Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Designhjælp til referenceliste

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ved at lave en referenceliste med kundernes logo og kort beskrivelse af det enkelte projekt. "Problemet" er at der er cirka 15 logoer som er meget varierende i størrelse - nogle er lange, nogle korte, nogle lave, nogle høje, nogle runde og nogle firkantede.. så det er umuligt at få listen til at se lækker ud. Da jeg ikke har logoer i hverken stort eller vektor format kan jeg heller ikke resize mig ud af det. Eksempelvis kan jeg ikke resize Microsofts logo til samme bredde som Novo Nordisks logo, da førstnævnte så bliver ulæseligt

Så spørgsmålet til de designmæssigt kyndige er:
Hvordan kan man gøre sådan en liste lækker? Jeg har tænkt lidt på konceptet (som mange bruger) med at skære en 50-100 pixels ud af logoet og nøjes med at vise det (eksempel), men omvendt går jeg også efter genkendelses-faktoren, så jeg vil allerhelst vise så meget af det enkelte logo som muligt.

Anyway, jeg ved det er lidt ude i hampen, men hvis nogen tilfældigvis har en idé, så lad mig høre. Ellers må jeg jo bare leve med det

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 15:13
Jeg har lige så stille ventet på, om der ikke kom et brugbart svar fra en kyndig på området, da det jo er en problemstilling, jeg tror mange kæmper med ind i mellem. - Et svar jeg så også kunne have brugt.

Men, hvis svaret ikke findes, så må man jo nogle gange tænke anderledes. Måske kunne du placere alle logoerne rundt i en cirkel eller en elipseform og lade dem være links til den korte beskrivelse, som kunne følge nedenfor eller på en anden side. Alternativt kunne du placere alle logoer i midten af hver sin boks, og så fylde teksten udenom logoet.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 15:46
Det er flere måder du kan gøre det på.

Men prøv at give logoerne et felt i samme størrelse.
Inden for dette felt giver du logoet en passende størrelse.

Et lille hurtigt eksempel: http://www.etrix.dk/refs.gif

Mvh Ronni

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 15:50
Hej Ronni,
Det har jeg allerede, og jeg er ikke tilfreds. Men jeg forlanger også mere end de fleste, tror jeg..

--

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Skrevet kl. 15:58

Så kunne du gøre sådan her: http://www.etrix.dk/refs2.gif

f.eks. hvide felter med en tynd ramme på... og logoet skaleret i passende størrelse

Mvh Ronni

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 17:15
Hmm, bortset fra at jeg gerne vil have den forklarende tekst til højre for billedet.. hvad gør jeg så når der er to billeder ved siden af hinanden? :)

--

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Skrevet kl. 17:26
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:18
Jeg ville lave alle logoerne hvide (med farvet baggrund) eller lysegrå (med hvisd baggrund). På den måde kommer det ikke til at se så rodet ud..

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 19:33
Det kunne man gøre.. hvis ikke det var fordi at eksempelvis Microsoft ikke tillader at man manipulerer med deres logo :)

Det er godt jeg ikke er besværlig, hva?

Men det største problem er nu stadig de meget forskellige størrelser. Farverne er egentlig ligegyldige.

--

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 22:20
Jeg fandt sørme en løsning jeg er tilfreds med. Jeg lavede et canvas på 120 x 100px og resizede alle logoer til 100px i bredden eller lod dem være i original størrelse hvis de i forvejen var mindre end 100, og centrerede så logoet i canvaset. Det ser egentlig meget godt ud.

Men ak, der er stadig lang vej før mit site er færdigt..

--

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)