Hej, Jeg har gået og tænkt på det her med den doggybag; og det ville være super dejligt hvis der er nogle der ville give mig lidt feedback på ideen. Vi kender den alle; doggybag'en som man tager sine madrester med hjem i, når man har været på restaurant. I Danmark er det ikke særlig udbredt, nok fordi man synes det er flovt/pinligt, skørt hvad-ved-jeg, at spørge om en doggybag på restauranten - meget i modsætning til USA iøvrigt. Jeg forestiller mig at man lavede et anderledes koncept, hvor doggy'erne simpelthen hang på et fedt stativ inde i restauranten/cafeen, med nogle sjove tegninger/motiver/billeder/historier, således at det, måske, ligefrem kunne blive trendy at tage sine madrester med hjem i en doggybag. Eksempelvis doggy'er med påskriften: ...med hjem til kunden / med hjem til konen / med hjem til moster anna's kat, eller lign. Restauranten slipper for: At smide madrester ud / udviser miljøbevidsthed / kan levere denne service til kunderne Kunden får: Mulighed for at spise resterne senere/give dem til en værdig trængende hjemløs / udviser miljøbevidsthed på en lidt sjov måde, da doggy'ens påskrift i sig selv skal være sjov/tankevækkende etc. Miljøbevidsthed uden at det er "helligt" eller flest. Jeg tror helt sikkert det kommer på et tidspunkt, men mit store spørgsmål er, om danskerne er klar til doggybag'en - vil man tage det til sig hvis det bliver lanceret sjovt og anderledes? Håber der er nogen der har tid og lyst til at kommentere i dette glimrende forum:-) Mvh. Lars
|
Hej Lars
Nu hører jeg godt nok til kategorien "der altid spiser op", men idéen er superfed.
Den vil selvfølgelig ikke blive aktuel (tror jeg) på den finere restauranter, men noget lignende Jensen's Bøfhus osv.
Men fed idé, helt sikkert.
Mvh. Ole