|
Cisco - til iværksætteren?
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Jeg har lidt men ikke alt er cisco her... |
Vores to routere er Cisco og de har kørt upåklageligt i de sidste 3-4 år. En af switchene er også Cisco, men det er indtil den dør - så bliver den skiftet ud med en Zyxel ligesom de andre. Cisco laver noget rigtig godt stabilt gear og jeg vil ikke sætte andre routere op på vores forbindelser til omverdenen. Men omvendt, så er de også ret dyre og derfor kan både HP og Zyxel (set med mine øjne) være et lige så godt - men billigere - alternativ hvad angår switche m.m. Men en ting er prisen, noget andet er det lidt religiøse i valget. Nogle sværger til Cisco og udelukkende har Cisco-komponenter, men den konkrete grund til det ligger i at man har en god erfaring med produktet og derfor holder fast i det. Andre vælger Cisco fordi det har en "status" i form af en mærkevare. Det er lidt tilbage til vores diskusion om valg af bærbar - nogle er til IBM, andre til Dell, Toshiba, Mac m.m. Basalt set kommer det vel an på hvad man har brug for, hvad man har råd til og hvad man har gode erfaringer med... ![]() |
Grunden: Det er for dyrt. Det kører hammer godt men er desværre meget dyrt. Jeg har i flere år kørt med ZyXEL og skal snart til certificering i dem. Jeg har CCNA 1,2 modulerne også. Så alt hvad jeg sælger til kunder rundt omkring er ZyXEL. De har Next Busines Day Service.. Ring til dem hvis din switch bryder sammen og du har en ny dagen efter.. Og så er der livstid garanti på alt Dimension. Det sælger også godt!!! ydermere har de god teknisk support fra 10-16 og fra 9-20 har de alm support.. Det giver også nogle plusser. Ellers er HP Procurve også noget stabilt kram. D-LINK er fx noget jeg holder mig 100% fra.. |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)