Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, jeg er lige blevet snydt for 20.000 kr.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kørt en iLead kampagne fra et større dansk affiliatenetværk og leveret for omkring 20.000 kr. + moms på kampagnen i februar måned og starten af marts. En uge inde i marts oplyser mediebureauet med kampagnen til affiliatenetværket at de ikke ønsker at betale for iLeads alligevel.

Affiliatenetværket oplyser at de bliver nødt til at følge mediebureauet og derfor ikke vil afregne for de leverede iLeads. De har dog tilbudt 7.000 kr. i kompensation, men jeg har afslået og 3 gange fastholdt et krav om at modtage hele beløbet.

Jeg har overholdt alle programbetingelser og leveret dem en "vare", som jeg nu ikke får betaling for. Det var iøvrigt på deres opfordring at jeg kørte kampagnen i første omgang. Har jeg overhovedet nogen mulighed for at få disse penge?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:25

Foreligger der ik en kontrakt eller aftale?

Det lyder da, som kontrakt brud, og det er vel bare at sende dem for inkasso osv i systemet, hvis de ik agter at betale...

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:40

Jeg har allerede besluttet at skifte affiliatenetværk, men problemet er at jeg har rigtig mange penge tilgode hos dem og jeg er bange for at de skal fryse dem, hvis jeg kører en sag.

Der er jo ikke en kontrakt på hvert program, men jeg kan ikke læse noget i deres regler om at de bare kan slette leads fordi de ikke selv modtager betaling. Jeg har gemt alle mails, hvor de bekræfter at jeg har leveret "varen", men at de ikke vil betale.

Der går 3-4 måneder før jeg har fået resten af de penge jeg har tilgode, men så er det vel for sent at køre en sag.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:32

Nicolaj:

Der er jo ikke en kontrakt på hvert program, men jeg kan ikke læse noget i deres regler om at de bare kan slette leads fordi de ikke selv modtager betaling. Jeg har gemt alle mails, hvor de bekræfter at jeg har leveret "varen", men at de ikke vil betale.

Jamen så har du jo os din dokumentation iorden...

Nicolaj:

Der går 3-4 måneder før jeg har fået resten af de penge jeg har tilgode, men så er det vel for sent at køre en sag.

En sag forældes ik på 3-4 mdr... Men det er vel bedst, at kontakte en advokat eller få en af dem herinde til at hjælpe...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:39

Det lyder som en sag, hvor du hurtigst muligt bør søge råd hos en advokat. De gode råd du kan få her ville ikke endeligt løse det for dig. Det er vigtigt at du griber det korrekt an, hvilket en advokat kan hjælpe dig med - men det lyder da bestemt somom du har en god sag, hvis du har overholdt betingelserne. Normalt vil man jo ikke kunne ændre aftaler med tilbagevirkende kraft, med mindre alle parter tiltræder ændringerne.

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 07:22

Tag fat i en advokat og fremlæg alt dokumentation for ham/hende, så tror jeg at du får den bedste rådgivning.

Det er desværre ikke nyt at sådanne ting sker hos affiliatebureauer :-(
Jeg har selv oplevet lignende ting, bl.a. en episode hvor der var leveret en masse leads til Viasat. Efterfølgende mente Viasat ikke at kampagnen var kørt korrekt og ville ikke betale. Der blev så indgået forlig hvor Viasat betalte en lille del af beløbet. Selvom alle medier havde kørt kampagnen fuldstændig som affiliatebureauet havde ønsket, så var det alligevel medierne der blev straffet, med en halvering af deres pris. Det stod dog en frit at kræve sine penge, men det ville betyde ekskluderingen af netværket... Jeg blev i netværket og tabte en del penge :-(

Det er naturligvis ikke helt så slemt som i dette tilfælde hvor de kategorisk nægter at betale, men det er stadig en "wild wild west" løsning, som jeg desværre har oplevet lidt for ofte i branchen.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:58

Tak for gode råd alle 3.

Jeg venter et par måneder til jeg har knap så mange penge tilgode og kontakter så en advokat. Jeg fastholder selv mit krav løbende via mail, så det ikke går i glemmebogen.

Jeg kunne selvfølgelig bare vælge at tage imod kompensationen, men jeg hader virkelig at blive snydt Smile

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 11:05

En god idé kan være at nævne at du gerne vil offentlige gøre din behandling med dem på Amino og erhvervsbladet da du mener at andre ikke skal igennem sammen tur og blive snydt.? :)

Og hvis de ikke vil makke ret, så laver du en Amino tråd med deres navn og forløbet :) Det er vel kun fair :)

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:53

Bautik:

En god idé kan være at nævne at du gerne vil offentlige gøre din behandling med dem på Amino og erhvervsbladet da du mener at andre ikke skal igennem sammen tur og blive snydt.? :)

Og hvis de ikke vil makke ret, så laver du en Amino tråd med deres navn og forløbet :) Det er vel kun fair :)

Der er vist noget med at man ikke må svine andre virksomheder til på Amino Smile

Jeg gider heller ikke det med trusler - Jeg har ikke truet med at skifte netværk, det gør jeg bare og jeg truer heller ikke med dårlig omtale for ligeså snart jeg har fået mit resterende tilgodehavnde, så ryger der et blogindlæg ud i cyberspace og jeg skal nok smide et link her på Amino Smile

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:20

Nicolaj:

Bautik:

Der er vist noget med at man ikke må svine andre virksomheder til på Amino Smile

Jeg gider heller ikke det med trusler - Jeg har ikke truet med at skifte netværk, det gør jeg bare og jeg truer heller ikke med dårlig omtale for ligeså snart jeg har fået mit resterende tilgodehavnde, så ryger der et blogindlæg ud i cyberspace og jeg skal nok smide et link her på Amino Smile

Det er jo ikke svine til hvis det er en konstruktiv tråd og du måske vil høre hvad andre syntes om den behandling du har fået og om de har nogen erfaringer med dem :P? TWist it a bit :)

Har du hørt mere fra dem?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)