Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lave et forum! Men hvordan og hvorledes?

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes vi går med en ide om, at lave et forum!

Men er totalt blanke på hvilken platform der skal vælges, pris osv... Er der nogle, som kan give nogle forslag, prisideer osv.?

Ingen tilbud eller send mails kommentarer... Skriv i tråden med input osv!

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 00:01

Venlig hilsen

Per Thomsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil nok mene det afhænger af jeres behov, og hvad i forventer af brugere og om i ønsker en løsning hvor i kan skalere den i henhold til den mængde brugere der er og/eller kommer.

Men her er en liste over nogle af de forum-software's jeg kender, det er også en mulighed at få lavet et system fra bunden, denne process tager dog lang tid og kan til tider være sindsygt besværlig.

• phpBB (Gratis)
  • SimpleMachines (Gratis)
  • Invision Power Board ($)
  • vBulletin ($)
  • Woltlab Burning Board ($)

Jeg har leget med alle ovenstående undtagen; Simple Machines

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:10

Yusuf:

• phpBB (Gratis)
  • SimpleMachines (Gratis)
  • Invision Power Board ($)
  • vBulletin ($)
  • Woltlab Burning Board ($)

Er der så nogen fordele ved det ene system fremfor det andet?

Har set en del større sites er bygget på vBulletin...

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 00:11

Hej

Det kommer virkeligt an på hvad formål du skal bruge det til.

De forskellige fora, har hver deres fordele og ulemper.

Jeg ville gå efter noget der kunne integreres i en hjemmeside, med de medlemmer man måske har i forvejen.

Lad være med at falde for de der løsninger med phpbb og hvad de ellers hedder, de er populære, men er også det førse mål for hackere og kræver også lidt mere vedligeholdelse end andre fora, da de er mere udsatte for hacking.

Nu vil du sikkert møde en masse der mener det modsatte, men med ca. 5-10 årsa erfaring indenfor denne branche ved jeg en smule om det.

Et eksempel op en side, som er sat hurtigt op integreret med forum.

Her er der ikke udarbejdet design for, at det skulle se godt ud.

Det er sider, som er til enten facebook spil eller hjælp til hvordan man flytter sit domæne.

http://www.stopbuydomains.dk/

http://www.farmtown.dk/

http://www.farmville.eu/

Og kunderne ved jo hvad de vil have :

http://www.stopbuydomains-dk.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=79:anbefaling-1&catid=1:latest-news&Itemid=63

http://www.stopbuydomains-dk.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=78:anbefaling-2&catid=1:latest-news&Itemid=63

Mogens

http://www.easywebhost.dk/

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:14

Personligt syntes jeg bedst om; Woltlab Burning Board, grunden hertil er at de har et friskt og moderne design, de har et simpelt og dejlig-nemt bagliggende administraions-panel som er let at finde rundt i.

Invision Power Board er også at foretrække, grunden hertil er at der findes massere af template's til dette system, det er nemt og ligetil, det er muligt at tilpasse til ens egne behov, nemt!

Deres bagliggende system er kraftfuldt og faktisk ret så simpelt at benytte, selvom det ser lidt over-probbet ud til at starte med.

phpBB syntes jeg er noget værre juks, det er måske nok bare mig, men grunden hertil er at jeg simpelt hen ikke bryder mig om deres bagliggende system, deres database-opbygning og den måde systemet er skruet sammen på, har aldrig oplevet et system som krævede så meget tid og gennemgang af filer.

vBulletin har jeg kun arbejdet med i et begrænset omgang, men det er et udemærket stykke software. Kan anbefales.

SimpleMachines, har jeg ikke arbejdet med.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:31

Easy Webhost:

Jeg ville gå efter noget der kunne integreres i en hjemmeside, med de medlemmer man måske har i forvejen.

Forummet skal være en særside ala Amino... Bare med et andet emne osv...

Easy Webhost:

Lad være med at falde for de der løsninger med phpbb og hvad de ellers hedder, de er populære, men er også det førse mål for hackere og kræver også lidt mere vedligeholdelse end andre fora, da de er mere udsatte for hacking.

Nu vil du sikkert møde en masse der mener det modsatte, men med ca. 5-10 årsa erfaring indenfor denne branche ved jeg en smule om det.

Hva vil du så anbefale?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:33

Yusuf:

Personligt syntes jeg bedst om; Woltlab Burning Board, grunden hertil er at de har et friskt og moderne design, de har et simpelt og dejlig-nemt bagliggende administraions-panel som er let at finde rundt i.

Invision Power Board er også at foretrække, grunden hertil er at der findes massere af template's til dette system, det er nemt og ligetil, det er muligt at tilpasse til ens egne behov, nemt!

Deres bagliggende system er kraftfuldt og faktisk ret så simpelt at benytte, selvom det ser lidt over-probbet ud til at starte med.

phpBB syntes jeg er noget værre juks, det er måske nok bare mig, men grunden hertil er at jeg simpelt hen ikke bryder mig om deres bagliggende system, deres database-opbygning og den måde systemet er skruet sammen på, har aldrig oplevet et system som krævede så meget tid og gennemgang af filer.

vBulletin har jeg kun arbejdet med i et begrænset omgang, men det er et udemærket stykke software. Kan anbefales.

SimpleMachines, har jeg ikke arbejdet med.

Hvordan er pris forskellen så på de enkelte forums?

For som du beskriver det, så er der reelt 3 gode... Og så vil prisen jo være en af parametrene for at vælge en fremfor en anden...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:15

bbPress - lavet af dem, der står bag WordPress.

Skal gerne installere det for dig.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 06:48

Fashion-Seller:
Hvordan er pris forskellen så på de enkelte forums?

vBulletin koster for selve forumet $195. Hvis du skal have hele pakken med CMS så skal du slippe $285. Licensen er en købslicens så den koster dig ikke mere fremover. Med mindre at du skal have opgraderet systemet til en ny hovedversion.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)