Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her en god ide?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er indtil videre følgende:

Jeg har en stor butik på den bedste gågade placering i Svendborg (Indbyggertal ca. 27.000 i byen og ca. 60.000 i kommunen)

Butikken er stor nok til at lave en shop-i-shop. Der er plads til omkring 5 lejere, der hver lejer 8-10m2, hvilket svarer til ca. 20 hyldemeter.

Jeg som udlejer betaler alt i forbindelse med butiksdriften med undtagelse af individuel varesikring og svind. Jeg bekoster også inventaret, men får det lavet i sammenråd med shopejer, så det passer til den enkeltes ønsker.

Alle fem placeringer er lige gode og varerne vil ligeligt fordelt blive udstillet både i vinduerne og på gaden.

Prisen vil være fast og kommer med mine udregninger til at ligge på 8.500/mdr.

Hvordan lyder ideen? Hvad skal jeg være opmærksom på? Og ser du nogle forhindringer for at føre ideen ud i livet

Glæder mig meget til at høre din mening
Mange hilsner Miriam
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Miriam

Jeg synes umiddelbart, at det kan være en god idé.

Imidlertid synes jeg prisen virker meget høj, og tvivler på, hvorvidt du vil kunne finde lejere til denne form.

Der er ikke nogen forhindringer iøvrigt for at føre idéen ud i livet, som du selv udtrykker det. Dog skal du følgelig have helt klare aftaler omkring udstilling, opsætning af varer m.v.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:15

Tonny Skov Pedersen:
Imidlertid synes jeg prisen virker meget høj, og tvivler på, hvorvidt du vil kunne finde lejere til denne form.

Idéen er god ja, men befolkningsgrundlaget for tyndt og prisen astronomisk for den by og afsætningsmulighederne. Man kan leje butikker i storbyerne for den pris.

Køb ren argan olie her

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:20

Hej Miriam

Jeg må give de andre ret, ideen er super men prisen er alt for høj.

Jeg har fundet flere lokaler i Ålborg, Århus, Odense og København som kunne være interessante for os men priserne kommer ikke i nærheden af dem du nævner - jo måske i KBH

Men ideen er brand go'

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:30

- med mindre du altså også betaler personalet men jeg kan bare ikke helt se hvordan det er muligt? 

Men spændende ide...

Hej fra Søren

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 07:27

Jeg fik nok ikke udtrykt det klart nok, men i de 8.500,- er inkluderet: husleje, forsikringer, el, varme, vand, inventar, telefon, emballage og ikke mindst personale. Kort sagt skal shop ejer ikke have en krone mere op af lommen end de 8.500,- (heller ikke kommision) Alt er inkluderet i prisen, undtagen individuel varesikring, svind og fragt til og fra butikken.

Derudover har man ingen eller kun lidt binning, hvis man fortryder.

Jeg havde forstillet mig, at ideen var god til f.eks en ny designer, der gerne vil have vist hele sin kollektion, men som ikke har økonomi og mulighed for selv at have en butik. Eller hvis man som leverandør gerne vil ind på markedet i de forskellige byer på en god placering (ideen kunne jo bredde sig ;-)), men ikke er interesseret i butiksdrift.

Findes der nogle beregninger på hvad en butik koster i drift pr. kvadratmeter? Huslejen er naturligvis forskellig, men de andre udgifter er jo stort set de samme uanset hvilken by man ligger i.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:08
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Miriam Frank:

Findes der nogle beregninger på hvad en butik koster i drift pr. kvadratmeter? Huslejen er naturligvis forskellig, men de andre udgifter er jo stort set de samme uanset hvilken by man ligger i.

En 50 kvm butik på Østerbro ville ligge på ca. 40-45.000 pr.md. og på Nørrebro ca. 30-35.000 og Kbh.city hvis det ikke lige er strøget så måske 40-60.000.

Udfordringen er kundegrundlaget. For at tjene 8.500 i den type butik i det koncept, skal man have 0,5 til1% af indbyggerne som købere hver måned, og det er ikke sikkert det er helt muligt,

Jeg har lige kigget på tallene, og indbyggerne i Svendborg bruger det der svarer til kr. 20,00 i gennemsnit om dagen på varer i kategorien "Øvrige udvalgsvarer" som en butik af den type typisk ville sælge. Omsætningen af boligudstyr og tøj er faldende, ifølge rapporten,

Så størstedelen af omsætningen ligger i dagligvarehandlen og borgerne i Svendborg er flinke til at handle deres dagligvarer lokalt, men specialvarer kører de til Odense for.

Ud fra dette bliver det en svær opgave at løfte tror jeg.

Køb ren argan olie her

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 16:21

Hej Jen.

Det er rigtigt at mange Svendborggensere kører til Odense for at shoppe. Folk mener af en eller anden grund altid, at de kan få mere i alle andre byer end deres egen. I Odense siger mange, at de kører til Kolding for at handle. Omvendt har vi hele Langeland, som ikke tager turen til Odense, men handler specialvarer i Svendborg. Huh?

Det er muligt, at konceptet bliver for dyrt for den enkelte "shop", hvis de skal binde sig for de 8-10 m2 eller 20 hyldemeter, som jeg havde tænkt. Måske jeg i stedet skal dele det op, så der kun er hylde-meter-priser, hvor man frit kan vælge antal af hyldemeter.

Men så opstår et andet spørgsmål. Kvadratmeterprisen er jo lidt nemmere at regne på. Hvordan udregnes brugte meter for et stativ med tøj? For det er vel ikke løbende meter ligesom en hylde?

Altså, Svendborg er en temmelig livlig by og det er skidesvært at få fingrene i butikker med gågadeplacering, så det må jo kunne lade sig gøre at have et salg, man kan leve af. Wink

Er det prisen jeg skal arbejde på? Eller er det størrelsen?

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:36

Miriam Frank:

Hej Jen.

Det er rigtigt at mange Svendborggensere kører til Odense for at shoppe. Folk mener af en eller anden grund altid, at de kan få mere i alle andre byer end deres egen. I Odense siger mange, at de kører til Kolding for at handle. Omvendt har vi hele Langeland, som ikke tager turen til Odense, men handler specialvarer i Svendborg. Huh?

Det er muligt, at konceptet bliver for dyrt for den enkelte "shop", hvis de skal binde sig for de 8-10 m2 eller 20 hyldemeter, som jeg havde tænkt. Måske jeg i stedet skal dele det op, så der kun er hylde-meter-priser, hvor man frit kan vælge antal af hyldemeter.

Men så opstår et andet spørgsmål. Kvadratmeterprisen er jo lidt nemmere at regne på. Hvordan udregnes brugte meter for et stativ med tøj? For det er vel ikke løbende meter ligesom en hylde?

Altså, Svendborg er en temmelig livlig by og det er skidesvært at få fingrene i butikker med gågadeplacering, så det må jo kunne lade sig gøre at have et salg, man kan leve af. Wink

Er det prisen jeg skal arbejde på? Eller er det størrelsen?

Bare for at kunne danne sig et indtryk af prisen hvordan ligger din forretning i forhold til denne:

http://www.nyboligerhverv.dk/(S(dsck1q45qnhhme45nbzj4d45))/default.aspx?side=erhvervudlejningvisning&AutoID=55096

De bedste hilsner
Søren

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 17:13

Hej Søren.

Cykelbutikken, som du linker til, ligger i den modsatte ende af byen. På en del af gågaden, hvor jeg ikke turde placere mig. Sjovt nok har de fleste gågader en "død ende" og i Svendborg ligger den her.

Den butik, jeg har på hånden har en absolut topplacering midt på Gerritsgade, som er det bedste strøg i Svendborg.

Butikken bliver ved ombygning meget stor og jeg vil gerne selv have en del af butikken. Jeg har i forvejen en meget særpræget/speciel butik i Odense, hvor jeg oplever at blive vist frem som et andet turiststed af Odenseanerne :-)

Det er jeg naturligvis glad og stolt over. Derfor fik jeg ideen til at få et større sted, med flere specialvarer samlet på et sted, krydret med nogle gode oplevelser til kunderne.

Mange hilsner Miriam

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)