Gode råd her i tråden, jeg tillader mig at uddybe lidt.
Den guide jeg fuldender om et øjeblik er målrettet folk som skal liiige til at starte en blog op - eller på anden måde sidder og funderer over, hvordan man kan starte en noget på nettet som kan give indtjening.
To rigtigt gode ingredienser for koncepter der giver indtjening er:
- skrivelyst
- viden om at tjene penge.
Du søger det sidstenævnte nu, efter du er gået i gang. Jeg prøver at fange folk allerede inden, fordi der er spandevis af børnesygdomme at rage til sig i opstartsfasen.
Iryna.dk er kun tre dage gammel fortæller du - så der er masser der kan nås. Man du nåede ikke at få med, at det kan være forskellen på succes og ingen besøgende, når man ikke bliver fundet gennem søgemaskiner/Google. Hvis du vil findes af folk der søger efter mode, hjælper det at have en adresse der forklarer den besøgende hvad der er på din side.
Ordet "mode" er godt at have med i adressen af almindelige årsager hvad angår at komme til tops, men der er andre tanker at gøre sig når man vælger adresse. Da konkurrencen kan være for hård, kan man se sig om efter en underniche.
Hvis man fortsat vil have hele spektret "mode", så er det ikke kampen om førstepladsen man skal kæmpe, men derimod kampen om folks klikvillighed.
Eksempel:
af de to adresser: www.her-bliver-du-moderigtig.dk og modebloggen.dk er der en vigtig forskel. RIGTIG mange har forkærlighed for modebloggen.dk, men jeg anbefaler den anden.
Det gør jeg fordi den appellerer til personen hvis øjne falder på den.
Den opfylder det behov jeg ønsker opfyldt. Jeg tastede mode i Google fordi jeg vil være moderigtig. Det er min påstand at den adresse får flere klik end modebloggen.dk - hvis vi forestiller os at overskrift og beskrivelse er ens når man ser dem i google.
Hvad er svagheden for her-bliver-du-moderigtig.dk?
... dang, den er lang og taste.. og den er heller ikke pæn.
Den dag du har en blog som du skal markedsføre på en reklame på siden af en bus, er det vigtigt at have en pæn og nydelig adresse, som både ser godt ud og kan huskes.
I alle de første år, hvor du som kæmpende blogger skal have fingre i dine besøgende via Google m.v. så er det af afgørende betydning, at folk gider klikke sig vej til dig. Din bedste ammunition er adressen på din blog og overskrifterne på dine blogindlæg.
Appeller som en gal til det du ved din målgruppe er efter.
Signaler du har det, eller signaler du opfylder deres behov.
Nu fortæller du at du allerede har pæne slatter af besøgende, så kommer næste spørgsmål. Er det varme besøgende eller kolde besøgende. Du kan have fået mange besøgende fordi der findes en eller anden pop-diva i et land hvor Iryna kunne være et navn på en star.
.. det er ISKOLDE besøgende.
Besøgende som har klikket på her-bliver-du-moderigtig.dk er VARME besøgende. Det er en fordel at fokusere på at få varme besøgende, for så ved du hvor du står - og hvordan det går med din konertering.
Et andet eksempel på kolde besøgende er alle dem du har fået fra Amino pga denne tråd. Det er KOLDERE end iskolde besøgende.
Hvis din blog er koncis i sit emne ug signal. Så får du varme besøgende. Som blogger skal man hele tiden prøver at sætte sig ind i hvordan de besøgende har det. Hvad er de mon på jagt efter. Klikker de på bannere, eller køber de ved ankomst?... ville jeg selv gøre det?... eeeej, kun hvis tingene bliver serveret rigtigt. Så måske.
I guiden kommer jeg ind på hvordan man kommer skridtet videre i en model der er god til at udnytte varme besøgende. Modellen er både god til at sende de besøgende videre til hurtig konvertering, og også til at holde dem varme. Det er ikke sikkert en halvlunken besøgende skal have et tilbud med det samme.
Hvad med at give en gave?... OP røg temperaturen. Så sige pænt tak for besøget, og i øvrigt give mere nyttig viden. Så har man gjort en halvlunken besøgende til en varm... og SÅ serverer du tilbuddet.