Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kopierer/replikerer jeg billigst dvd'er m. tryk?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg tjekker lige om jeg har en dvd til at ligge. Så kan jeg send den og du kan se kvaliteten. Du kan lave næsten samme kval som alm dvd'er
Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:38

Hvis du vil kan Jeg spørge min tidligere samarbejdspartner hvor han fik sine lavet. Jeg husker at prisen var omkring 1€ (ca. 7,50 dkr) pr. DVD ved 1.000 stk. Det er lidt mere end du har budgetteret med, men det er inklusive alt (Glass master, tryk af 1.000 stk, plastikcover, coverindlæg og folie)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 36
Fra  KM Learning Skrevet kl. 00:39

-> Kristian

Meget flinkt af dig, det vil jeg sætte stor pris på. Send mig en PM eller skriv her hvis du finder den :)

-> Roland

Kender også et sted der sælger dvd incl cover for 7-8kr pr dvd ved køb af 1.000.Det hedder Airplay, er det også det du mener? Har handlet hos Airplay før og de er bestemt anbefalelsesværdige.

Problemet er at jeg ikke har råd til at binde mig for 1000 dvd'er. Hvis jeg køber 100 (eller selv køber en printer til det) har jeg en del større fleksibilitet, især i forhold til den feedback jeg evt får fra køberne til de 100. Med det overskud jeg kan få ved salg af de 100 skiver, kan jeg evt købe stort ind bagefter, skal bare lige have lidt af indskuddet hjem igen.

Så du behøver ikke kontakte din tidl. samarbejdspartner lige foreløbig, men det var flinkt af dig at tilbyde det :-)

Jeg har startet http://excelkursus.com så alle kan blive bedre til Excel. Klik og lær mere nu!

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 01:31

Hej Kasper,

Hvis jeg var dig, så ville jeg nok kigge på noget helt andet.

Det med at printe labels selv er meget fint - men jeg synes personligt at det stadig ser for amatøragtigt ud.

Jeg ville nok hellere kaste mig over en lagt mere ukendt technologi, som kan levere utroligt flotte resultater til billige penge - hvis bare man gider at bruge lidt tid på det.

Siger "LightScribe" dig noget?

LightScribe understøttes af de fleste dvd-brændere i dag - Så du har det måske allerede! Kig på fronten af din brænder. Derudover er alt hvad du behøver nogle dvdskiver som understøtter det. Så er du faktisk i gang.

Efter du har brændt skiven, vender du den blot om og smider den i bræderen igen. Derefter bræder du så logoet ind i skivens forside.

Faktisk kan resultatet blive rigtigt flot, hvis man bare gider at bruge lidt tid på at få designet ordentligt opsat - Derefter er det bare at gøre det ved samtlige 100.

Så slipper du for bøvl med farvepatron, printer og labels som risikere at falde af. Og resultatet kan du jo se eksempler på her:

http://lib.store.yahoo.net/lib/meritline/lightscribe-media-lar4.jpg

http://i.afterdawn.com/users/pictures/lightscribe_image_quality_improvement.gif

http://www.hp.com/hpinfo/newsroom/press_kits/images/lightscribe-1.jpg

http://www.verbatim.com/lightscribe/lightscribe-images/lightscribe-my-music-image.jpg

http://tech2.in.com/media/images/img_2456_lightscribe_labled_cd.jpg

Og sørme også en lille video:

http://www.lightscribe.com/flash/LightScribe_Demo_Web.html

Håber du kan lide forslaget.

Mvh.

Janus

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 36
Fra  KM Learning Skrevet kl. 02:37

Tak for svaret Janus.

Det ser meget interessant ud, og jeg er allerede i fuld gang med at kigge videre på det!

Er det noget du har erfaringer med?

Jeg har startet http://excelkursus.com så alle kan blive bedre til Excel. Klik og lær mere nu!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 06:23

Kasper Langmann:

Vi brugte det for noget tid siden når vi skulle afleverer materiale til vores kunder i webbureauet. Når projektet var afsluttet fik de en backup disk med alt materiale på, og for at lave den lidt lækker brugte vi Lightscribe. 

Resultatet blev rigtig godt, og det giver en helt anden CD end dem man er vant til at se, derfor ser den også noget mere professionel ud end hvis du selv har printet en label.

Og det er immervæk nogle år siden efterhånden, så kvaliteten er sikkert blevet langt bedre. 

Det er nemt at bruge lightscribe. Du får udarbejdet et design til cd'en og så er det ellers bare at ligge skiver i drevet og trykke "brænd" - præcis ligesom hvis du skulle brænde noget data på cd'en.  

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 06:24

Lightscribe er også en mulighed, omend der er et par ting at være opmærksom på:

Det er langt fra alle brændere der understøtter det (men dem der gør er ikke dyrere af den grund)
Skiverne findes kun i et noget indskrænket udvalg i forhold til "alm." skiver
Motivet kan IKKE laves i farver - man er begrænset til gråtoneskala med et antal gråtoner der (så vidt jeg ved) afhænger af mediet.
Kvaliteten af printresultatet kan variere fra medie til medie, men kan der jo laves test indtil man finder det rigtige medie ;o)

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 10:03

Kim Thranborg:

Lightscribe er også en mulighed, omend der er et par ting at være opmærksom på:

Det er langt fra alle brændere der understøtter det (men dem der gør er ikke dyrere af den grund)
Skiverne findes kun i et noget indskrænket udvalg i forhold til "alm." skiver
Motivet kan IKKE laves i farver - man er begrænset til gråtoneskala med et antal gråtoner der (så vidt jeg ved) afhænger af mediet.
Kvaliteten af printresultatet kan variere fra medie til medie, men kan der jo laves test indtil man finder det rigtige medie ;o)

Det er rigtigt at ikke alle brændere understøtter det, men en lightscribe brænder kan fås til under 250 kr. - Hvilket er mindre end et sæt farvepatroner.

Når det kommer til farve, så er det rigtigt at lightscribe kun understøtter gråtoner. Men samtidig kan det være med til at give skiverne et meget underspillet look, som ser langt mere prof. ud end selvprintede lables med små trykfejl, fra en ink-jet maskine.

Medierne som der skal skrives på er heller ikke normale - men udvalget er rigeligt stort. Se f.eks. bare Nierle.de som jeg henviste til før. De har alt i de skiver som skal bruges. (Der kan dog være noget med dansk afgift på skiverne - Men de problem ville man også få med andre typer brændbare dvd-er)

At resultatet varriere fra medie til medie er korrekt. Men det gør det også fra label til label. Så man gør nok klogt i at holde sig til ét mærke og måske bruge en 5-10 skiver på at optimere ens layout. Men derefter kan det, som vist, også blive rigtigt flot - og softwaren som bruges er typisk utrolig let at håndtere.

Hvis man vil have farver på skiverne, er der ikke meget andet for end at få dem professionelt trykt efter min mening. Men det er jo også kun min mening.

/ Janus

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 10:04

Kasper Langmann:

Tak for svaret Janus.

Det ser meget interessant ud, og jeg er allerede i fuld gang med at kigge videre på det!

Mine erfaringer er få - Men rigtigt positive. Det er let og ligetil og hvis man bruger nogle timer på at lege med designet, så bliver det også rigtigt godt.

Lightscribe vil i hvert fald få dig hurtigt og billigt i gang - Uden de store svingninger i hverken udgifter eller kvalitet.

/ Janus

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:15

Janus Beck Christensen:

Så slipper du for bøvl med farvepatron, printer og labels som risikere at falde af.

Nu kan man jo også få skriver man kan printe på. Hvis du sætter labels på, er der stor sandsynlighed for, at dvd skiven bliver skæv og derfor ikke kan afspilles - så det vil jeg bestemt ikke råde dig til at gøre.

Jeg ville derimod købe de skiver man kan printe på. Dem smider du bare i den lille bakke i printeren, der er lavet til det, og så printer du på alm. vis. Det giver et super resultat og ser prof ud.

Jeg fandt ikke en igår, men laver en til dig på mandag og så sender jeg den. Den er lavet med en canon ip 4200, altså en ældre printer, så du kan sagtens få kvaliteten endnu bedre, hvis du køber en nyere printer.

Mvh

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)