Fortsæt den gode stil, Thomas.
Og husk husk husk at lytte til alle kommentarer. Alle i tråden har været så engagerede i dit videocast, at de har taget sig tid til at hjælpe dig. Både ved at give dig respekt for dit mod til at stille dig op og indholdet, men også ved at komme med forbedringsforslag. Husk, at det er meget erfarne mennesker, der har stillet nogle relevante spørgsmål til dig. Og de ER relevante.
Herinde på Amino kan folk se, at du er aktiv, men i verdenen uden for Amino, vil du være en 14 årig knægt (og jeg er bare en 30-årig når jeg holder foredrag), og så vil du blive mødt med de kritiske spørgsmål. Vennerne her på Amino forbereder dig på disse spørgsmål ved at stille dig dem her.
Når du så har svarene parat til de kritiske stemmer, og viser at du tager kritik alvorligt, så vil du træde i karakter og være Thomas De Oliveira - og ikke kun en 14-årig. Det er ikke let at lære af kritik, men det er det, der adskiller fårene fra bukkene, og det kræver øvelse.
Jeg har talt med en iværksætter, som blev rost til skyerne af alle samarbejdsparter, kunder osv. Hun endte med at gå konkurs, miste håret af stress og gå helt i kælderen. Der var nemlig ingen, der fortalte henede, når hun gik i den lidt forkerte retning. Alle rygklapperne skubbede hende lige så stille udover skrænten.
Det er helt ok at føle sig sur og gal - det gør vi jo allesammenn. Men så handler det om at blive bevidst om, at man netop har en følelse af at være sur og gal - og så komme videre.
Når jeg fx holder foredrag for folk, der nærmer sig pensionsalderen, starter jeg fx med at sige, at jeg ved, at de allesammen sidder og tænker på, hvor gammel jeg nu er. Så siger jeg, at jeg er 30 og stadig lærer en masse, men jeg har talt med og læst om en masse menneskers visdom, og det er deres erfaringer, jeg ydmygt formidler videre. Det plejer at falde i rigtig god jord.
Du er meget heldig med at du prøver at modtage nogle bump allerede nu. Og det er faktisk ikke kun held, for du gør jo selv en masse for at få reaktioner. Dem har vi alle fået, og det former os som mennesker. Især hvis vi lytter til alle reaktioner og er taknemmelige for, at fremmede mennesker engangerer sig i det vi laver og hjælper os videre.
Jeg glæder mig til at se og høre meget mere fra dig.
I øvrigt så er jeg glad for at trøjen er kommet på. Jeg synes ikke, at det er så fedt, at folk i toget kan se, at jeg sidder og ser på en ung mand, der sidder i bar overkrop og taler til mig :-)