Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger revisor til mindre opgaver i lille enmandsfirma

Side 4 ud af 9 (86 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:
Så derfor er der ikke grund til at gøre andet end udfylde den selvangivelse.

Det er ikke revisionspligten der er til debat - men problematikken om hvorvidt du bare lige kan tage årsregnskabet og ukritisk bruge det til selvangivelsen....

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 15:31

Tonny Skov Pedersen:

For den godkendte revisor er denne pris på kr. 800,00 simpelthen umulig at overholde, alene af den grund at lovgivningen kræver, at den godkendte revisor skal have en godkendt kvalitetsstyring, som for denne opgaver ikke kan blive mindre end 1- 1,5 timer, hvor vi så allerede er over kr. 1.000,00 inden selve opgaven er påbegyndt.

Hej Tonny er det ikke kun i tilfælde at at der afgives erklæring, review og ligende at de godkendte revisorer er omfattet af de mere omfattende standarder som RS300 osv der er vel i dette tilfælde mere tale om en rådgivningsopgave?

Personligt fortrækker jeg en godkendt revisor netop pga. forsikringer m.v.

Hej fra Søren

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 15:33

Martin E. Jensen - 123revisor.dk:

Hej Sandie,

Prøv at sende dit regnskab til mig, så skal jeg nok give dig en kommentar på, om det er helt ude i skoven det du har lavet.

Hellere bruge tid på dét, end at bruge tiden på at diskutere og argumentere i dette forum! :-)

Tusind tak, Martin.

Dét vil lette en del - så kan du da i det mindste gennemskue snot og kanel i forhold til mine behov... Går jeg ud fra...

Så det vil jeg gøre - i aften.

Jeg forslår, at vi indtil videre lader denne - ja lidt forvirrende lange tråd - stå på stand by. Og når jeg har talt med Martin, så skal jeg nok melde ud i tråden, om jeg har fundet et tilbud, jeg vil benytte mig af denne gang - eller om jeg skulle have behov for yderligere forvirring. ;)

Jeg takker mange gange for råd og vejledning undervejs - so far... :)

Mvh.
Sandie

Tilmeldt 23. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:50
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej kære Sandie Sørensen

Hvis du bruger mig fast kost det 300 kr pr. time.

For at lave din udvidede selvangivelse skal jeg bruge din årsregnskab for 2009 og hvis du har indtægter ud over det fra virksomheden der skal med på din selvangivelse skal jeg også bruge dem. Hvis du skal bruge virksomhedsordning tage det lidt længer tid at lave omkring 4 timer, så vil prisen være 1200 kr. excl. moms.

Hvis det har vakt din interesse kan du kontakte mig og vi kan aftale de nærmere detaljer.

Mange venlig hilsner,

Erik Nielsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:30

Kaffe & Co:

Tonny Skov Pedersen:

For den godkendte revisor er denne pris på kr. 800,00 simpelthen umulig at overholde, alene af den grund at lovgivningen kræver, at den godkendte revisor skal have en godkendt kvalitetsstyring, som for denne opgaver ikke kan blive mindre end 1- 1,5 timer, hvor vi så allerede er over kr. 1.000,00 inden selve opgaven er påbegyndt.

Hej Tonny er det ikke kun i tilfælde at at der afgives erklæring, review og ligende at de godkendte revisorer er omfattet af de mere omfattende standarder som RS300 osv der er vel i dette tilfælde mere tale om en rådgivningsopgave?

Personligt fortrækker jeg en godkendt revisor netop pga. forsikringer m.v.

Hej fra Søren

Hej Søren

Jo, det kan ofte komme ud i den situation, hvor man netop i forbindelse med en selvangivelse samtidig finder forhold, som med fordel kan ændres for kunden, hvor den relativt enkle selvangivelse bliver til en egentlig rådgivningssituation, hvor kan nævnes belåning af fast ejendom, forsikringsforhold, diæter, rejseudgifter, pensioner, ja næsten hvad som helst, som har med økonomi at gøre.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36

ENREVISION:

Hej kære Sandie Sørensen

Hvis du bruger mig fast kost det 300 kr pr. time.

For at lave din udvidede selvangivelse skal jeg bruge din årsregnskab for 2009 og hvis du har indtægter ud over det fra virksomheden der skal med på din selvangivelse skal jeg også bruge dem. Hvis du skal bruge virksomhedsordning tage det lidt længer tid at lave omkring 4 timer, så vil prisen være 1200 kr. excl. moms.

Hvis det har vakt din interesse kan du kontakte mig og vi kan aftale de nærmere detaljer.

Mange venlig hilsner,

Erik Nielsen

Hej

Se nu bliver det jo rigtig spændende?

Her tilbydes Virksomhedsskatteordningen på 4 timer!!!

Som godkendt revisor skal jeg bruge 1 (skriver éen time) af kr. 650,00.

Det er ikke kun et spørgsmål om timepris, men så sandelig også om, hvor mange timer.

Thumbs Up

Hilsen Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49

john sommer:

Hej Sandie,

Du efterlyser en der vil hjælpe dig med at udfylde din udvidet selvangivelse. Det udløser så denne noget lange tråd.

Det er her væsentligt at fremhæve følgende:
Læs her om revisorpligten for mindre virksomheder:

http://www.ue.dk/nyhedsarkiv/4674.aspx

Her fremgår det at man ikke har revisionspligten når oms. er under 3 mio. kr.
Så derfor er der ikke grund til at gøre andet end udfylde den selvangivelse.
Og hvis du har et godt udført bogføringsarbejde med alle bilag på plads ja så er der ingen problemer med det regnskab.
Og du har naturligvis ikke blandet dit private regnskab og din virksomhedsregnskab sammen.
Så hvis du ikke har en oms. > 3 mio. kr. behøver du ikke revisor.

Måske jeg kan hjælpe dig 4078 6158   

Hej John

Der er vist noget her, du har misforstået. Revisionspligt gælder kun selskaber fra klasse B.

Så vidt jeg er orienteret, har Sandie ikke sin virksomhed i selskabsform!

Revisorer udfører trods alt andre opgaver end revision, hvor bl.a. skat er en af de væsentligste områder.

Hilsen Tonny

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:57

Hej Tonny,

ok - men nu er spørgsmålet nok også uddebateret.

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17

john sommer:

Hej Tonny,

ok - men nu er spørgsmålet nok også uddebateret.

Jeps, men så kom vi da også godt rundt i emnet Yes

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Sandie,

Du har en hel anden - og gratis mulighed.

Hvis du føler, du har rigtig godt styr på dit regnskab, så tag det med til SKAT  - og bed dem om at hjælpe dig med selvangivelsen. Sig det, som det er. Du har lidt svært ved det, men vil rigtig gerne lære det.

Tro mig - de er rigtig flinke til at hjælpe - Og SKAT's timepris er helt gratis.

Side 4 ud af 9 (86 indlæg)