Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til jer helt unge iværksættere - og alle os voksne

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold k*** hun er dygtig! Smile

Mvh. Thomas

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 19:32

Spændende Smile

OT:
Jeg kan rigtig gode lide at læse om autister, deres tankegang m.m. og jeg kan huske jeg engang var inde på TED.com og høre et foredrag, men så lukkede jeg vinduet ved en fejl, og kunne ikke finde det igen.

Har søgt lidt derinde, men kan intet finde - Nogen der ved hvor jeg kan høre det?

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 19:43

Simon:

OT:
Jeg kan rigtig gode lide at læse om autister, deres tankegang m.m. og jeg kan huske jeg engang var inde på TED.com og høre et foredrag, men så lukkede jeg vinduet ved en fejl, og kunne ikke finde det igen.

Har søgt lidt derinde, men kan intet finde - Nogen der ved hvor jeg kan høre det?

Hej Simon,

Det må være dette foredrag. Jeg så den  også engang og blev vildt imponeret.

Skæve vinkler er altid godt :-)

Hej med dig :-)

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 19:54

Tommy Krabbe:

Hej Simon,

Det må være dette foredrag. Jeg så den  også engang og blev vildt imponeret.

Skæve vinkler er altid godt :-)

Tusind tak!

Sig til hvis jeg kan hjælpe dig med noget engang Yes 

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 20:00

Simon:
Sig til hvis jeg kan hjælpe dig med noget engang Yes 

Det skal der nok blive mulighed for. Vi er jo på Amino, og der er mange ting, jeg er en kegle til :-)

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 20:27

Hmm.. har gået med tanken om jeg er lidt autist de seneste 1,5 år, da jeg har mange symtomer på det, også når jeg høre om min barndoms historier. Og jeg bliver mere og mere bekræftet i det.

Er der nogen der ved hvor man kan få det tjekket? Test eller noget på nettet? Uden at skulle gå til lægen og få en evt. diagnose og dens konsekvenser?

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 21:54

Jeg vil da ikke anbefale dig at konkludere noget omkring det udfra diverse hjemmeside. Der er jo en grund til, at man har fagfolk til at teste for det. Men du kan jo google dig frem til, hvad det vil sige, og hvis der så er grund til at undersøge det nærmere, så er det om at få de rette til at gøre det.

Og der er altså ikke konsekvenser ved det. Det er ikke noget med, at de låser dig inde, hvis svaret er ja :-)

Det du er bevidst om kan du gøre noget ved - det du ikke er bevidst om gør noget ved dig.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon:
Er der nogen der ved hvor man kan få det tjekket? Test eller noget på nettet? Uden at skulle gå til lægen og få en evt. diagnose og dens konsekvenser?

Autisme er en diagnose der laves på baggrund af en række tests, som kun fagfolk kan udføre. Så nej, du kan ikke lave hjemme-psykiatriske-diagnoser over Nettet der kan bruges til noget som helst.

Min søn har en infantil autisme diagnose, så jeg kende lidt til det.

Hvis ikke du selv er interesseret i en diagnose, hvilket jeg såænd godt kan forstå, så vil jeg virkelig anbefale dig at glemme alt om det - lad være med at spilde dit liv på at fokusere på hvad der mon er galt med dig. Brug i stedet for kræfterne på, at nyde alt det du er god til og udnyt så det.

Med mindre dit handicap er så slemt at du har brug for hjælp, så skid på diagnoser - de kan alligevel ikke bruges til noget.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:36
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Med mindre dit handicap er så slemt at du har brug for hjælp, så skid på diagnoser - de kan alligevel ikke bruges til noget.

Nej det er kun mødre i cafe alderen, der har brug for en diagnose på deres barn, så de kan fortælle veninderne om hvilke bogstaver deres barn fejler.

Jeg tror ikke der er flere syge børn i dag end der var for 20 år siden, der er bare flere diagnoser.

OBS! Jeg er ikke ude på at træde nogen over tæerne, for selvfølgelig er der nogle svære tilfælde af damp, ADHD, autisme, OCD osv., men nogle af de diagnoser der bliver stillet kunne nok klares med lidt mindre sukker og farvestoffer.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj:
Nej det er kun mødre i cafe alderen, der har brug for en diagnose på deres barn, så de kan fortælle veninderne om hvilke bogstaver deres barn fejler.

Sikke da en gang Ekstra Bladet sladder!
De fleste diagnoser udarbejdes fordi kommunerne kræver det for at sætte ind med de´rette tilbud - herunder daginstitution, skole og anden nødvendig støtte og aflastning.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)