Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få den perfekte fanside på Facebook!

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Hej Aminoer.

Har lagt mærke til at rigtig mange har fået en fanside, og desværre er der kun ganske få som udnytter mulighederne. Selv Amino har nu fået integreret en fanboks, men det er stadig vigtigt at udnytte mediet korrekt. Derfor vil jeg lige give et par tips med på vejen, som egentlig ikke relaterer direkte til det jeg normalt arbejder med, men i får det nu alligevel Smile

Har du ikke allerede en fanside, så skynd dig at oprette en her.

 

Tilpas fansidens indhold
For at komme i gang, skal du starte med at gå ind på applikationen Statisk FBML, hvor du i venstre side klikker på ”Føj til min side”. Herefter finder du din fanside i det lille vindue, og klikker på knappen ”Føj til side” ud for din fanside.

Derefter går du ind på din fanside, og under billedet til venstre klikker du på ”Rediger side”. Nu vil du se at på listen over applikationer er der kommet "FBML - FBML”, og under denne klikker du blot på redigér.

Nu er du inde på din nye boks, og kan starte med at give den en titel. Under feltet titel, ser du et felt som hedder FBML, og det er her det sjove starter. I dette felt kan du skrive html-koder, hvorved du har utrolig mange muligheder.

Når du klikker på gem, skal du gå ind på din fanside, og nu kan du se boksen du lige har oprettet under fanebladet ”Bokse”. Til højre for boksens titel, kan du klikke på blyanten og klikke ”Gå til Væg-fanen”, hvorefter boksen er placeret til venstre på din fanside et sted under billedet. Alternativt kan du klikke på +-tegnet i rækken af faneblade, hvor du kan klikke på din titel, og så har din boks pludselig et helt faneblad for sig selv.

Der er rigtig mange muligheder, og jeg har fx brugt modulet til at vise produktnyheder, jobannoncer, webshop navigation og lignende direkte på fansider.

 

Specielle koder til FBML
Jeg har set nogle fansider, hvor de vælger at give deres fans en specielt fordel eller en rabatkode - rigtig smart. Desværre er denne tit synlig for alle, men dette kan du lave om på nu.

Ved at skrive koden <fb:visible-to-connection>Tekst/kode som kun skal vises til fans</fb:visible-to-connection> i din fbml-boks, kan du have indhold som kun kan ses af dine fans.

Lad dig ikke forvirre af at du evt. selv kan se det, selvom du ikke er fan, dette skyldes blot at du sikkert er administrator. Dette har jeg fx brugt på Starfashion, hvor ikke fans ser en opfordring til at blive fans og fans ser en ekstra opfordring til at invitere deres venner.

Der er nogle forskellige andre mulighed er i deres (lidt tekniske) wiki her, dog er det ikke alle der virker lige godt og er brugbare. Facebook har det derudover med at begrænse en del ting, men helt slemt er det heldigvis ikke blevet endnu. 

 

Bestem hvor brugeren starter
Det kan tit være en fordel at lade folk havne på en speciel fane, da din væg ikke altid er det mest indbydende for folk som endnu ikke kender til dit brand. Klikker du ”Rediger side” på din fanside, og ”Rediger” under overskriften Indstilinger til væg – kan du under Standard landingsside for alle andre, vælge hvilken side alle ikke-fans skal lande på.


Nu er det bare at komme i gang. Et lille link til inspiration er customfacebookpage.com, som er en samling af flotte fansider.  Der findes også andre muligheder, og man kan også få udviklet sine egne applikationer, men du virkelig rigtig langt med FMBL.

Skriv endelig din resultater her i tråden, eller link til din fanside.

// Jesper Skov

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant! Det vil jeg helt sikkert se nærmere på i morgen.

Mange tak.

 

Mvh. Frederik Grønholdt Petersen

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt indlæg Jesper.

Jeg kunne godt tænke mig en applikation til facebook, noget ala en alm. spørgeskema....... findes der denne type "gratis" applikationer? 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

Fedt indlæg Jesper.

Jeg kunne godt tænke mig en applikation til facebook, noget ala en alm. spørgeskema....... findes der denne type "gratis" applikationer? 

Tak. Umiddelbart har jeg ikke prøvet spørgeskemaer via applikationer, men der findes helt sikkert nogle, dog er kvaliteten tit meget dårlig. Men prøv at søge efter polls og surveys på facebook, så kan du let teste de gratis alternativer.

Men du kunne jo også blot lave noget online, og så evt implementere det via fbml.  

 

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tak for dit gode indlæg :·) Vi er snart oppe på 4000 fans på vores side, og jeg kunne godt tænke mig at gøre noget mere så vi skiller os ud fra mængden af andre sider. Kan man få programmeret videre på sin facebook i vid udstrækning eller begrænser det sig til de apps man kan få online som er lavet?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

RESPEKT Helle, hvordan har du fået så mange? Tilbud, annoncering eller?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare fordi alle elsker House of Kids :·)

haha - nej - det er via konkurrence. Du kan se den der kører lige nu på siden. Det fungerer kanon - og folk tilmelder sig jo ikke som fan hvis de ikke har interessen i det. Så der er kommet en hel del nye til og der bliver i det hele taget mere og mere aktivitet - det er rigtig sjovt faktisk :·)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Helle - houseofkids.dk:

Hej Jesper

Tak for dit gode indlæg :·) Vi er snart oppe på 4000 fans på vores side, og jeg kunne godt tænke mig at gøre noget mere så vi skiller os ud fra mængden af andre sider. Kan man få programmeret videre på sin facebook i vid udstrækning eller begrænser det sig til de apps man kan få online som er lavet?

Hej Helle, rigtig flot antal fans. Jeg kan rimelig simpelt lave jeres side så den skiller sig ud, se fx denne her jeg har sat op: http://www.facebook.com/starfashion - hvor man også får et indblik i selve shoppen.

Men send mig lige en mail på mail@jesperskov.dk, så skal jeg nok hjælpe dig videre mod (endnu) flere fans uden beregningSmile

 

 

// Jesper Skov

 

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)