Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Springe ud som selvstændig - efter lang tids research

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 11. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Springe ud som selvstændig - efter lang tids research -> HVORDAN?

Kære med-aminoer,

I dag er den sidste feriedag, hvert fald for mit vedkommende, og ferien er efterhånden næsten kun gået med at blive færdig med min research vedr. start af webshop.

Jeg har i flere år gerne ville tage springet med at blive selvstændig, og eftersom jeg altid har været lidt af en nørd/interesseret mig utrolig meget for den store udvikling i it-branchen, har det været naturligt for mig at det var en webshop jeg skulle starte. Det er dog først indenfor det seneste ½ år, at jeg er begyndt at lave research og læse bøger (e-pusher, webshop-hvordan osv.).

Nu er dagen kommet hvor jeg mener at jeg har lavet den research der er nødvendig, samt haft nok tid til at overveje om det skulle være en webshop jeg skulle starte op med – hvilket det selvfølgelig skulle være! ;-)

Min intension med dette indlæg er at komme skridtet videre fra lysten og gå-på modet --> til at springe ud i det og få fat i nogle leverandører + få en webshop op at køre. Eftersom jeg ikke føler jeg kan trække tiden ud mere, med at læse de samme seo/marketing/webshop bøger igen og igen. ;-)

Der er flere spørgsmål jeg godt kunne tænke mig at diskutere med jer/få svar på og derfor tror jeg at jeg stiller dem op lidt pædagoisk for at gøre det nemmere for dem som fx også kun vil kommentere på et mine spørgsmål/oplæg:

1. På grund af min indre ”nørd” og min store interesse for alt hvad der sker online er jeg, som sagt, fast besluttet på at det er en webshop jeg vil give mig i kast med. Eftersom jeg kun vil sælge noget jeg interesserer mig for har jeg besluttet mig for at jeg vil sælge: Computere, computerskærme, hardware, printere, mus og tasteture – samt evt. andet computertilbehør, gadgets m.m.

Men hvor finder jeg de bedste leverandører? Og er det en branche (elektronik/it) hvor der er fin mulighed for dropshipping?, eftersom jeg kun har mulighed for et minimalt lager?
Er der eventuelt nogle som kender/selv sælger lignende produkter og ønsker mer-salg? Eller en amino som kender en god leverandør/grossist af ovenstående produkter?

2. Efter at have gennemlæst utallige bøger, test og indlæg synes jeg at der er utrolig mange forskellige meninger om valg af webshop. Jeg har altid haft et godt øje til Magento, men jeg kan også godt se fordele ved en færdig-betalingsløsning som fx dandomain.

Derfor håber jeg at nogle af jer kan hjælpe mig lidt med fordele og ulemper, samt hvilken løsning der er bedst for netop den branche jeg har valgt?

3. Har du andre kommentarer/kritik til mit "projekt" er du velkommende til at skyde løs :-)

Inden du forhåbenlig smider en kommentar, er her lidt korte fakta om mig da det måske hjælper dig til at besvare mine spørgsmål, samt forstå min situation:

Jeg har altid altid haft interesse for it, iværksætteri og de nyeste gadgets + spil. Så jeg føler at det er en super kombination at starte en webshop med it/elektronik, da det tilfredstiller alle mine interesser ;-). Det er også vigtigt for mig at understrege at jeg IKKE gør det for at tjene penge, og at jeg derfor gerne vil diffentiere mig på prisen, samt god service og ikke mindst en god og overskuelig/simpel webshop. Grunden til at jeg ikke gør det for at tjene penge, er at jeg har tiden og lysten til at køre en webshop som en hobbyvirksomhed. Jeg er for resten stadig ung og starter næste år på at læse til Cand. Merc, så webshoppen bliver et fritidsprojekt/arbejde.

Tak for alt den hjælp jeg har fået ved at læse ti-tusindevis af indlæg herinde om webshops, seo, leverandører osv. og på forhånd tak for dit svar til dette indlæg ;-)

Med venlig hilsen,

Jacob
- en forhåbenlig kommende webshop-ejer ;-)

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 17:06

Hej Jacob,

1) Det er et marked med EKSTREM konkurrence du bevæger dig ind på. Overvej det lige én gang til :) Det bliver svært for dig at være unik og blive set i markedsføringen... Og du ender i krone-for-krone-ræset mod dine konkurrenter.

2) Jeg kan kun varmt anbefale Magento.

3) Se punkt 1.

Rigtig meget held og lykke med din første webshop :)

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Tilmeldt 11. Apr 07
Skrevet kl. 17:20

Martin Tychsen:
1) Det er et marked med EKSTREM konkurrence du bevæger dig ind på. Overvej det lige én gang til :) Det bliver svært for dig at være unik og blive set i markedsføringen... Og du ender i krone-for-krone-ræset mod dine konkurrenter.

Jeg vidste at det kun var et spørgsmål om få kommentarer, før en eller anden ville nævne den store konkurrence. Og ja, du har ret. Hold da fast hvor er der meget konkurrence på it/elektronik branchen online. :-)

Men det er der mine store passion er, og føler at det er vigtigt at sælge noget man brænder for og ved en hel masse om. Dog har jeg prøvet at tænke over lignende produkter/andre produkter som jeg også har interesse for, men hvor konkurrencen er mindre og derved ville jeg forhåbenlig have en større chance for at undgå underskud. ;-)

Jeg har også altid haft interesse for pool, billard, dart, poker, bordfodbold, barstole, mini barer og andre lignende fede store "gadgets" - måske jeg burde overveje at skifte branche, eftersom der er mindre konkurrence på det marked? Eller måske har du/andre en idé til en branche, som jeg måske har interesse for i forvejen? :-)

Og mange tak - held skader aldrig! Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 17:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob,

Der findes flere leverandører du kan benytte dig af, herunder TechData, Micro Ingram, Actebis mv.
Selve håndteringen er relativ simpel, og foregår som direkte dropshipping hos dine kunder.

Du kan ikke løfte opgaven medmindre du er branchekendt, har netværk og mønt på lommen. Din gennemsnitlige anvance på elektronik vil være et sted imellem 1-3% hvis du også vil være konkurrencedygtig med prisen.

Så inden du kan få en forretning ud af det, kræver det at du ligger på minimum 0.5-1 mil. i omsætning pr måned - og det er ikke så nemt som man skulle tro :O)

Hvis jeg var dig ville jeg finde en niche, som ikke kræver at du har millioner stående på kontoen og skal slave for så lav marginal produkter som der er i data og elektronik branchen.

Vh
Henrik

Tilmeldt 11. Apr 07
Skrevet kl. 17:42

Henrik Petersen:

Hej Jacob,

Der findes flere leverandører du kan benytte dig af, herunder TechData, Micro Ingram, Actebis mv.
Selve håndteringen er relativ simpel, og foregår som direkte dropshipping hos dine kunder.

Du kan ikke løfte opgaven medmindre du er branchekendt, har netværk og mønt på lommen. Din gennemsnitlige anvance på elektronik vil være et sted imellem 1-3% hvis du også vil være konkurrencedygtig med prisen.

Så inden du kan få en forretning ud af det, kræver det at du ligger på minimum 0.5-1 mil. i omsætning pr måned - og det er ikke så nemt som man skulle tro :O)

Hvis jeg var dig ville jeg finde en niche, som ikke kræver at du har millioner stående på kontoen og skal slave for så lav marginal produkter som der er i data og elektronik branchen.

Vh
Henrik

Mange tak for din kommentar, Henrik :-)

Jeg vidste godt at konkurrencen var enorm, men måske har jeg dog alligevel undervurderet den lidt da jeg troede at jeg sagtens kunne få lidt omsætning, nu når jeg ikke havde det store behov for at tjene penge. Det lyder ellers perfekt mht. den direkte dropshipping til kunderne. :-)

Måske jeg burde overveje det jeg skrev i ovenstående kommentar: At søge lidt videre og måske finde en niche som interesserer mig. Måske jeg burde undersøge lidt omkring markedet med poolborde, billard, dart, minibarer, poker og de mange andre produkter i den kategori :-)

Mvh, Jacob

Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob

Som nævnt i de andre svar, så er det et super mega presset marked. Jeg har selv være Account manager i IT Branchen, og alt hardware var der en sølle frtjeneste på få procent.

Der der er lidt penge at hende i den branche, det er i software eller it outsourcing. Men hardware er ikke nemt.

Nogen større virksomheder underbyder markedet, blot for at tjene på software til kunderne, men blot så du lige får dette med på vejen :-)

Held og lykke

/MikkelM

Tilmeldt 11. Apr 07
Skrevet kl. 18:33

MikkelM:

Hej Jacob

Som nævnt i de andre svar, så er det et super mega presset marked. Jeg har selv være Account manager i IT Branchen, og alt hardware var der en sølle frtjeneste på få procent.

Der der er lidt penge at hende i den branche, det er i software eller it outsourcing. Men hardware er ikke nemt.

Nogen større virksomheder underbyder markedet, blot for at tjene på software til kunderne, men blot så du lige får dette med på vejen :-)

Held og lykke

/MikkelM

Tak for dit svar, det støtter meget det jeg havde hørt, frygtede og andre har skrevet. Desværre.

Troede ellers jeg kunne klare mig på markedet, nu når jeg ikke havde de store krav til overskud :-(

Men så må jeg vil på jagt efter andre markeder, fx den branche jeg har nævnt tidligere i mine svar. Har du andre idéer indenfor de brancher du måske kan fornemme har min interesse, det kunne jo tænkes du kendte en branche med mindre konkurrence og mulighed for dropshipping? :-)

mvh, Jacob

Tilmeldt 11. Apr 07
Skrevet kl. 20:22

Til alle :-)

Det kan være jeg i virkelige burde søge inspiration til lignende brancher så, gerne med dropshipping som en mulighed?

Tror I at poolbordene osv. jeg nævnte før kunne være en mulighed? det er godt nok en lille branche, men måske er det sådan en niche jeg har brug for? :-)

På forhånd tak.

Mvh, Jacob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:32

Hej

Jeg tager virkelig hatten af, når jeg møder personer, som i den grad undersøger og researcher et marked inden, man i givet fald kaster sig ud i det Yes

M.h.t. poolborde kunne det måske bare være en del ud af mange former for spil og lignende, så der kommer lidt flere strenge at spille på.

Held og lykke med dit forehavende

Thumbs Up

Hilsen

Tonny

Fra Pattaya, Thailand
Tilmeldt 21. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 20:37

Hej.

Jeg vil gerne lige blande mig og gentage hvad du tidligere har hørt.

Du skal finde et niche marked. Og ang det med pool borde er det alt for dyrt pga forsendelses priserne i danmark, og kommisionen. (Hele din (konkurrence dygtige) kommision vil blive ædt op af postdanmark).

For at komme med noget som jeg er rimelig sikker på du kunne tjene lidt på, så skulle det være et site der er dedikeret til ex poker. Alt fra pokerspil i pc format, downloadeable poker spil til reelle spil der kan sendes med posten. + alle gadgets der kan skaffes i den forbindelse. Du skal naturligvis også tilbyde alle typer chips, kort, osv.. For at gøre det endnu mere niche agtigt kunne du have en afdeling kun med meget exclusive produkter til professionelle. Det vil skabe god omtale af din virksomhed hvis du kan få nogen til at købe af dig og vise frem med dit logo på evt..

Bare lidt strøtanker ;-)

Held og lykke.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)