UPS er et meget professionelt firma, og pakker er altid fine, og alle regler bliver overholdt, det er bare ærgeligt at kun et fåtal her i Danmark sender med dem.
Det kan jeg give dig ret i, men de er nok ikke så landsdækkende som PD og GLS, altså også dække yderområder og små øer.
De kan da nemt være næst størst så længe der er folk nok at tage af
Nu er GLS nok ikke så meget interesseret i små kunder, og de henvises til Pakke Shops og akkurat som Post Danmark gør det mere besværligt at være " den lille ".
Små kunder koster tid og penge og kræver for meget.
Store kunder er der ikke nok " at tage af " men noget må GLS gøre godt og rigtig, når flere og flere vælger netop GLS.
Store kunder er der ikke nok " at tage af " men noget må GLS gøre godt og rigtig, når flere og flere vælger netop GLS.
Svaret ligger for fødderne... I en tid, hvor alle er presset økonomisk fra mange sider, salget halter og PD kræver bankgarantier eller 2 mdrs forudbetaling, så er alternativerne sku ik mange...
Svaret ligger for fødderne... I en tid, hvor alle er presset økonomisk fra mange sider, salget halter og PD kræver bankgarantier eller 2 mdrs forudbetaling, så er alternativerne sku ik mange...
Der er jo ingen ud over GLS...
Det er også derfor, det er svært at være alternativ aktør og tro man kan blive landsdækkende for ingen penge og så igen tro, man kan give superservice uden fejl, med aftenleveringer, varen optalt og sat på hylden uden kontakt med modtager.
Lønninger er i top i Danmark blandt hele EU og derfor koster det væsentligt mere at drive pakkedistribution på et fornuftigt plan med de problemer der opstår, når mange mennesker er ansat til at være firmaets repræsentant og ansigt udadtil uden fejl overhovedet.
Nu har jeg ikke lige læst hele tråden, men jeg synes efterhånden at for privat er der ikke noget ordentligt alternativ til PD. - prisforskellen er for lille, og ofte fulgt af diverse restriktioner/begrænsninger.
For erhverv derimod, er DSV et godt prisbilligt alternativ - specielt pakker på 30-100 kilo.
Den store forskel er at ( som jeg gør) man kan pakke f.eks 4 x 25 kilo og det er fortsat kun en forsendelse - imodsætning til PD som regner dette for 4 forsendelser.
Blot nogle input - og sorry hvis det blev lidt off topic .