Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

flere firmanavne under samme cvr.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. May 05
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er jeg jo en kvinde med mange evner ;-)
Og jeg takker på forhånd brugerene på dette fantastiske site for hjælp..

Jeg har flere jern i ilden, men for at fakturaerne ikke kommer til at virke tuttenuttede pga babydesign til mine øvrige "jern" vil jeg gerne registrere flere "firmaer" under samme CVR.

Er der nogen af jer som har erfaring med det...

Jeg har flg ting igang
malerier
fotograf
Tøjproduktion og salg (som er det primære)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:38
Du kan ved ApS og A/S som selskabsform registrere binavne til din virksomhed, men ikke ved et almindeligt personligt ejet firma. Jeg mener også der er en mulighed ved I/S, jeg er dog ikke 100% sikker.

Ved A/S og ApS kan det gøres online via www.webreg.dk
Tilmeldt 20. May 05
Skrevet kl. 21:44

hm.. tak for det hurtige svar...

mente at have hørt et eller andet sted at man godt kunne have flere "borde" under samme teltdug... også som enkeltmandsfirma.

øv bøv
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:54
Tja, behold optimismen i hvert fald - det kan jo være at du har hørt rigtigt og der er en eller anden mulighed :) du kan eventuelt prøve at spørge "eksperterne" på startguiden.dk:

http://www.startguiden.dk/eksperterne/0/13/0

Det er gratis, hurtigt og kan fungere mere eller mindre anonymt hvis det skulle have interesse, så der er ingen grund til at holde sig tilbage.
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 21:57
Jeg vil nok mene, at du kan have flere "koncepter" under samme CVR-nummer og differentiere dine fakturaer efter dem, sålænge dit CVR-nummer fremgår og du skriver navnet på dit "hovedfirma" f.eks. i bunden af fakturaen.
Tilmeldt 20. May 05
Skrevet kl. 22:37

fint med linket... der står en million ting... det skal jeg lige have gransket... takker ;-)

Jeg må lige have fat i TS..... de må da kunne svare...

Knus
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:49

Jeg mener nu også godt man kan have flere forskellige navne, så længe du bruger samme CVR.

Det gør jeg pt. Så hvis T&S siger noget andet, så må du skam gerne oplyse det herinde.
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 00:20
Så vidt jeg husker så kan man have op til 5 navne på samme CVR nr. derefter skal man betale et gebyr for ekstra navne
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 10:01
Martin & Thomas: Tænker I ikke på binavne til selskaber?
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:13
  Nu ved jeg ikke lige hvilken form du driver virksomhed i, men hvis du driver det som selvstændig - altså blot dig selv med et cvr-nummer, så kan du vidst kalde dig hvad du har lyst til.

I forbindelse med at jeg selv var momsregistreret og netop havde brug for at kunne benytte et andet navn, for ikke at forvirrer kunderne, spurgte jeg min lokale Told & Skatte -region. Der fik jeg at vide, at jeg som sådan kunne skrive hvad jeg havde lyst til af firmanavn på fakturaerne - det var bare meget vigtigt at CVR-nummeret forblev det samme og at fakturaerne fulgtes ad. Det vil sige at det hele skulle køre sammen som ét stort regnskab. Hvis jeg i navn A lavede en faktura 1001 og derefter skulle lave en faktura i navn B, så skulle den faktura hedde 1002. Jeg måtte ikke lave forskellige nummerserier. Det samme ville gøre sig gældende når jeg afleverede årsregnskabet, hvor det hele så skulle være samlet sammen og blot figurere som en helhed under CVR-nummeret. Jeg fik at vide, at det faktisk var det samme som var gældende allerede fra man bliver momsregistreret og kalder virksomheden for et eller andet. Hos Told & Skat er CVR-nummeret parret sammen med dit CPR-nummer. Hvad virksomheden så end hedder, eller om det er flere forskellige navne, er som sådan underordnet - det skal de kun bruge til registreringsoplysningerne og for at kunne sende post til dig.

Ovenstående fungerer vel og mærke KUN hvis man som person er momsregistreret - ikke for I/S, ApS eller A/S.

Men clear det lige med dit lokale T&S inden du gør det. Jeg syntes efterhånden at jeg har haft en del oplevelser, som tyder på at både T&S og skattevæsnet har forskellige måder at håndtere tingerene på, alt efter hvor i landet man befinder sig....

/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)