Jeg er lidt forvirret over, at I begge tilbyder at lave mit årsregnskab samt selvangivelse... Nu troede jeg lige jeg havde sparet lidt ved selv at stå for årsregnskabet denne gang... Er det fordi - I blot skal se den igennem for fodfejl? Eller skal I også minutiøst bruge tid på at kigge på mine bilag og se om det hele stemmer overens (det samme arbejde, som jeg selv har brugt tid på) Nu spørger jeg nok dumt, men kan I ikke "bare" få mit årsregnskab og ud fra det udfylde min udvidede selvangivelse? Det kan godt være det er lidt dumt spurgt, men jeg tænker jo sådan her: hvis jeg kan spare 50% fordi jeg selv har lavet årsregnskabet, så vil jeg da selvfølgelig gerne det... Når jeg nu står i den situation - at jeg har lavet det... Så kan vi jo altid tale om, at jeg kunne få det lavet af jer i fremtiden...
Eller har jeg misforstået noget?? Taler I om en anden slags årsregnskab?? @Martin - det kan være det kaster lidt lys over sagen, hvis du sender mig den omtalte regnskabsopstilling - måske det endda kunne kaste lys over sagen, hvis jeg sendte dig min, så du kunne se, om den var udførlig nok?
|
Hej Tonny,
Ja, det er korrekt.
Bogholderen stiller regnskabet op på den måde som den statsautoriserede revisor har anvist.
Hvis der er spørgsmål, så anvendes revisoren til spørgsmål, men bogholderen opbygger jo viden hele tiden, og skal dermed ikke bruge revisorens dyrebare tid hver eneste gang de samme spørgsmål opstår.
På den måde holdes udgiften til den statsautoriserede nede, og fordeles på mange kunder.