Hvordan forholdende er mht. til garanti, told osv. vil jeg ikke blande mig i.
Men hvad fanden sker der lige?
Da iPhonen kom ud på det amerikanske marked købte jeg en kasse hjem og
solgte videre herhjemme til priser der også var ekstremt høje. Trådstarter kommer med et tilbud. Det er dyrt ja, men det hedder jo udbud og efterspørgsel. Amino er trods alt et iværksætter forum for folk der gerne vil tjene penge. Hvis han kan sælge dem til de priser, så lad ham dog det!
Jeg er egentlig ligeglad hvad han sælger dem til, men jeg synes det er fair at vi på et forum som amino lige advarer sælgere om det de laver kan være ulovligt og at fx. apple kan sagsøge for det.
Da iPhonen kom ud på det amerikanske marked købte jeg en kasse hjem og solgte videre herhjemme til priser der også var ekstremt høje. Trådstarter kommer med et tilbud. Det er dyrt ja, men det hedder jo udbud og efterspørgsel. Amino er trods alt et iværksætter forum for folk der gerne vil tjene penge. Hvis han kan sælge dem til de priser, så lad ham dog det!
Der sker sådan set det, at nogle mennesker tænker længere frem end andre... Hva nu hvis følgende sker!
Alle Ipads bliver taget i tolden og konfiskeret i henhold til Trademarklovgivningen. Sælger indgår et forlig op 50.000-80.000 kr.
Stakkels den Amino, som så har betalt 80% upfront, og som så skal til at kæmpe med en privatsælger om at få de penge retur! Det bliver sku den dyreste "IPAD" nogensinde!
Da det til rådighed i usa og bliver fragtet til danmark til en privatperson som betaler moms og told og fragt, intet ulovligt.
Import med henblik på videresalg - er ikke lovligt for en privatperson.
Dernæst er du i henhold til produktansvarslovgivningen at betragte som producenten, idet du er første led indenfor EU - med det ansvar som der følger med det...
JH
Cir-IT er Airboss partner - Vi gør din hverdag nemmere! AirBoss - er et af de ældste økonomisystemer på det danske marked.