Hvad gør, at netop du er uheldig ??
Sender du pakkerne for synlige med indhold eller ??
Bare lige for at slå min holdning fast: Uanset om du så sender et diamantarmbånd med en pakkelabel direkte påklistret, burde det ikke være en undskyldning for at pakken forsvinder undervejs (i grove træk).
Jeg er ret sikker på et det ikke kun er routes4you der er uheldig med GLS. Vi skiftede selv fra Post Danmark for nogle år siden. Ikke fordi vi var utilfredse, men fordi det var lidt billigere..
Det var en dyrkøbt besparelse. Antallet af pakker (mobiltelefoner) der forsvandt, steg meget markant. De var pakket i almindelige neutrale brune papæsker, så der var ikke noget der skreg "Stjæl mig". Afsendernavnet signalerede heller ikke at det var telefoner. Det var en erfaring Post Danmark have lært os, skal det retfærdigvis siges.
I forbindelse med at pakker forsvinder, er det et irritationsmoment i sig selv. Det er også et problem overfor vores kunder (det er erhvervskunder), der alt for ofte oplevede at vi ikke var i stand til at levere fra dag til dag som vi tilstræber.
Udover at de skal bruge tid på at rykke os skal vi skal bruge tid på at rykke GLS, der skal rykke vognmanden og vende tilbage til os, der skal finde faktura frem og sende den til GLS med vores erstatningskrav (det vender vi tilbage til), og i nogle tilfælde bestille en ny telefon hjem, der skal lagerføres, sættes til betaling, faktureres, og vi skal huske at kreditere den gamle, og så lige sende telefonen igen. Når det er sket tilpas mange gange, bliver man alt andet end tilfreds med den service. Det skal kombineres med at vi ved at vores kunde har en mand rendende rundt uden telefon, og hvis det er noget de oplever tilpas mange gange, kan det godt være at de overvejer at finde en ny leverandør.
Når en telefon (i dette tilfælde) forsvinder, kan vi få telefonens kostpris refunderet, og det fungerer faktisk upåklageligt. Men hvis vi skal bestille en ny telefon, får vi ikke refunderet vores udgifter til vores leverandør til fragt og hvad de ellers kan finde på at smide på af latterlige gebyrer. Hvis Telefonen af en eller anden grund er steget i pris, eller ikke kan skaffes mere så vi er nød til at købe en dyrere model, får vi heller ikke dette refunderet. Og det bedste af det hele er, at vi fandt ud af at vi fandme skal betale for fragten igen!! Det er sgu en smart måde at sikre at man har nok at lave..
Enkelte gange oplevede vi faktisk også at erstatningstelefonen forsvandt.. Det betød selvfølgelig at pakker til denne kunde måtte sendes med Post Danmark, og så begynder man at overveje om det kan svare sig at have to fragtfirmaer.
Vi oplvede også flere gange at vognmanden selv skrev under på kvitteringen, og bare lagde telefonen. Når vi sendte til mindre virksomheder der har firma hjemme, eller bare ikke altid har folk på firmadressen kunne pakkerne blive lagt forskellige steder (hvilket er god service, hvis man lægger en seddel), eller tages med igen. Desværre er det ikke så tit at kunden får et brev eller en seddel om at de skal kontakte kundeservice for at finde et nyt leveringstidspunkt.
Det bedste af det hele er når GLS kører rundt med en pakke i en hel uge eller mere, fordi den gang på gang bliver fejlsorteret. Det sker oftere end man lige skulle tro var muligt. Det giver også et godt indtryk hos kunden, at fakturaen (der leveres med Post Danmark..) kommer flere dage før det fakturerede.
Der var simpelthen så mange dårlige oplevlser med GLS, at de langt overskyggede de gode som der trods alt også var. Derfor står den i dag på Post Danmark. Og ja de er en smule dyrere, men vi sender vores pakker med ro i maven, for det er ekstremt sjældent at vi oplever at de ikke kommer frem. Og stort set altid til tiden.
Men det er da bemærkelsesvædigt at GLS har så mange indbrud i deres biler. Hvis jeg havde et tilsvarende problem, tror jeg at jeg ville have fundet på en løsning. Hvis man ikke vidste bedre, kunne man godt blive mistænksom når man (forbløffende ofte) ser to GLS biler der står og flytter pakker fra den ene til den anden. Nu ved jeg heldigvis bedre, så det er klart at det er fordi endnu en bil er brudt sammen. Hvis jeg levede af min bil, ville jeg da heller ikke have et problem med at køre rundt i noget der tilsyneladende bryder sammen hvert andet øjeblik.