Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pæren er Tændt og Ideén formuleret.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen

Jeg har nu fået udarbejdet den endelige forretningsplan. Dette er en hjemmeside som ikke er i Danmark(Hvad jeg ved af) med et koncept som bare virker i udlandet. Har arbejdet på denne plan i 6 uger nu, og synes efterhånden den beskriver det hele godt. Nu kommer problemet. Jeg skal bruge en hjemmeside (Har fået tilbud på 50.000) som skal styre det hele og give kunderne mulighed for registrering osv. (Vil ikke røbe for meget Wink )

Derudover har jeg budgetteret med yderliger 50.000 til markedsføring.
Så derfor 100.000 bare for etablering af projektet. Derudover kommer vedligeholdelse, og vedligeholdelse :)

Hvis jeg gerne vil drøfte denne mulighed med en mulig partner (En som har pengene, og evt. en mere som kan stå for vedligeholdelse) hvordan kan jeg så sikre mig at efter en fremlægning min idé ikke bare bliver stjålet?

Har prøvet at se på noget patent, men er dette den eneste måde? Hvad med noget tro og love erklæring og sådan noget?

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 23:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Lybek:

Hvis jeg gerne vil drøfte denne mulighed med en mulig partner (En som har pengene, og evt. en mere som kan stå for vedligeholdelse) hvordan kan jeg så sikre mig at efter en fremlægning min idé ikke bare bliver stjålet?

Har prøvet at se på noget patent, men er dette den eneste måde? Hvad med noget tro og love erklæring og sådan noget?

Hej Thomas.

Du er inde på en dilemma, som jeg oplever næsten dagligt, og som mange iværksættere er bekendt med.

Jeg talte for nyligt med patentafdelingen hos Dansk Teknologisk Institut, og som jeg forstod det, så er det ikke muligt at patentere/beskytte en forretningsidé. (Læs: Man kan ikke beskylde andre for at få den samme idé som dig..)

Men oplever du, at nogle direkte kopiere dit koncept (Som i øvrigt skal have en helt særligt kendetegn) eller produkt, kan du naturligvis komme efter dem.

Jeg vil foreslå dig at tage en snak om Maiken fra House of Trademark (i Hillerød) - Hun har helt styr på regler og muligheder.

Mvh Thor Mønsted

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42

Thomas Lybek:

Hej Alle sammen

Jeg har nu fået udarbejdet den endelige forretningsplan. Dette er en hjemmeside som ikke er i Danmark(Hvad jeg ved af) med et koncept som bare virker i udlandet. Har arbejdet på denne plan i 6 uger nu, og synes efterhånden den beskriver det hele godt. Nu kommer problemet. Jeg skal bruge en hjemmeside (Har fået tilbud på 50.000) som skal styre det hele og give kunderne mulighed for registrering osv. (Vil ikke røbe for meget Wink )

Derudover har jeg budgetteret med yderliger 50.000 til markedsføring.
Så derfor 100.000 bare for etablering af projektet. Derudover kommer vedligeholdelse, og vedligeholdelse :)

Hej Thomas

Jeg vil anbefale dig at alliere dig med en god advokat, som kan udfærdige en "hemmeligholdelsesaftale", som nok er det bedste alternativ i denne fase.

Typisk vil der, så vidt jeg erindrer, være tilføjet såvel bod og sanktioner, hvis sådan en aftale bliver brudt, derfor bedst med en advokat som rådgiver.

Hilsen

Tonny

Held og lykke med projektet.

OBS! Mangler du finansiering eller investor, så skriv det lige i tråden, så får du også nogle gode henvisninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:44

Hej Thor

Du slog mig lige på mållinien, men jeg er helt enig i dit indlæg, som sammen med mit eget vil være optimalt for Thomas.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:11

Tonny Skov Pedersen:
Jeg vil anbefale dig at alliere dig med en god advokat, som kan udfærdige en "hemmeligholdelsesaftale", som nok er det bedste alternativ i denne fase.

Ja med en bod på X millioner så de fatter alvoren og hvis ikke de vil skrive under, så ud.

Køb ren argan olie her

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 01:41

Tusind tak drenge for svarene. Tager lige kontakt til min egen advokat imorgen. Så må han lige træde til.

Kunne godt være jeg har brug for den finansering, men jeg vil ikke lyde som så mange andre herinde som "tigger" penge. Er lidt i tvivl om man bliver taget seriøs med sådan nogle indlæg på amino. Og har det også bedst med at snakke face to face når det er så mange penge.

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 22. Jul 08
Skrevet kl. 09:24

Hej Thomas.

Hvis du savner lidt inspiration til kapitalsøgning, så prøv at kikke her: http://www.virksomhedsguide.net/kapital.html og http://www.virksomhedsguide.net/Investeringsprojekter.html

At søge kapital, er ikke at "tigge" om penge - At søge kapital, kan være et positivt tegn på mulighed for vækst.

Hilsen Thor

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:29
Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 10:56

Thor Mønsted:
At søge kapital, er ikke at "tigge" om penge - At søge kapital, kan være et positivt tegn på mulighed for vækst.

Ja du har ret.

Har kigget lidt på virksomhedsguide, og kan se man faktisk skal betale en sum penge uden at være sikker på at finde en partner. Er der ikke nogen investorer her på amino? Her ved man dag man kan stole på folk ;)

Tilmeldt 22. Jul 08
Skrevet kl. 11:05

Thomas Lybek:

Thor Mønsted:

Ja du har ret.

Har kigget lidt på virksomhedsguide, og kan se man faktisk skal betale en sum penge uden at være sikker på at finde en partner. Er der ikke nogen investorer her på amino? Her ved man dag man kan stole på folk ;)

Hej Thomas.

Både ja, og nej.

Som det beskrives på siderne, kan du kan vælge at få lagt din beskrivelsen gratis på siden for investeringsprojekter, og kun betale 295 kr. ex. moms for de henvendelser der kommer.

Alternativt, kan du vælge at betale for et aktiv forløb om kapitalfremskaffelse, hvor potentielle investorer bliver kontaktet direkte af undertegnede (Læs: Undertegnede har et indgående kendskab til investormarkedet, og kender investeringskriterierne for de forskellige aktører (Fonde, investeringsselskaber og private investorer)).

Mvh Thor Mønsted

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)