Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkøb af fakturaer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der firmaer, som køber fakturaer af andre virksomheder, og derefter selv er ansvarlige for at inddrive beløbet? Jeg tænker i en model, hvor virksomheden betaler mig x% af fakturaens pålydende og jeg derefter kan glemme alt om den faktura inkl. inkasso etc.

Hvordan mon man egentlig bogfører dette... Hvis man kun får en del af beløbet dækket, skal resten så stadig stå som skyldigt beløb?

Måske er det bare tanker.. måske er det mere kompliceret.. men... Any1?

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 23:50
Nej den er god nok

Har selv modtage noget "reklame" og har også hørt om en skodesigner/producent der har valgt at gøre det.

Jeg prøver at se om jeg har gemt det, men det bliver nok først søndag

Ellers så prøv google (mener at have set det)

Hvordan med selv bogføring ved jeg ikke

Anne

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:39
Hej!

Det er factoring vi taler om.

Firmaet køber f.eks. dine fakturaer til kurs 80....og tager de resterende 20 som

deres gebyr.

Du krediterer dine debitorer med 100(fulde fakturabeløb)

Debiterer din bankkonto med 80 som du får udbetalt fra factoringselskabet.

Debiterer din omkostningskonto med 20(f.eks. en konto der hedder Factoringgebyrer)

/Peter

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 15:50
Er  det eks. sådan nogle gutter, jeg skal have fat på? http://www.parkerhouse.dk/Default.asp?ID=2

Hvad er andres erfaringer med konceptet generelt og explicit for ovenstående leverandør?

Hvad skal jeg forvente at udgifter til dette system?

Hvilke fakturaer bør jeg sælge?

Vh
Peter

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:19
Kendt metoden, men jeg vidste ikke det var til så lav en kurs. - Troede kun de tog et par %´er

Tænkt lige på hvor stor avance man taber EFTER købet.

Man bruger det vel primært hvis man har få og store debitorer eller hvis man har dårlig lividitet i selskabet.

Hvis jeg var dig ville jeg overveje om det var mulig at låne langt billigere!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 16:27
Årsagen er simpel: Jeg gider ikke spilde min tid på at ringe og rykke for betalinger og jeg gider ikke starte og følge op på inkasso-sager...
Vh
Peter

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:47
Nårh ja, den havde jeg selvfølgelig ikke lige tænkt på :-)

Hvis du revurdere din holdning, mener jeg economic har et system der er relativt let og hurtigt at lave den slags på.

Er man hård i filten og kører disse rykkere pr. automatik tror jeg hurtigt at folk punger op og så skal man ikke ligge og ringe hele tiden.

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 17:06

Hvis man har en fortjeneste på over 50 % på sine varer og ikke har tid til at opkræve sine penge, så skal man gøre det. Hvis man som normale nystartede ligge på mellem 10-30 %, så er det lodret selvmord at lave en factoring aftale. 20 % af 100 kr er foruden den månedlige gebyr på ca 1200 kr.

Som sagt, har man en en fortjeneste på over 50%, så er det fint, ellers skal man tænke sig om...

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 09:53
Hej Pb

Jeg havde sgu smidt den ud. Så øv øv. Men det er god nok med det link du har lagt ud.

Hvis jeg var dig så ville jeg undersøge marked grundigt for at finde den model som passer dig bedst.

Jeg mener at der er flere muligheder ?!?!?! Nogle vælger at udbyde det hele (og måske slet ikke så tosset)

Andre sælger kun de "dårlige"

Jeg har også hørt om at nogen "sælger" det til "små" selvstændige(revisor) der så på provision inkræver pengene

Et godt råd er dog på forhånd at tænke det ordentligt igennem. Hvordan det virkere på kunderne, er det nogen som du ikke vil arbejde med igen osv. Bare så du har gået det hele igennem. På den måde ender du bedst med en win/win situation.

Jeg har ikke selv direkte erfaringer med den løsning og kender det kun igennem "nogen der kender nogen" der har valgt det.

Jeg har ikke selv udpræget meget af det. Men når det sker så er det så drænende. En ting er at det laver et hul i "kassen", jeg "blokere" af det i min kreativitet. (jeg lever af at have forhandler) De fleste af dem er gode til både at betale, og ellers lave en aftale. Jeg har jo også en tæt relation til dem, men jeg har "tabt" igennem årene.

Jeg har lavet en aftale med en bekendt som i fremtiden skal tage sig af det med de "dårlige". Hun tager over fra allerede første rykkere. Da vi ikke har gjort det endnu, har jeg ikke nogen priser at hoste op med. Vi har lavet en aftale at vi tager dem individuelt og så sætter en pris for hvergang :-)

Jeg håber du kan bruge det ovenstående til noget ;-)

Anne 

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:49
Hej Peter, Mange banker har en factoring-afdeling så hør evt. din bank om det. Nordea har det ved jeg.

Om bankerne kan konkurrere på prisen med alm. factoring-firmaer ved jeg ikke, men hvis du har en kassekredit eller lån i banken kan det være med til at give dem lidt mere sikkerhed og tryghed for at dit firma kører ok hvis du kører factoring igennem dem. Så ved de nemlig lige præcis hvad der kommer ind i af penge.

Ellers er der også www.alfinans.dk

mvh Kavi

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)