I løbet at det sidste år har mit Antikvariat www.skrold.dk haft ca 40% nedgang af besøgende fra google. Jeg blev først opmærksom på at der var problemer efter at jeg havde fået ændret sidetitlerne, (til både at inde bogens titel og forfatternavn). Der begyndte google at vise printsider istedet for den rigtige side. så fik jeg sat nofollow på printsiderne og håbede at de andre sider ville komme frem i indexet igen. Det har jeg så ventet på i lang tid mens besøgstallet fortsat er faldet. Denne uge har jeg fået fjernet min bogliste fra antik i dk, fordi at jeg kunne se at den ved søgning på bogtitler som jeg har på lager, lå bedre i google. og det har da også givet en gevaldig ændring, men om det er til det bedre ved jeg ikke Når jeg søgte på site:www.skrold.dk i sidste uge var der knap 10.000 sider indexeret, og i dag giver den samme søgning ca 750 sider. Hvad kan jeg gøre for at komme vidre. er der andre side hvor jeg har problemer med dublicate content?
|
Jeg glemte at oplyse at jeg fjernede sidens google-sitemap for et par uger siden efter at have læst demib anbefale at man smed det væk.