Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Doggybags og timing

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har gået og tænkt på det her med den doggybag; og det ville være super dejligt hvis der er nogle der ville give mig lidt feedback på ideen.

Vi kender den alle; doggybag'en  som man tager sine madrester med hjem i, når man har været på restaurant. I Danmark er det ikke særlig udbredt, nok fordi man synes det er flovt/pinligt, skørt hvad-ved-jeg, at spørge om en doggybag på restauranten - meget i modsætning til USA iøvrigt.

Jeg forestiller mig at man lavede et anderledes koncept, hvor doggy'erne simpelthen hang på et fedt stativ inde i restauranten/cafeen, med nogle sjove tegninger/motiver/billeder/historier, således at det, måske, ligefrem kunne blive trendy at tage sine madrester med hjem i en doggybag. Eksempelvis doggy'er med påskriften:

...med hjem til kunden / med hjem til konen / med hjem til moster anna's kat, eller lign.

Restauranten slipper for:

At smide madrester ud / udviser miljøbevidsthed / kan levere denne service til kunderne

Kunden får:

Mulighed for at spise resterne senere/give dem til en værdig trængende hjemløs / udviser miljøbevidsthed på en lidt sjov måde, da doggy'ens påskrift i sig selv skal være sjov/tankevækkende etc. Miljøbevidsthed uden at det er "helligt" eller flest.

Jeg tror helt sikkert det kommer på et tidspunkt, men mit store spørgsmål er, om danskerne er klar til doggybag'en - vil man tage det til sig hvis det bliver lanceret sjovt og anderledes?

Håber der er nogen der har tid og lyst til at kommentere i dette glimrende forum:-)

Mvh. Lars

Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:25

Hej Lars

Nu hører jeg godt nok til kategorien "der altid spiser op", men idéen er superfed.

Den vil selvfølgelig ikke blive aktuel (tror jeg) på den finere restauranter, men noget lignende Jensen's Bøfhus osv.

Men fed idé, helt sikkert.

Mvh. Ole

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 15:28

Lars:

Hej,

Jeg har gået og tænkt på det her med den doggybag; og det ville være super dejligt hvis der er nogle der ville give mig lidt feedback på ideen.

Vi kender den alle; doggybag'en  som man tager sine madrester med hjem i, når man har været på restaurant. I Danmark er det ikke særlig udbredt, nok fordi man synes det er flovt/pinligt, skørt hvad-ved-jeg, at spørge om en doggybag på restauranten - meget i modsætning til USA iøvrigt.

Jeg forestiller mig at man lavede et anderledes koncept, hvor doggy'erne simpelthen hang på et fedt stativ inde i restauranten/cafeen, med nogle sjove tegninger/motiver/billeder/historier, således at det, måske, ligefrem kunne blive trendy at tage sine madrester med hjem i en doggybag. Eksempelvis doggy'er med påskriften:

...med hjem til kunden / med hjem til konen / med hjem til moster anna's kat, eller lign.

At smide madrester ud / udviser miljøbevidsthed / kan levere denne service til kunderne

Kunden får:

Mulighed for at spise resterne senere/give dem til en værdig trængende hjemløs / udviser miljøbevidsthed på en lidt sjov måde, da doggy'ens påskrift i sig selv skal være sjov/tankevækkende etc. Miljøbevidsthed uden at det er "helligt" eller flest.

Jeg tror helt sikkert det kommer på et tidspunkt, men mit store spørgsmål er, om danskerne er klar til doggybag'en - vil man tage det til sig hvis det bliver lanceret sjovt og anderledes?

Håber der er nogen der har tid og lyst til at kommentere i dette glimrende forum:-)

Mvh. Lars

Hej Lars.

Jeg syntes sku' det lyder som en fed idé, og som du selv skriver, hvis det bliver lanceret sjovt og anderledes, så tror jeg godt man kunne få gang i dit projekt :)

Held og lykke! :)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Dec 08
Skrevet kl. 16:01

Hej Ole,

Jeg hører også selv til kategorien "der altid spiser op", men reelt set kan det jo være medvirkende til at restauranterne sælger mere og større portioner, for "du kan jo bare tage resten med hjem"

Lars

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 18:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars:

Hej,

Kunden får:

Mvh. Lars

Fed idé - lav gerne poserne rigtigt store ala de sorte affaldsække, så vil jeg tage et smut ind på nogen af de dér steder hvor man kan "spise alt hvad man kan" får et relativt lille beløb.

Det kunne være mega dejligt at få fyldt køleskabet op med en masse buffetmad for under 100 kroner.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Dec 08
Skrevet kl. 19:18

Ha ha, den der med størrelser a la affaldssække og "all u can eat" havde jeg ikke tænkt på:-)

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 19:19

De findes allerede - bl.a. på  A Hereford Beefstouw. Der hænger fine poser rundt omkring (eller - det har det i hvert fald gjort i mange år...har ikke været der for nylig).
Jeg arbejdede der i min studietid, og jeg kan fortælle at der var MANGE der benyttede sig af poserne, og tog rester med hjem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Dec 08
Skrevet kl. 19:30

Hej Rikke,

Du har helt ret - det var faktisk på Hereford i Aalborg hvor jeg fik idéen, dér hænger de nemlig fremme. Men det er jo blot "kedelige" hvide poser, og jeg tror måske at man kunne lave det lidt hype/fedt hvis selve poserne var lækre/sjove/frække, hvad-ved-jeg?

Hvad er dine erfaringer fra Hereford?

Lars

Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:33

Hej Lars,

Vi diskuterer lige netop om at indføre doggybags i Danmark. Du er velkommen til at slutte til vores debat her:
http://www.facebook.com/topic.php?uid=21785928859&topic=4859

De bedste hilsener,
Selina Juul
stifter af forbrugerbevægelsen 
Stop Spild Af Mad
info@stopspildafmad.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 14:38

Så almindelige er doggybags heller ikke i USA.

Men den fundamentale forskel er nok portionerne. Portionerne er, over en bred kam, langt, langt større i USA, end de er i Danmark. Som sådan er der større sandsynlighed for at finde sig selv i en situation derovre, hvor man er nødt til at levne. Det er aldrig sket for mig i Danmark, og jeg ser det heller ikke så ofte omkring mig, når jeg er ude.

Folk er generelt rigtig gode til at spise op.

Der hvor der bliver smidt ud er efter min opfattelse i køkkenet. Hvis køkkenet har lavet for meget mad. 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)