Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside med store SEO problemer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

I løbet at det sidste år har mit Antikvariat www.skrold.dk  haft  ca 40% nedgang af besøgende fra google.

Jeg blev først opmærksom på at der var problemer efter at jeg havde fået ændret sidetitlerne, (til både at inde bogens titel og forfatternavn). Der begyndte google at vise printsider istedet for den rigtige side. så fik jeg sat nofollow på printsiderne og håbede at de andre sider ville komme frem i indexet igen. Det har jeg så ventet på i lang tid mens besøgstallet fortsat er faldet. 

Denne uge har jeg fået fjernet min bogliste fra antik i dk, fordi at jeg kunne se at den ved søgning på bogtitler som jeg har på lager, lå bedre i google.  og det har da også givet en gevaldig ændring, men om det er til det bedre ved jeg ikke

Når jeg søgte på site:www.skrold.dk i sidste uge var der knap 10.000 sider indexeret, og i dag giver den samme søgning ca 750 sider.

Hvad kan jeg gøre for at komme vidre. er der andre side hvor jeg har problemer med dublicate content?

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Skrevet kl. 08:40

Jeg glemte at oplyse at jeg fjernede sidens google-sitemap for et par uger siden efter at have læst demib anbefale at man smed det væk.

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:41

Kim F. Rasmussen:
Der begyndte google at vise printsider istedet for den rigtige side. så fik jeg sat nofollow på printsiderne og håbede at de andre sider ville komme frem i indexet igen

Den korrekte måde med print-sider er at lave en css-style som kun viser print-bar, men at det er samme side. Derved slipper du for at have ekstra sider til print

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:43

Kim F. Rasmussen:

Jeg glemte at oplyse at jeg fjernede sidens google-sitemap for et par uger siden efter at have læst demib anbefale at man smed det væk.

Jeg mener at han anbefaler at man smider det væk hvis man IKKE vedligeholder det. Men sørger man for at vedligeholde det, så kan det bruges.

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:35

Niels:

Jeg mener at han anbefaler at man smider det væk hvis man IKKE vedligeholder det. Men sørger man for at vedligeholde det, så kan det bruges.

Han mener ikke at det er til nogen hjælp at tage brug af XML SItemap. og at det direkte kan være skadeligt. Han mener ikke det du skriver da stort set alle sitemaps bliver automatisk genereret via CMS løsningen. og dermed også altid vedligeholdt.

Det samme mener jeg også, jeg lavede en test på det, og det viste sig faktisk at mine sider blev langsommere indekseret hvis jeg brugte XML Sitemap, frem for bare at udføre korrekt linkbuilding. Så konklusionen er at det bedre kan betale sig at linkbuilde korrekt både internt og eksternt.

Kim F. Rasmussen:
I løbet at det sidste år har mit Antikvariat www.skrold.dk  haft  ca 40% nedgang af besøgende fra google....

Du skal gøre som der bliver beskrevet af Niels. Du skal bruge CSS metoden til at lave printervenlige sider, da dette i bund og grund bare er designet som så bliver printet ud, men via CSS kan du så fx sige at billeder ikke må blive skrevet ud, topbanner, menuer og lign. på den måde bliver det kun teksten på hjemmesiden som bliver skrevet ud.

Det er svært at sige om du har andet DC på din side, da dette vil kræve en lidt større analyse af hele din hjemmeside. men du kunne evt tage brug af Canonical urls, kigge hele din side igennem for at se om det samme indhold kan ses på forskellige URLs osv.

yderligere må du også kunne se i din hjemmeside løsning hvor mange sider du reelt har på din hjemmeside? på den måde kan du sammenligne om det tal stemmer overens med det tal du fx finder på Google og Yahoo.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 12:38

Niels:

Jeg er ikke 100 på Mikkels holdning, men det skulle undre mig hvis den ikke er noget i retning af at du skal undgå google (xml) sitemaps fuldkommen.
Det skal man fordi hvis google kan finde dine sider ad den vej, og ikke nødvendigvis via links på siden, så ved du ikke med sikkerhed at dit site fungerer korrekt.

Har du ikke et sitemap, og bliver dine undersider ikke indexeret korrekt, ved du det er et problem, men med xml sitemaps gør du ikke.
Derfor skal man undlade at bruge dem, og sørge for at sitet fungerer som man intenderede fra starten af. Det giver også flere interne links, og med en god struktur vil robotterne boltre sig og vende tilbage til fader G med gode nyheder.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Skrevet kl. 15:41

Det jeg tænker på er om der er andre eksterne sider hvor mine bøger er, som skader indexeringen af Skrold.

Hvis jeg ser på denne bogtitel: The Afghan Campaign 1878-1880

Så ser siden på Skrold sådan ud: http://www.skrold.dk/category.50.article.8986

Den er ikke med i en søgning på titlen: Google søgning

Det er derimod Biblio:

og Bogtorvet (med mange sider)

og Biblio.uk

På skrold.dk er det denne bogliste der dukker op: Udenlandsk militærhistorie

Tidligere har jeg haft de enkelte bogsider ret langt fremme i google ved en søgning på bogtitlen, tit øverst på den første side.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 08:58

Uden at kunne sige det er løsningen med sikkerhed, er der et seriøst problem på den militærhistorie side, og sikkert på flere af dine oversigts sider...

Google anbefaler max. 100 links på en side, og den side har langt over 100 bøger listet, så det er alt for meget.

100 links pr. side incl din menu og andre standardelementer på siden.
Så jeg vil foreslå dig at få lavet en paginering med måske 20 bøger pr. side.

Så får googlebot en chance for at crawle alle dine sider.

Det kunne tyde på at den gang du fik dine bøger fint indekseret var dit varelager er del mindre, og efterhånden som det er vokset har dette problem sneget sig ind ad bagdøren.
Jeg har ikke gennemanalyseret din side, men de mange links springer i øjnene iblandt mange andre ting der iøvrigt godt kunne trænge til en overhaling, men det er en anden snak...

Held og lykke med det!

Janno

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Skrevet kl. 10:09

Tak for dit svar Janno

Kan det være en fordel at have google sitemapet i mit tilfælde?

Når jeg skriver en bog ind, går der ikke mange timer før den er med i søgeresultatet på google. Problemet er at google åbenbart har besluttet at fjerne dem der var indexeret stille og roligt?? Er det Bogtorvet eller Biblio der stjæler pladsen? eller begge??

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 10:36

Hej Kim

Det er ikke en fordel, for det skjuler/lappeløser jo bare de problemer du har...
Du skal hellere få løst problemerne, sådan at du også får værdi af de interne links du har på din side, det giver støre værdi i det lange løb.

En side fundet via sitemap, vil aldrig have den samme værdi som en side fundet via links på siden...

At det går hurtigt med at få indexeret er selvfølgelig rart, men i sidste ende handler din "kamp" med google om at få placeringer, indeksering alene gør det ikke...

Så nej, jeg mener bestemt ikke at du skal satse på dit sitemap som en brugbar løsning... Det holder ikke i det lange løb.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)