Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger revisor til mindre opgaver i lille enmandsfirma

Side 5 ud af 9 (86 indlæg)
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PS.

Jeg havde for mange år siden en statsautoriseret revisor, der havde lavet min selvangivelse. Der var nogle tal, som jeg ikke forstod  - og han kunne ikke forklare mig det.

Jeg valgte at tage selvangivelsen med til SKAT og bad om et møde. Det endte med at jeg fik et fradrag på 50.000 kr.

Siden har jeg haft svært ved at have den fulde tillid til revisorer. Det uanset om vi taler om bogholdere, revisorer, godkendte revisorer eller statsaut. revisorer.

De kan alle lave fejl.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej John / Tommy,

Jeg bliver lige nødt til at komme med en opbakning til Tommy, her på falderebet.

Tommy har nemlig ret i, at timeprisen langt fra er sigende om, hvor meget det koster. Det kan sagtens være, at en bogholder får lavere timepris end en uddannet revisor, men hvis bogholderen skal bruge dobbelt så lang tid som revisoren til at udføre arbejdet, så kan totaludgiften sagtens blive højere, selvom det er en lavere timepris.

Dernæst er det også vigtigt at rådgivningen er korrekt.

I et eksempel fra det virkelige liv, kom jeg i snak med en blomsterhandler, som havde en meget billig revisor. Da jeg gennemgik hendes regnskab kunne jeg dog se, at hun mistede mange penge på dårlige kontrakter, som revisoren havde indgået på hendes vegne. Det gjaldt både ansættelseskontrakter, samarbejdskontrakter med leverandører og på samarbejdet med kommunen (lønrefusion mv.).

I sidste ende, så mistede hun mange tusind kroner hver måned på at have indgået et samarbejde med en "billig" revisor, som altså i sidste ende endte med at blive den dyreste revisor jeg til dato har set (når man ser i forhold til hendes omsætning og butikkens størrelse).

Det værste var, at blomsterhandleren var meget glad for sin revisor, for han hjalp jo med mange ting, og så var han jo "ikke så dyr". Så hun anede simpelthen ikke hvor mange tusind kroner hun gik glip af hver måned, fordi hverken hun (eller hendes revisor) kunne gennemskue regnskabet.

Så jeg vil give Tonny helt ret i, at det er vigtigt at vælge sin revisor med omhu. Jeg vil også give Henrik ret i, at en bogholder i nogle tilfælde kan være lige så dygtig som en uddannet revisor. Disse bogholdere er dog ofte lidt dyrere end de andre bogholdere.

Tak for debatten til jer alle sammen.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:50

Espresso:

Hej Sandie,

Du har en hel anden - og gratis mulighed.

Hvis du føler, du har rigtig godt styr på dit regnskab, så tag det med til SKAT  - og bed dem om at hjælpe dig med selvangivelsen. Sig det, som det er. Du har lidt svært ved det, men vil rigtig gerne lære det.

Tro mig - de er rigtig flinke til at hjælpe - Og SKAT's timepris er helt gratis.

Absolut ikke nogen tosset mulighed. Yes

Du har ret. Alle kan lave fejl. Selv SKAT Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17

Espresso:

Hej Sandie,

Du har en hel anden - og gratis mulighed.

Hvis du føler, du har rigtig godt styr på dit regnskab, så tag det med til SKAT  - og bed dem om at hjælpe dig med selvangivelsen. Sig det, som det er. Du har lidt svært ved det, men vil rigtig gerne lære det.

Tro mig - de er rigtig flinke til at hjælpe - Og SKAT's timepris er helt gratis.

Hmmmm....

Ja, du kan få hjælp til det, du medbringer, men det er så alt.

Der er ingen form for yderligere hjælp eller forslag ligesom du risikerer, at der er nogle fradrag, som de ikke vil anerkende.

Men som anført, så er det gratis.

Hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:21

Martin E. Jensen - 123revisor.dk:

Hej John / Tommy,

Jeg bliver lige nødt til at komme med en opbakning til Tommy, her på falderebet.

Tommy har nemlig ret i, at timeprisen langt fra er sigende om, hvor meget det koster. Det kan sagtens være, at en bogholder får lavere timepris end en uddannet revisor, men hvis bogholderen skal bruge dobbelt så lang tid som revisoren til at udføre arbejdet, så kan totaludgiften sagtens blive højere, selvom det er en lavere timepris.

Dernæst er det også vigtigt at rådgivningen er korrekt.

I et eksempel fra det virkelige liv, kom jeg i snak med en blomsterhandler, som havde en meget billig revisor. Da jeg gennemgik hendes regnskab kunne jeg dog se, at hun mistede mange penge på dårlige kontrakter, som revisoren havde indgået på hendes vegne. Det gjaldt både ansættelseskontrakter, samarbejdskontrakter med leverandører og på samarbejdet med kommunen (lønrefusion mv.).

I sidste ende, så mistede hun mange tusind kroner hver måned på at have indgået et samarbejde med en "billig" revisor, som altså i sidste ende endte med at blive den dyreste revisor jeg til dato har set (når man ser i forhold til hendes omsætning og butikkens størrelse).

Det værste var, at blomsterhandleren var meget glad for sin revisor, for han hjalp jo med mange ting, og så var han jo "ikke så dyr". Så hun anede simpelthen ikke hvor mange tusind kroner hun gik glip af hver måned, fordi hverken hun (eller hendes revisor) kunne gennemskue regnskabet.

Så jeg vil give Tonny helt ret i, at det er vigtigt at vælge sin revisor med omhu. Jeg vil også give Henrik ret i, at en bogholder i nogle tilfælde kan være lige så dygtig som en uddannet revisor. Disse bogholdere er dog ofte lidt dyrere end de andre bogholdere.

Tak for debatten til jer alle sammen.

Hej Martin

Flot indlæg, 5 stjerner herfra.

Hvis så bare alt var sort og hvidt, men det er (undskyld udtrykket Embarrassed) "gud ske tak" lov ikke tilfældet.

Hilsen

Easter egg painting

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:23

Espresso:

PS.

Jeg havde for mange år siden en statsautoriseret revisor, der havde lavet min selvangivelse. Der var nogle tal, som jeg ikke forstod  - og han kunne ikke forklare mig det.

Jeg valgte at tage selvangivelsen med til SKAT og bad om et møde. Det endte med at jeg fik et fradrag på 50.000 kr.

Siden har jeg haft svært ved at have den fulde tillid til revisorer. Det uanset om vi taler om bogholdere, revisorer, godkendte revisorer eller statsaut. revisorer.

De kan alle lave fejl.

Ja, det er beklageligt, og tro mig, der er rigtig mange af disse historier. Også det modsatte er tilfældet.

Hvem er det forresten, der er godkendte revisorer ?

Hilsen

Tonny

Fra Grindsted
Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 18:29

Man får hvad man betaler for.... når man vælger en revisor..

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 15:01

Hej Alle

Mange tak for jeres indlæg i denne tråd - og tak fordi I så gerne vil hjælpe. Det er kommet nogle gode tilbud, men jeg må desværre fortælle jer, at jeg har valgt 123Revisor til min opgave, som han i øvrigt løste lynhurtigt igår aftes efter jeg havde sndt ham mit regnskab.

Det var også et meget lille regnskab jeg selv havde - og han har rådgivet mig rigtigt godt pr. mail, så jeg føler mig helt tryg i hans hænder, og jeg vil nok også vælge at bruge ham til mine fremtidige regnskaber.

Så der er ikke længere nogen opgave her.

Igen: mange tak for jeres hjælp og rådgivning.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:05

Jeg er sikker på at du kan sove trygt om natten..... Yes

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:42

Èn ting som jeg falder over i denne debat er Martins profilnavn. Såvidt jeg kan se er 123 revisor et såkaldt revisormæglerfirma som formidler revisorer. Jeg må også indrømme at det her med at bogholderen betaler revisoren (tager udgiften på egen kappe) lyder lidt odiøst. For mig lyder det mere som at der slet ikke er nogen revisor med inde over opgaven.  

Jeg må give Tonny ret. Hvis Sandie allerede har lavet bogføringen og denne iøvrigt er lavet rimeligt korrekt er det svært at se hvad hun skal med en bogholder. Hun har så brug for en revisor der kan løbe det igennem, lave afslutningsdispositionerne, opstille årsregnskab, og reguleringerne over til skatteregnskabet, herunder overveje evt. tiltag i form af disponeringer i virksomhedsordningen, multimedieskat m.v. 

Hvis en bogholder går ind i sådanne ting vil jeg mere betragte vedkommende som revisor end som bogholder, men det er slet ikke muligt at gå ind i sådanne overvejelser m.v. hvis vi taler om regnskaber som laves som fabriksarbejde "over nettet" uden egentlig dialog med pågældende.  

Når det så er sagt så er der virksomheder og regnskaber som ganske enkelt er for "små" til en revisor og der kan man med fordel bruge en bogholder hvorved denne også oparbejder nogle kompentencer på området.

Revisor, bogholder eller ej så er det i bund og grund et spørgsmål om vedkommendes kompetencer. Man har ingen sikkerhed for at en der kalder sig bogholder eller revisor har de fornødne kompetencer - medmindre der er tale om egentlige anbefalinger fra folk der har brugt pågældende, men man har dog en pejling når en revisor er registreret eller statsautoriseret revisor idet der her er tale om beskyttede titler som alle og enhver ikke kan bruge. Dvs. man har en sikkerhed for at de har noget faglig uddannelse og erfaring bag sig. Det er så ikke altid en garanti for et godt stykke arbejde.  Hvorvidt en revisor/bogholder er god afhænger ikke kun af faglighed. Det handler også om kemi.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 5 ud af 9 (86 indlæg)