtigt at sælger fortæller nøjagtig hvordan det ligger med de kontaktede....for er det 100 gange nej, måske,møde eller hvad?

Havde jeg været dig så havde jeg sgu lige analyseret de 100 opkald fra sælgerens mund.

"jamen vi skal lige have styr på pitchet/salgstale!!!!

Det er noget ren BS, de skal ikke ØVE på dine kunder når de er så få. Tænk hvis du ikke kan få dem igen?

Er der andre indgangs vinkler til branchen? Transportråd, fagforeninger etc ?

Hvis det er du bestemmer dig for at gå i krig selv og skal bruge noget power så vil jeg gerne hjælpe dig til at få overskredet den grænse.

For lige nu er det eneste som holder dig tilbage....din egen tiltro. 

Martin

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:21

Hej Martin

Mit eget mål ligger på 4 salg om dagen, men jeg synes det er svært og sige det fra dag 1 at der skal bare ligge 4 salg.. Det er "kun" 2 salg pr sælger, det mener jeg selv man burde kunne få hjem. Det er ca. 4% salg om mener jeg er realistisk.

Jeg har siddet i TDC Hotline for det ikke skal være løgn og kan godt snakke med dem, men når det kommer til salg så lukker jeg i, ved ikke lige hvad der gør det, men måske jeg skal ateg nogen kald, så må jeg jo smække på  hvis det går galt, men tænker kan det ikke også skade ? Der findes jo transportforums som amino bare for vognmænd og der ville man måske hurtigt få mange negative kommentar ved et knald røret på.

Vi har lidt over 9000 kundeemner pt.

Jeg er normalt en fighter og giver ikke bare op og heller ikke i dette, nu er jeg sku kommet så langt..

jeg tror sku jeg prøver at give den lidt gas imorgen, det kan jo kun gå galt :-)

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:42

MikkelFriis:
Der findes jo transportforums som amino bare for vognmænd og der ville man måske hurtigt få mange negative kommentar ved et knald røret på.

Tror du har ret. De har ikke meget andet at lave, end at diskutere en sælger der smed røret på Smile Men igen, så vil det skabe opmærksomhed om din virksomhed, så det kunne være at du skulle ringe til et par hundrede stykker, og bare smide på.. Så er du i gang.

Det med at smide på, var selvfølgelig den ultimative nødstop. Alternativet er: "så siger jeg tak for din tid, du må have en god dag"

MikkelFriis:

jeg tror sku jeg prøver at give den lidt gas imorgen, det kan jo kun gå galt :-)

SÅDAN!! Jeg glæder mig til en update.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:43

MikkelFriis:

Jeg ved den var for sjov. Der er dog 2 ting der ikke må komme fra din mund som selvstændig. Det ene har du lige selv nævnt det andet er at det går stille og roligtSkype-BigSmile

Har du overvejet en anden indgangsvinkel, altså salgsmetode? 

Har du ikke et bekendtskab som er i branchen? Evt udspørge denne om info. Mellem jer er der tillid så alt kan siges og spørges om?

Jeg vil hellere sige at det kun kan gå fremad ved en hitrate på 0. 

Hvordan du skal gøre? En lille tommelfinger regel ( nu bedømte du mit site jo) gå efter den venlige tone. Dit mål kunne være at blive venner med dem. (snakker ikke hyggebål og sweater) men en stille og rolig dialog. Start med at stille dem spørgsmål, indled en samtale.

Nu får du lige en som er så giftig at bruge ( erfaringen kommer dog fra face2face)

"Hej, du må meget undskylde jeg lige kontakter dig nu så tæt på din frokost pause. Du må lige love mig ikke at være for hård ved mig da jeg er helt ny i det her. Jeg ved ikke om det her er din butik men jeg er lige startet for mig selv og det ved du selv hvor hårdt kan være." ............her spørg du så efter den information......!

Dit hovedfokus ved kontakt skal være at emnet skal få armene ned og slappe af i dit selskab. Så glider det også bedre for dig. Det er så meget nemmere når alle slapper helt af. 

Der er selvfølgelig en årsag til ordene frokost, opstart,nystartet, første gang.

Med denne sætning har du angivet at du er klar over tidspunktet (nærvær)

Identificering og bedømmelse af dig ved at nævne ordet ny i det her.

Genkendelsesgrad ved ordet opstart.

Der skal noget effektiv smil på fjæset og god begejstring. Men lad dem spore din ydmyghed.

Lad emnet "regne"dig ud.

Jeg er sikker på du nok skal få kunder på sedlen sålænge du beholder din begejstring og bliver ved og ved og ved og ved......

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:03

Jeg er også sikker på det er en super god vare der kan sælges, det er set før (2 konkurrenter) med højere pris og de fokusere mest på lastbiler og jeg tænker mere på dem i kassevogne.

Det er set i andre brancher hvor der er stor succes med dette, så selvfølelig kan jeg også skabe en succes her, det er bare det med en dag uden salg og utålmodighed :-)

Jeg er ikke tålmodig og ville jo gerne der var fldt op med udgående salg hele dagen, men igen 4 salg dagligt mener jeg er realistisk og det er et flot tal på bundlinien i sidste ende :-)

Jeg har lige taget lidt notater og der skal lige laves lidt rettelser i noget af salgsmatrialen så må jeg/vi se om et gør noget godt for os :-)

Den største udfordring vi har har haft er:

Er det ikke gratis så gider jeg ikke, farvel

Mange vil have ting gratis, ja det vil jeg også, men jeg giver jo også gerne et beløb for at spare det dobbelte i sidste ende ;-)

Jeg køber også flere colaer hvis de er på tilbud og jeg spare i sidste ende.

Jeg vil give dem besked om de par ændringer og så vil jeg kontakte et par stykker selv imorgen og se hvad de siger til det.

Har haft en side med formidling af transport tidligere og der er jo et par stykker der kender lidt  til mig som jeg måske kunne få over i den nye "butik".

Ja det skal da prøves, god ide..

hvad må jeg sige hvis jeg ikke må sige det går stille og roligt ? faktisk en dårlig vane...

Mikkel

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)