Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online backup - test hos forbrug.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:30

Hej Carsten,

Det er nok relevant lige at tilføje, at Forbrugerstyrelsen udelukkende har testet online backuptjenester fra udbydere, som også sælger til private forbrugere.
Flere af de danske udbydere af online backup til virksomheder er af den grund ikke er med i testen. Skype-Smile 

Men helt sikkert en god undersøgelse. Yes

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Slangerup
Tilmeldt 28. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Fra  Star IT Services Skrevet kl. 23:13

Hej med jer!

Jeg syntes også det er en god og rimelig omfattende test, men også med en masse interessant information om kendskabet til (eller mangel på samme) backup og ikke mindst online backupmuligheden. Det syntes især jeg er interessant, fordi jeg selv er forhandler af MozyPro backup i Danmark (et af de selskaber der scorer højeste karakterer i testen) og udbyder dog også denne mulighed for både private og virksomheder. Det jeg så har gjort er, at fordanske det meste og i øvrigt bla. give gratis dansk support på backupløsningen.

Da jeg selv har arbejdet som tekniker med store komplekse backupsystemer i snart 10 år og har undersøgt Mozy nøje, kan jeg uden tvivl stå inde for en stabil og sikkerhedsmæssig stærk løsning, som samtidig er til at betale.

Det er muligt at se mere på www.nsbackup.dk

Venlig hilsen
Ivan

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 19:27

Jeg undrer mig over at der f.eks. er så stor forskel på krypteringsmuligheder i testen, for udbydere der benytter samme program.

Derudover er der en del ting, som de ikke har taget stilling til. F.eks. har de ikke testet på forskellige typer Internetforbindelser. Da upstream båndbredde hastighed spiller en stor faktor ifbm. fjernbackup, så var det netop en oplagt test mulighed. De er kun inde på at udenlandske udbydere generelt er langsommere.

John Nielsen, Nielco IT :
Det er nok relevant lige at tilføje, at Forbrugerstyrelsen udelukkende har testet online backuptjenester fra udbydere, som også sælger til private forbrugere.

Generelt må man sige at virksomheder har et andet behov, både mht. plads, men også til hvad der skal tages backup af og hvordan, end private har. Det er f.eks. de færreste private der har egen SQL eller Exchange server.

For den lille iværksætter med én PC/Mac, er testen fin. Begynder der at skulle tages backup af f.eks. ERP system eller andet, så er den nok ikke så brugbar.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)