Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger revisor til mindre opgaver i lille enmandsfirma

Side 2 ud af 9 (86 indlæg)
Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt forvirret over, at I begge tilbyder at lave mit årsregnskab samt selvangivelse...

Nu troede jeg lige jeg havde sparet lidt ved selv at stå for årsregnskabet denne gang...

Er det fordi - I blot skal se den igennem for fodfejl? Eller skal I også minutiøst bruge tid på at kigge på mine bilag og se om det hele stemmer overens (det samme arbejde, som jeg selv har brugt tid på)

Nu spørger jeg nok dumt, men kan I ikke "bare" få mit årsregnskab og ud fra det udfylde min udvidede selvangivelse? Det kan godt være det er lidt dumt spurgt, men jeg tænker jo sådan her: hvis jeg kan spare 50% fordi jeg selv har lavet årsregnskabet, så vil jeg da selvfølgelig gerne det... Når jeg nu står i den situation - at jeg har lavet det... Så kan vi jo altid tale om, at jeg kunne få det lavet af jer i fremtiden...

Eller har jeg misforstået noget?? Taler I om en anden slags årsregnskab??

@Martin - det kan være det kaster lidt lys over sagen, hvis du sender mig den omtalte regnskabsopstilling - måske det endda kunne kaste lys over sagen, hvis jeg sendte dig min, så du kunne se, om den var udførlig nok?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:40

Hej Tonny,

Ja, det er korrekt.

Bogholderen stiller regnskabet op på den måde som den statsautoriserede revisor har anvist.

Hvis der er spørgsmål, så anvendes revisoren til spørgsmål, men bogholderen opbygger jo viden hele tiden, og skal dermed ikke bruge revisorens dyrebare tid hver eneste gang de samme spørgsmål opstår.

På den måde holdes udgiften til den statsautoriserede nede, og fordeles på mange kunder.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:40

Tonny Skov Pedersen:
Hvem betalt så den statsautoriserede revisor? Hans time pris er jo normalt ca. 4 gange bogholderens eller?

Mellemled eller ej - det der må tælle er slutprisen. Hvordan kagen så skæres undervejs er Sandie vel ligeglad med....

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sandie Sørensen:
Nu spørger jeg nok dumt, men kan I ikke "bare" få mit årsregnskab og ud fra det udfylde min udvidede selvangivelse?

Så enkelt er det desværre ikke. Det er en god start at du selv har har lavet dit regnskab. MEN der kan være forskelle i dit regnskab mellem hvad du kan trække fra regnskabsmæssigt og hvad du kan trække fra skattemæssigt.  Det kan en revisor af gode grunde ikke se uden at se på hvad det er du har bogført.

Når du vælger at få en revisor indover kan de samtidig blive ansvarlige for fejl. Det vil de selvfølgelig minimere ved at se de materiale igennem som de har til rådighed.

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 14:46

Hej Henrik.

Det er nemlig rigtigt. :D

Jeg er stadig forvirret - hvad er forskellen på en bogholder og en revisor? Jeg kan forstå på det, at bogholderen sandsynligvis er billigere end revisor - og at til denne opgave er en bogholder måske også det rette valg.

At Martin's firma tilbyder revisorhjælp til bogholderen, hvis der skulle opstå spørgsmål, kan kun gøre mig mere tryg... Tror jeg...?

Jeg undrer mig blot over, hvorfor jeg ikke kan få en ca. pris på at få den udvidede selvangivelse lavet - og kun den... Men det kan man måske slet ikke?

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 14:48

Henrik Krogh:

Så enkelt er det desværre ikke. Det er en god start at du selv har har lavet dit regnskab. MEN der kan være forskelle i dit regnskab mellem hvad du kan trække fra regnskabsmæssigt og hvad du kan trække fra skattemæssigt.  Det kan en revisor af gode grunde ikke se uden at se på hvad det er du har bogført.

Men betyder det, at der skal laves et helt nyt regnskab?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50

Martin E. Jensen - 123revisor.dk:

Hej Tonny,

Ja, det er korrekt.

Bogholderen stiller regnskabet op på den måde som den statsautoriserede revisor har anvist.

Hvis der er spørgsmål, så anvendes revisoren til spørgsmål, men bogholderen opbygger jo viden hele tiden, og skal dermed ikke bruge revisorens dyrebare tid hver eneste gang de samme spørgsmål opstår.

På den måde holdes udgiften til den statsautoriserede nede, og fordeles på mange kunder.

Flot Yes

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:50

Sandie Sørensen:
At Martin's firma tilbyder revisorhjælp til bogholderen, hvis der skulle opstå spørgsmål, kan kun gøre mig mere tryg... Tror jeg...?

Uanset hvem af de 2 du vælger vil du efter min bedste overbevisning være i sikre hænder.

Sandie Sørensen:
Jeg undrer mig blot over, hvorfor jeg ikke kan få en ca. pris på at få den udvidede selvangivelse lavet - og kun den... Men det kan man måske slet ikke?

Se min bemærkning ovenfor. Det er et spørgsmål om ansvar og ikke mindst mulighed for at sikre at skatteregnskabet laves rigtigt.

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 14:54

skatteregnskabet?? Er det det samme som selvangivelsen??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55

Sandie Sørensen:

Henrik Krogh:

Men betyder det, at der skal laves et helt nyt regnskab?

Nej, det betyder kun, at det det regnskab, som du allerede har lavet bruges som udgangspunkt, og herfra til den endelige selvangivelse kan der være forhold, som du af gode grunde ikke ved eller har taget højde for. Endvidere kan der være forhold omkring den personlige indkomst og fradrag, som kan bevirke en ændret måde at opgøre de skattemæssige forhold for virksomheden.

Hilsen

Tonny

Side 2 ud af 9 (86 indlæg)