Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her en god ide?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:

Hej Søren.

Cykelbutikken, som du linker til, ligger i den modsatte ende af byen. På en del af gågaden, hvor jeg ikke turde placere mig. Sjovt nok har de fleste gågader en "død ende" og i Svendborg ligger den her.

Den butik, jeg har på hånden har en absolut topplacering midt på Gerritsgade, som er det bedste strøg i Svendborg.

Butikken bliver ved ombygning meget stor og jeg vil gerne selv have en del af butikken. Jeg har i forvejen en meget særpræget/speciel butik i Odense, hvor jeg oplever at blive vist frem som et andet turiststed af Odenseanerne :-)

Det er jeg naturligvis glad og stolt over. Derfor fik jeg ideen til at få et større sted, med flere specialvarer samlet på et sted, krydret med nogle gode oplevelser til kunderne.

Mange hilsner Miriam

Super - jeg er heller i så stedkendt i den del af landet.

Jeg er sikker på det kan lykkes med det koncept. Men om prisen passer kan vel undersøges?

Umiddelbart lyder en m2 pris på 12750 af meget men det er svært at vudere da vi ikke kender din fordelningsnøgle på lønnen som må være en den væsentligste omkostning i det regnestykke.

Som lejer vil jeg stille mig selv det spørgsmål om jeg kunne være sikker på at mine varer fik lige så meget opmærksomhed fra personalet som eks. dine egne varer - specielt når det ikke er kommissionsaftale men en fast pris. Jeg vil arbejde meget med den del af dit koncept, så der ikke opstår en skæv fordelning, som i sidste ende kan skabe en opfattelse blandt dine lejere, at de kun er med til at betale nogle faste omkostninger frem til du evt. selv skal anvende hele lokalet.

Held og lykke med projektet.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 06:28

Kaffe & Co:
Umiddelbart lyder en m2 pris på 12750 af meget men det er svært at vudere da vi ikke kender din fordelningsnøgle på lønnen som må være en den væsentligste omkostning i det regnestykke.

Det er rigtigt. Det bliver en stor butik, så for at minimere svind og sikre salg må der nødvendigvis være meget personale.

Kaffe & Co:
Jeg vil arbejde meget med den del af dit koncept, så der ikke opstår en skæv fordelning, som i sidste ende kan skabe en opfattelse blandt dine lejere, at de kun er med til at betale nogle faste omkostninger frem til du evt. selv skal anvende hele lokalet.

Det lyder fornuftigt. Det vil jeg prøve.

Tak for hjælpen.

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 06:47

Lagersalg123 - JEN:

Så størstedelen af omsætningen ligger i dagligvarehandlen og borgerne i Svendborg er flinke til at handle deres dagligvarer lokalt, men specialvarer kører de til Odense for.

Jeg synes det er en god idé, Miriam

Og jeg bor i Svendborg...

Jeg vil mene det citererede er lige omvendt - er der noget vi er gode til og "berygtede for" i Svbg. så er det vores specialbutikker. Og mange af disse overlever i byen :-)

Kh Trine

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 07:57

Trine Lønfeldt:
Jeg vil mene det citererede er lige omvendt - er der noget vi er gode til og "berygtede for" i Svbg. så er det vores specialbutikker. Og mange af disse overlever i byen :-)

Hej Trine

Mine svar her skal endelig ikke opfattes som værende indikerende for at specialvarehandlen ikke overlever i Svendborg. Jeg forholder mig bare til prisen for "varen" og har derfor ud fra de tilgængelige oplysninger foretaget en analyse om hvorvidt at idéen er økonomisk bæredygtig for min type varer, da jeg jo som tilkendegivet også synes det er en god idé Smile

Min analyse er baseret på tal fra 2008 (nok i højkonjukturen) samt en rapport udfærdiget på basis af informationer fra Svendborg afgivet af folk der bor i Svendborg.

Jeg tror uden tvivl at man kan etablere en butik der og tjene penge, men jeg tror ikke at man ved at betale en pris som Mariam har beregnet som "hyldelejer" kan tjene penge Smile

Køb ren argan olie her

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 08:03

Lagersalg123 - JEN:

Hej Trine

Mine svar her skal endelig ikke opfattes som værende indikerende for at specialvarehandlen ikke overlever i Svendborg. Jeg forholder mig bare til prisen for "varen" og har derfor ud fra de tilgængelige oplysninger foretaget en analyse om hvorvidt at idéen er økonomisk bæredygtig for min type varer, da jeg jo som tilkendegivet også synes det er en god idé Smile

Min analyse er baseret på tal fra 2008 (nok i højkonjukturen) samt en rapport udfærdiget på basis af informationer fra Svendborg afgivet af folk der bor i Svendborg.

Jeg tror uden tvivl at man kan etablere en butik der og tjene penge, men jeg tror ikke at man ved at betale en pris som Mariam har beregnet som "hyldelejer" kan tjene penge Smile

Jeg er helt enig med dig :-) 

Kh Trine

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)