Okay, men kan du så fortælle mig, om det altid er samme pris man får pr. klik eller om det hænger sammen med hvad folk betaler på adwords - eller er der ingen sammenhæng? |
Udregning af Google Adsense?
|
Okay, så kan jeg godt se der er et stykke vej for mig ........ hvordan hulen opnår man så mange visninger, det virker helt forrykt .... |
Det kommer vel også an på hvilken side man driver. Har man f.eks. en side der sælger et produkt opnår man nok ik lige 20 mill. visninger men har man f.eks. en side der dagligt levere nyheder, artikler og andet guf så vil mange jo besøgen den tit.
Og så er der jo også lige aspektet med lille danmark mod det store udland :) |
Ja det er rigtigt, men det handler i bund og grund om, at brugerne klikker på disse annoncer.
Jeg tror, og det er min egen lommefilisofi, at jo mere interessant dit indhold er, jo færre klikker sig videre via annoncer.
Som vor kære vicevært skrev, så har Amino en ikke ret høj eCPM og det tror jeg hænger sammen med at dette site indeholder rigtig mange brugbare informationer og at brugerne derfor ikke bliver fristet i samme grad.
Jeg personligt kunne godt tænke mig at se et af de sites der giver så meget afkast som Mikkel skriver om
|
Nogle af de sider der giver meget er dem hvor der virkelig er gjort noget ud af at integrere dem i indholdet. (Se det er min lommefilosofi, jeg tør ikke udtale mig om din er mindre korrekt end min ) |
> hænger sammen med at dette site indeholder rigtig mange brugbare informationer og at brugerne derfor ikke bliver fristet i samme grad. Ja, til deles - men ikke kun. Det hænger i høj grad også sammen med at der ikke har været gjort de store anstrængelser for at integrere annoncerne bedre, optimere targeting, og justere den måde de vises overfor brugerne for, på en naturlig måde, at øge klikraten og den klikpris annoncerne giver. Hvis debatten i dag giver $6-8 eCPM er jeg overbevist om at den kunne øges til mindst $20-30. Med 127.000 sidevisninger vil det kunne give en forbedring i den månedlige indtægt på ca $1500-3000
Som nævnt tidligere kan denne debat sandsynligis aldrig komme til at indtjene de $50, $70 eller $100 eCPM som andre sites kan drive ind. Dette hænger ikke kun sammen med at folk kommer for at læse debatter, frem for annoncer, men også at det er mange af de samme folk som kommer her ofte.
> Jeg personligt kunne godt tænke mig at se et af de sites der giver så meget afkast som Mikkel skriver om
![]() Jeg viser normalt aldrig mine egne, eller kunders produktioner frem. Jeg har alt for god erfaring med at lade være :)
> hvordan hulen opnår man så mange visninger, det virker helt forrykt ....
Jeg kan ikke helt se hvordan det skulle være forrykt at have så mange sidevisninger. Masser af mine kunder har MANGE gange mere end dette. De største websites i verden har MANGE gange dette - OM DAGEN! |
|
|