Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

affiliate kampagner på blog - fingerpeg til omsætning?

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du sat en form for statisik op, så du kan se hvor de besøgende kommer fra?

Jo, 600 besøgende første dag hører til sjældenhederne.. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:15

jeg kan se det på wordpress. Dertil skal der siges at jeg er aktiv på fora osv, hvilket nok får trafikken ind på siden.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:18

Iryna.dk:

kan man få butikker til at sponsorere tøj? der kan man bare se, det havde jeg ikke regnet med. Men hvis det stadig går så meget opad, så kan det da godt være at det bliver aktuelt.

Er det ikke vildt meget at have 600 besøgende som nybegynder? der bliver ikke engang linket til min blog endnu.

Min Kæreste som sjovt nok også er halv Russer og Ukrainer deltog i et par Miss konkurrencer sidste år og der var rigtigt mange der sponsorerede tøj, smykker & sko imod reklame på hendes hjemmeside. Hun gik i hele Odense & København rundt til alle tøj butikker og spurgte og der var mange der var klar..

Dit område ville nok være Modetøj hvor det er unikt tøj som man ikke finder i Deres eller andre store kæder, da de nok får mere ud af en privat blogger end Deres ville få. 

ang. besøgende er det ret godt gået.. spørgsmålet er bare hvor besøgende er fra? kan se du har blog på Wordpress.com så jeg kunne forstille mig der kom en del udlandske besøgende som ikke har nogen værdi for dig eller evt. sponsorerene.. Prøv evt at få opsat Google Analytics Plugin som kan give dig gode statistikker over besøgende med mere :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24

Hej igen og tak for input,

det lyder faktisk meget spændende og det kan sagtens være at vi går igang med det :-)

De besøgende kommer fra Danmark, så vidt jeg kan se. Jeg har været rundt omkring på forskellige sider, som diskussionsfora, chat osv, hvor jeg har samme navn: "iryna.dk", som nick name.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:37

Det handler meget om at finde de rigtige annoncer og sørge for at de er så relaterede som muligt. Det bedste er når folk slet ikke lægger mærke til at det er en reklame.

Skriv f.eks. en artikel om Dolce & Gabbana mobiltelefonen fra Sony Ericsson, som vist kun kan købes hos 3 Mobil herhjemme, så er det jo meget naturligt at smide et (affiliate) link til 3´s hjemmeside.

Jeg vil også gerne anbefale Tradedoubler, de har lige fået en række nye annoncører ind, bl.a. Designermarket, Netlingeri, Sandstore og Triumph, hvor du får op til 15% pr. salg.

En af de fede ting ved Tradedoubler er at de har mange iLead kampagner, hvor du bliver afregnet med en procentdel af købet, selvom dine besøgende ikke har klikket på banneret. En visning af banneret er nok til at generere en cookie og bliver der ikke klikket på et andet affiliatelink, så er det dig der får en del af byttet, hvis din besøgende ender med at shoppe i butikken.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 23:38

Gode råd her i tråden, jeg tillader mig at uddybe lidt.

Den guide jeg fuldender om et øjeblik er målrettet folk som skal liiige til at starte en blog op - eller på anden måde sidder og funderer over, hvordan man kan starte en noget på nettet som kan give indtjening.

To rigtigt gode ingredienser for koncepter der giver indtjening er:

• skrivelyst
  • viden om at tjene penge.

Du søger det sidstenævnte nu, efter du er gået i gang. Jeg prøver at fange folk allerede inden, fordi der er spandevis af børnesygdomme at rage til sig i opstartsfasen.

Iryna.dk er kun tre dage gammel fortæller du - så der er masser der kan nås. Man du nåede ikke at få med, at det kan være forskellen på succes og ingen besøgende, når man ikke bliver fundet gennem søgemaskiner/Google. Hvis du vil findes af folk der søger efter mode, hjælper det at have en adresse der forklarer den besøgende hvad der er på din side.

Ordet "mode" er godt at have med i adressen af almindelige årsager hvad angår at komme til tops, men der er andre tanker at gøre sig når man vælger adresse. Da konkurrencen kan være for hård, kan man se sig om efter en underniche.

Hvis man fortsat vil have hele spektret "mode", så er det ikke kampen om førstepladsen man skal kæmpe, men derimod kampen om folks klikvillighed.

Eksempel:
af de to adresser: www.her-bliver-du-moderigtig.dk og modebloggen.dk er der en vigtig forskel. RIGTIG mange har forkærlighed for modebloggen.dk, men jeg anbefaler den anden.

Det gør jeg fordi den appellerer til personen hvis øjne falder på den.

Den opfylder det behov jeg ønsker opfyldt. Jeg tastede mode i Google fordi jeg vil være moderigtig. Det er min påstand at den adresse får flere klik end modebloggen.dk - hvis vi forestiller os at overskrift og beskrivelse er ens når man ser dem i google.

Hvad er svagheden for her-bliver-du-moderigtig.dk?
... dang, den er lang og taste.. og den er heller ikke pæn.
Den dag du har en blog som du skal markedsføre på en reklame på siden af en bus, er det vigtigt at have en pæn og nydelig adresse, som både ser godt ud og kan huskes.

I alle de første år, hvor du som kæmpende blogger skal have fingre i dine besøgende via Google m.v. så er det af afgørende betydning, at folk gider klikke sig vej til dig. Din bedste ammunition er adressen på din blog og overskrifterne på dine blogindlæg.

Appeller som en gal til det du ved din målgruppe er efter.
Signaler du har det, eller signaler du opfylder deres behov.

Nu fortæller du at du allerede har pæne slatter af besøgende, så kommer næste spørgsmål. Er det varme besøgende eller kolde besøgende. Du kan have fået mange besøgende fordi der findes en eller anden pop-diva i et land hvor Iryna kunne være et navn på en star.

.. det er ISKOLDE besøgende.

Besøgende som har klikket på her-bliver-du-moderigtig.dk er VARME besøgende. Det er en fordel at fokusere på at få varme besøgende, for så ved du hvor du står - og hvordan det går med din konertering.

Et andet eksempel på kolde besøgende er alle dem du har fået fra Amino pga denne tråd. Det er KOLDERE end iskolde besøgende.

Hvis din blog er koncis i sit emne ug signal. Så får du varme besøgende. Som blogger skal man hele tiden prøver at sætte sig ind i hvordan de besøgende har det. Hvad er de mon på jagt efter. Klikker de på bannere, eller køber de ved ankomst?... ville jeg selv gøre det?... eeeej, kun hvis tingene bliver serveret rigtigt. Så måske.

I guiden kommer jeg ind på hvordan man kommer skridtet videre i en model der er god til at udnytte varme besøgende. Modellen er både god til at sende de besøgende videre til hurtig konvertering, og også til at holde dem varme. Det er ikke sikkert en halvlunken besøgende skal have et tilbud med det samme.

Hvad med at give en gave?... OP røg temperaturen. Så sige pænt tak for besøget, og i øvrigt give mere nyttig viden. Så har man gjort en halvlunken besøgende til en varm... og SÅ serverer du tilbuddet.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:45

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52

de besøgende jeg har fået de sidste dage er mest af alt interesseret i at finde ud af, hvem der skriver på dette forum eller på denne side. De kommer for at få stillet deres nysgerrighed, tror jeg. Og jeg viser en del billeder af mig selv, skriver lidt omkring nogle tanker jeg har, dog uden den helt store forretningsmæssige betydning: X-Factor, cafe latte, tøj...

Jeg har det fint med at folk vil se hvem jeg er. Det er en blog om mig og min historie. Om det så er varme eller kolde besøgende? hmm... jeg ved det ikke!

Men spændende kunne jo være at finde ud af, hvad jeg konkret kan gøre for at få dem til at hænge på bloggen, altså komme tilbage igen. Og måske også får nye besøgende ind. Og dermed skabe en lille indtægt til studinebloggeren ;-)

Men jeg har fået spændende input. Og tak for alle jeres svar.

Hvis i har mere på hjertet til mig og min blog, så skriv. Jeg er her for at lære!

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 00:09

Iryna.dk:

Jeg har det fint med at folk vil se hvem jeg er. Det er en blog om mig og min historie. Om det så er varme eller kolde besøgende? hmm... jeg ved det ikke!

[...]

Og dermed skabe en lille indtægt til studinebloggeren ;-)

Her var et par gode pointer. Det er en meget svær kamp at skabe varme besøgende med en blog om sig selv. For at det skal lykkes skal du være et ikon/et brand i dig selv. Den slags er typisk forbeholdt folk som er kendte i forvejen... de kan være kendte for at have en god blog, men det tager trods alt evigheder.

"Fireflies' blog"
Hej vi er os selv efter vi røg ud af x-faktor. bla bla drikker kaffe latte, og i går var vi i Odense... Blondinen i bandet køber sine hatte her (indsæt affiliate link)

Da du ikke er celeber, men du vil studineblogge for at skabe en indtægt, skal du være mere kynisk i dit setup. Ellers kommer indtægten ikke, og motivationen kan hurtigt forsvinde.

Den hårde vej op handler om at levere værdi i hvert enkelt blogindlæg... benhårdt. Enhver der forlader dig, skal have fået noget med i posen. Nyttig viden, en ressource, links, oplysning om tilbud (som ikke hver eneste gang er dit eget).

Med den rigtige tilgang kan blogs/internetprojekter være den ting på en studerendes cv der skaffer job, når man skal ud i livet uden erhvervserfaring. Det gøres ved at bygge noget op i det felt man uddanner sig.

Alternativt kan man blogge om sin store passion, mens man uddanner sig til noget mere kedeligt. I den case er det i høj grad værd, at se om man kunne bygge noget op der kan give et fuldtidsarbejde. Herved ender man med en hobby med et indbygget job i.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:19

Hvordan er man så kynisk? sådan lidt ala Ekstrabladet?

Potentiale til at få trafik er der jo åbenbart for mig - nu gælder det så bare om at kunne fast holde publikumet. Men du har gode pointer og jeg vil arbejde på det. Kunne jo være at man er den der kan slå igennem..

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)