Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

affiliate kampagner på blog - fingerpeg til omsætning?

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg mener med kynisk er at undertrykke trangen til at skrive om café latte hvis det ikke giver læseren værdi.

Cafe Latte kan godt give værdi, men så skal du kunne fuldende sætningen:
"Grunden til der er en cafe latte historie på min blog er:....."

Den tid du brugte på at skrive cafe latte historien kunne (måske) være brugt på at skrive en anmeldelse af noget, som set fra læserens synspunkt ville give mere værdi.

En god øvelse er at lege din egen målgruppe.
Hvad er der på en god modeblog i dine øjne? Hvad er spild af tid, og er historier spild af tid, eller bringer de den charme der gør du vender tilbage? Er en anmeldelse af en webhop god læsning? Eller er det sjovere at læser om hollywoodstjernernes kjoler?

Med kynisk mener jeg så: kig på resultatet af den øvelse, og læg en skriveplan.
20 % anmeldelser af modewebshops
20 % sladder-stil om stjernes modevalg
15 % sladderstil om danske stjerners modevalg
12 % nyheder om haute couture
32 % nyheder om stangtøj
6 % historier fra dine shoppingture
2 % reflekteringer over Sex And The City
1 % læren om procentregning

Så smøger du ærmerne op og går til tasterne. Holder din plan, og begynder at snige affiliatelinks ind i historierne lidt ad gangen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:40

Ok, lyder fornuftigt!

Nu kan jeg se, at mange besøgende kommer vadende ind på min blog. Hvad grunden så er til det. Men i de sidste dage har jeg jo kunnet se at de faktisk kommer og (i det mindste) besøger bloggen. Publikummet er jo sandsynligvis lidt overfladisk og mest af alt nysgerrig. Måske smugkigger de bare og skrider igen. Hvordan kan man så udnytte det? Hvad kan jeg bruge disse besøgende til?

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 00:59

Jeg vil anbefale dig at få sat Google Analytics op på din blog. Det er en syper god måde at kontrollere hvor dine brugere kommer fra, hvad de ser, og ikke mindst hvor de forlader siden.

Det er en rigtig god måde at få styr på hvilke emner dine besøgende gerne vil se mere af.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:01

ok, kan man gøre det med den version af wordpress, der ikke skal downloades?

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 01:10

Iryna.dk:

Måske smugkigger de bare og skrider igen. Hvordan kan man så udnytte det? Hvad kan jeg bruge disse besøgende til?

Det er overfor disse besøgende det er af afgørende vigtighed du overrasker med noget af værdi. Lad os bare blive enig om de er de allersværeste at få gjort varme, men det kan lade sig gøre for den skrappe og rutinerede blogger.

Det er først nu, at jeg ser du har oprettet en gratis blog på wordpress.com, og ikke på adressen iryna.dk. Så er der slet ingen skade sket. ALLERførste råd til den ambitiøse blogger er at starte på eget domæne.

Man er i den grad begrænset på gratis-platformene. Indledningsvist i designsammenhænge, og når man skal til at bruge værktøjerne til at tjene penge, så kan der opstå komplikationer med de koder der skal bruges.

Det du har erfaret på iryna.wordpress.com er slet ikke spildt. Det gav dig jo anledning til at spørge på amino - og se hvor meget viden man kan få ud af det. ... der er mere i vente.

såååå... fordøj lige alle min input, og snup min gratis guide i næste uge. Når du kommer ud på den anden side, er du langt mere klar til at investere de par hundrede det koster at sætte en blog op på egen adresse... OG gøre det med en egentlig plan for indtjeningen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:15

det er nok også lige så meget den tekniske udfordring, der holder os tilbage. Jeg kan ikke nok ikke lige med det samme finde ud af det, men er villig til at lære nye ting. Også tekniske.

Jeg skal i seng nu og få min skønhedssøvn, men kan være jeg lige vender tilbage i morgen :-)

Tak for al hjælp!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:56

Iryna.dk:

ok, kan man gøre det med den version af wordpress, der ikke skal downloades?

Nej, WordPress.com giver ikke mulighed for at bruge Google Analytics. De har deres eget lidt enklere statistiksystem. Vil du bruge Google Analytics eller andet avanceret statistik, bliver du nødt til at købe en konto hos et webhotel og installere WordPress dér.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 11:13

Du får lige min uforbeholdende mening om dit blogindlæg:

Tid til en kaffepause: McDonalds

Jeg troede, at det blandt andet var en anmeldelse af Café Latté, da du jo tidligere, havde annonceret, at du ville anmeldes sådanne - også hos McDonalds og Burger King.

Du skriver, at du har været på shoppingtur, men ikke noget om nogen produkter, kampagner, butikker eller oplevelser - overhovedet.

Jeg ville gerne have læst nogle småhistorier med indhold. Det kunne have været:

- Den ekstra venlige ekspedient i Hendes Mauritz

- At str. 38 fra Guzzy var alt for stor, mens den samme str. fra Danno Karlo Not York var umulig at komme i - og så lidt mere om problemer med samme str. nummer ikke er den samme størrelse - og hvor trælst det er.

- Hvordan nylonstrømpen løb, men du reddede det med din hårspray fra L'Orally

- Et par overraskende gode accessories i Ti'er eller devarer & TEXtiler.

- Den fantastiske kjole fra Chr. De Ord, som du godt kunne tænke dig at have på til forårsballet på...

- Den gamle veninde fra folkeskolen du lige mødte, og hvad der var fedt ved hende tøj/sko/frisure/tilbehør

- Hvilket bytte du havde med hjem - og eventuelt hvorfor du ikke havde

- Hvilke fordele og ulemper, du synes, der er ved Frederiksberg Centret

Især når du indtog Frederiksberg Centret.

Jeg ville nemlig gerne være interesseret i, hvor man får den bedste Café Latté - ikke til mig selv, men min dejlige hustru.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33

Hej Claus,

jeg vil gøre mit bedste for at finde på noget mere spændende fremover, for jeg giver dig fuldstændig ret. Det kan godt tage en smule tid at komme med en meget spændende artikel. Derfor har jeg valgt at stoppe tidshullerne med billeder og små beskeder, så der i det mindste sker en smule nyt på siden.

Men som jeg siger, så giver jeg dig ret - jeg skal bare lige lære at slippe fantasien løs og gribe den virtuelle pen!

Men tak for input - jeg er glad for det! Så bliv endelig ved med det!

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 22:05

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)