Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udregning af Google Adsense?

Side 2 ud af 5 (49 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg vil give jer begge ret - $17 eCPM er faktisk ikke så ringe set i forhold til traditionelle bannere, og ja, man kan ikke gå på pension (lige med det samme) med bare 46 daglige sidevisninger :) Se på de store portaler - de har millioner af besøg og taber fortsat penge :)

$17 er dog ikke specielt højt når man ser på hvad AdSense faktisk kan indbringe. De fleste af mine sites ligger på 5-6 gange det niveau og det er ikke usædvanligt

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:40
Dato: 10/11/2005 11:35:58 AM Forfatter: Mikkel deMib

$17 er dog ikke specielt højt når man ser på hvad AdSense faktisk kan indbringe. De fleste af mine sites ligger på 5-6 gange det niveau og det er ikke usædvanligt

- og så er det vi alle sammen sidder og higer efter noget information om hvordan man opnår det ..... og nej, jeg forventer egentlig ikke at få løsningen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:20

Jensense.com der drives af en god bekendt af mig, Jennifer, er et af de bedste steder at få ny viden og inspiration om AdSense og andre contextuelle netværk.

Derudover er det bedste råd: Track og test, track og test og track og test :)

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 12:45

Tak for linket og rådet, så behøver jeg alligevel ikke sidde og trille tommelfingre i weekenden

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:17

Amino giver f.eks. en CPM på 3,78 hvad der ikke er meget, så 17 lyder da ok :-)

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:20
Dato: 10/11/2005 2:17:02 PM Forfatter: Martin Thorborg

Amino giver f.eks. en CPM på 3,78 hvad der ikke er meget, så 17 lyder da ok :-)

Dbh Martin

Ja så skal jeg bare have fat i nogle flere besøgende så jeg kan læne mig tilbage i stolen og se kontoen bugne

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:11

> Ja så skal jeg bare have fat i nogle flere besøgende så jeg kan læne mig tilbage i stolen og se kontoen bugne

Det skal du såmænd ikke grine ad - det er et marked som af Jupiter Research (PDF) for nyligt er estimeret til flere hundrede millioner kroner - bare for Scandinavien!. Og der er allerede rigtig mange som lever særdeles godt af AdSense og andre contextuelle programmer - jeg har venner der tjener $30-50.000 om måneden allerede, nogle (ikke lige dem jeg kender) tjener langt mere (WebLogsInc, f.eks., der i sidste uge blev solgt til AOL for $25 omsætter ca. $1 mill om året alene på AdSense!) og der er masser der tjener et par tusind dollars eller fem om måneden. Personligt kan jeg blot sige at jeg bestemt ikke er utilfreds

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:16
Jeg kan iøvrigt, som et lille sidespring, sige at det på mange måder er et behageligt liv at leve af denne form for advertising, affiliate aftaler og revenue share deals. Det kræver en masse arbejde før pengene begynder at løbe ind, men når de så kommer er de til gengæld næsten uafhængige af din daglige indsats. Så hvis jeg tager 10 dage på ferie, eller sover MEGET længe, så tjener jeg stadig det samme som jeg plejer (det er noget af det bedste der findes - tjene penge mens man sover!). Naturligvis kan jeg ikke forlade biksen for evigt, og slå mig ned på en øde strand, men p.t. tror jeg der ville gå i hvert fald 1-3 år før min indtægter væsentligt falder hvis jeg 100% stoppede med at arbejde i dag. Det synes jeg giver tryghed. Langt mere tryghed end arbejdsløshedskasserne kan give mig  :)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 15:19
Dato: 10/11/2005 3:10:58 PM Forfatter: Mikkel deMib
Det skal du såmænd ikke grine ad - det er et marked som af Jupiter Research for nyligt er estimeret til flere hundrede millioner kroner - bare for Scandinavien!.

Hmm, jeg fatter bare ikke hvordan det kan lade sig gøre, jeg mener, jeg ved selv hvor sjældent jeg klikker på en annonce  ..........

Som jeg ser det, så må det jo gå ud på at lave nogle sider som er så indholdsløse (set med brugerøjne), at man keder sig bravt og "nåee ja, man kunne da også lige klikke på en annonce" ......

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:56

Nej, det behøver bestemt ikke være indholdsløse sider, og jeg ved fra målinger af konverteringer at der også er rigtig mange annoncører som får fine konverteringer ud af trafikken fra AdSense. Det er jo derfor dette, og mange andre contextuelle programmer, er blevet så store.

Det handler i første omgang om at have tilstrækkelig meget trafik, naturligvis. Men herefter kan der gøres mange ting for at øge klikraterne og prisen pr. klik på helt legal vis - uden at det bliver urimeligt anstrængende for brugerne. Som altid med den slags handler det om at finde en ballance med respekt for det enkelte websites primære funktion og målsætning.

Websites der bygger meget på gengangere - som f.eks. et forum som Amino, kan aldrig optimeres lige så effektivt som et website hvor man i højere grad lever af "brug-og-smid-væk" besøgende - eller i hvert fald mindre loyale brugere. På et forum som dette handler det meget om at modgå den annonceblindhed der ofte opstår når de samme brugere dag ud og dag ind sidder og kigger på de samme template sider, med de samme traditionelle placeringer af annoncerne :)
Side 2 ud af 5 (49 indlæg)