Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender i Kurergruppen?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
    Hej med jer,

Jeg har lige et nysgerrigt spørgsmål - er der nogle der kender / har erfaringer med Kurergruppen? Jeg har set at de søger nye selvstændige vognmænd og giver flotte løfter om en god indtjening. Fristet som jeg er, vil jeg derfor gerne høre om nogen kender til firmaet?

På forhånd tak,

Jesper

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:16
Hej Jesper

Nej kender ikke kurergruppen og man ser faktisk heller ikke mange af deres biler på vejene der ser man mere minitrans og 3x34 det med at de lover god indtjening det er jo et fortolkningsspørgsmål fordi hvad er god indtjening?

og hvor lang tid skal man bruge på det ?

hvordan afregner man med kurergruppen som vognmand og hvordan afregner kunden med firmaet?

hvis du vil være vognmand så gå med i et firma som kører efter taxameter eks. de tidligere nævnte her for du det som taxameteret slår dog betaler du et beløb hver måned for at være med men det er jo meget rimeligt da de jo tager sig af admin. for dig og hjælper dig med at skaffe kunder.

Held og lykke med fremtiden

Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 10:32
Hej Per,

Tak for dit svar. Jeg har snakket med en anden, der kender nogle vognmand i Kurergruppen og på ham lød det ikke til at være en sønderlig god forretning - hans opfattelse er at der ikke er ture nok til alle, så man i stedet kæmper for at få nok at lave.

Men det kunne være muligt at f.eks. 3 x 34 kunne være en bedre mulighed. Jeg læste den anden tråd herinde om 3 x 34 og det må jo siges at de samlede svar taller til 3 x 34''s fordel, trods den uheldige start på tråden.

Dog er det et stort skridt at tage fra en "sikker" indtægt at skifte over til. Hos Kurergruppen skulle man selv købe bil og betale for at komme med som vognmand; jeg ved ikke om det er standard hos alle, men hvis man skal investere i både bil og opstart, så er der allerede fra dag 1 en del penge ude og svømme :)

Hilsen

- Jesper

Tilmeldt 17. Nov 06
Skrevet kl. 10:50
Hej igen Jesper

Det er rigtigt du har penge ude at svømme fra day one i både 3x34 og minitrans køber du en andel og diverse udstyr derudover skal du selvfølgelig sørge for bil i deres farver men den kan jo leases så hvis du vil regne med at lease bilen kan du startefor cirka 150-200.000 hvis du køber en bil eks. kassevogn så regne med at starte for 400-500.000

Men se det som en investering ikke en udgift du kan jo sælge andelen igen og bilen kan også sælges så go for it

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 18:55
Lige et input her, fra min side.

3x34 vs Kurertransport, ja hvor er sammenligningen?

For mig at se kan en dygtig vognmand tjene mere på stoppriser end på taxameter.

Men det er jo bare min mening.

Pas på deres kontrakter de skulle være meget svære at komme ud af, og hvis man vil køre for andre efter skulle det efter sigende være meget svært eller dyrt.

Men held og lykke med det.

Tilmeldt 17. Nov 06
Skrevet kl. 11:26
Jeg er ikke helt enig med at man kan tjene mere på stoppriser end på Taxameter

Kender flere vognmænd som kører for ZAP/Hent og Bring, GLS, Staffetten som faktisk ikke har salt til et æg til trods for at de arbejder 12-14 timer i døgnet

til modsætning kender jeg flere vognmænd i både 3x34 og minitrans som tjener mere end godt de kører faktisk ikke selv bilerne ( det gør deres chauffører som tjener i omegnen af 25-30.000 pr. md) og vognmændene her tjener nok det dobbelte men det var bare lige lidt om stoppriser kontra taxameter

P.S er Selv vognmand og jeg klager faktisk heller ikke men jeg kører heller ikke i ZAP/hent og bring, GLS, Staffetten eller noget der ligner.

Og om kontrakterne er svære at komme ud af det er jo forskelligt fra firma til firma hvis hvis du har en god forretning hvorfor skulle du så gå ud af det ???

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Skrevet kl. 11:57
Ja, men hvis du nu havde set hvad jeg skrev så står der efter sigende, men jeg vil dog sige at jeg har hørt det mere end et sted, også med retsprocesser etc.

Mht. stoppriserne skal du ikke sammenligne GLS med kurer, en gls vognmand får så vidt jeg er orienteret en pakke pris og ikke en stoppris, og det har intet med kurer at gøre, det er distribution, så inden vi begynder at diskuterre skal vi lige have skildt begreber og brancher af, så vi ikke blander tingene sammen, jeg forstår du er glad for dit job, og det er dejligt for dig, men det gør ikke alt andet forkert, når vi har skilt brancher og begreber af kan vi tale videre.

Og ja jeg ved godt at Gls har en Kurerafd men det er et seperat selskab og går i daglig tale under navnet GLS Xpress Solutions, tror jeg det nye navn er.

Tilmeldt 17. Nov 06
Skrevet kl. 12:02
Det er helt korrekt GLS er ikke Stoppriser som vognmand hos GLS får du et fast beløb hver måned uanset hvormeget du kører med og hvor længe du kører så derfor er det jo en skidt forretning når du af det beløb skal betale drift af bilen og løn til dig selv så er det ikke underligt at du ikke tjener nogle penge.

Og lige engang til så syntes jeg da ikke vi skal diskutere men bare komme med hver vores mening jeg mener ikke man kan leve af andet en taxameter priser d.v.s du køre kun ganske få tomme kilometer og dermed tjener du faktisk penge hvergang din bil kører stoppriser kender jeg ikke selv noget til men kender andre vognmænd der er utilfredse med det.

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Skrevet kl. 12:02
Ja, men hvis du nu havde set hvad jeg skrev så står der efter sigende, men jeg vil dog sige at jeg har hørt det mere end et sted, også med retsprocesser etc.

Mht. stoppriserne skal du ikke sammenligne GLS med kurer, en gls vognmand får så vidt jeg er orienteret en pakke pris og ikke en stoppris, og det har intet med kurer at gøre, det er distribution, så inden vi begynder at diskuterre skal vi lige have skildt begreber og brancher af, så vi ikke blander tingene sammen, jeg forstår du er glad for dit job, og det er dejligt for dig, men det gør ikke alt andet forkert, når vi har skilt brancher og begreber af kan vi tale videre.

Og ja jeg ved godt at Gls har en Kurerafd men det er et seperat selskab og går i daglig tale under navnet GLS Xpress Solutions, tror jeg det nye navn er.

Og hvis du som vognmand kan tjene 50,000 - 60,000 pr. bil ved at have chauffør kørende, ja så findes der mange løgnere blandt dem for det umuligt at på en kassevogn lave 75,000 til 100,000 excl.moms på 1 mdr. uden at køre i døgndrift, og kører vi i døgndrift slipper du ikke med en løn på kr. 25-30,000 kr. Har du større biler er der som bekendt kørehviletid og der skal derfor flere chauffører på for at hode bilen kørende, hvilket bringer mig til at hvis det er så forbandet godt lønnet hos de selskaber hvorfor er der så stor mangel på chauffører hvis de alle ved at have 2 biler kan lave 1,2 mil i overskud pr. år.

Tilmeldt 17. Nov 06
Skrevet kl. 12:08
Vil lige sige dig at det er korrekt at en kassevogn ikke kan lave det beløb du snakker om der men med større biler og flyttebiler er det slet ikke umuligt og det med at der mangler vognmand kan jeg ikke følge dig i hos 3x34 kom der 50 nye vognmænd til sidste år og der står stadig 40-50 på venteliste til at komme med så dem der mangler vognmænd eller har svært ved at skaffe det, det må være fordi at vognmændene flygter derfra hvis de ikke tjener penge ved også at Minitrans søger i øjeblikket og det er ikke fordi nogle er flygtet derfra det er kun p.g.a. en kundefremgam som er meget stor her snakker vi over 36% i kvartal 3 i 2006 men de små firmaer som heller ikke er så kendt har svært ved at have faste og trofaste vognmænd fordi de ikke tjener nok hvor i mod de store firmaer ikke har problemer med vognmændene det er da lidt tankevækkende jeg siger ikke de er dårligere firmaer end de store jeg har bare svært ved at forstå hvorfor de ikke kan holde poå deres folk.
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)