Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunder ønskes!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,



Alle jer der har en webshop der henvender sig til børnefamilier o.l.: Hvor mange salg har I pr. besøgende?



Jeg kan nemlig ikke engang leve op til 1 kunde pr. 100 besøgende, og prøver at bilde mig selv ind at det nok er markedsbestemt, altså fordi mødre på barsel måske surfer mere rundt uden mål end andre? Er det bare selvbedrag og er min shop bare ikke god nok (kan umuligt være tilfældet )? Eller har jeg ramt helt forkert mht. valg af produkter?



Er det bare sådan i begyndelsen?



Jeg håber I kan hjælpe mig, da jeg er lidt desperat! Alle er selvfølgelig mere end velkomne til at give deres besyv med.



Mvh. Pernille






Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
To store konkurrenceparametre er til tid og evighed pris og særegenhed. Jeg ved ikke hvor mange andre shops der findes i landet med dine produkter, men hvis du er ret unik, så kan prisen være afgørende.

Et par tanker:

Måske har din målgruppe ikke så mange penge, så en handel hos dig kræver MANGE klik og besøg, før det genererer et salg (=med tiden vil du få højere frekvens af købere kontra besøgende, efterhånden som ubeslutsomme vordende mødre får bestemt sig og "sparet op")

Måske trækker din side irrelevante besøgende - altså folk, der søger på noget andet, men alligevel havner på din side? Det kan du se, hvis du har statistik på siden og kan se hvad folk søger på.

Måske er priserne for høje?

Måske er produkterne ikke unikke nok?

Måske er produkterne for unikke? Altså - måske falder de ikke i folks smag?

Der kan være mange muligheder, men umiddelbart ser din side god nok ud - nem at navigere på og nemt at bestille.

Har du prøvet at lave noget, som kunden aktivt skal tilkendegive interesse for? Eksempelvis, nyhedsbrev, konkurrence eller simpelthen en lille poll? Det kan give dig et fingerpeg om hvor mange af dine besøgende, der faktisk er interesserede i dine produkter.

Blot mine 4½ cents.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
hmmm jeg kender fler der har webshops og mig selv...  jeg vil sige det ligger 1000 stk. pr dag giver = 10-15stk og lidt fler omkring når folk får løn.  

Men det børnetøj var hvis godt for 5 år siden, men i dag er der jo børnetøjs butikker alle steder snart både fysisk som e butikker. tror det er en svær branche at være i PT.  Selv grosister sælger direkte.   Og ebay kan man også købe en del, især banevogne og den slags meget billiger end DK. Og det rygtes hvis en del... Så hvis man ikke har noget unik program som peter skriver, så er den død har jeg indtrykket af...

 

Er selv i en branche hvor vi gik fra ca12årsiden til at være 3-5 forhandler i hele dk til for 3 år siden over 80 stk. butikker,,, men nu i år har fler ophørs udsalg og fler er på vej, og det er jeg glad for hehe,  så man kan komme til igen :-)

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er meget forskelligt mht om man fx kan regne med 1 kunde ud af 100 besøgende..

 

Det kommer samtidigt meget an på, hvor man får sine besøgende fra.

Det er en DYR måde, men hvis man fx får en masse besøgende fra Kelkoo.dk, så vil jeg mene at en stor del af dem er "købelystne".

 

Jeg var medstifter af en stor webshop (som jeg så har solgt min del af...). Med et besøgstal på mellem 2000-3000 om dagen kunne der godt være over 100 ordrer om dagen.


Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
så lige på din webshop, jeg syndes den er FLOT lavet, også dine produkter - der ikke noget i vejen med dem/det,,, men men produkterne er ikke dem som er salg i tror jeg, ikke når man måske skal betale porto, folk er doven osv.  Det som sælger   er rigtig udstyr, som banevogne, seng osv osv... altså en komplet pakke og stort udvalg... ( = mange penge på lager, hvis man ikke kan trække på en fysisk butik eller grosist)

 

Eks. hvis jeg søger en banevogn eller anden produkt.  så vil jeg gerne have en side med rigtig mange vogne at vælge,,, og så kommer det som du har "tilbehøret" altså tillægskøb... hvis du forstår hvad jeg mener :-)


Men jeg tror du skal lave et stort RØDT SKILT midt på forsiden   GRATIS FRAGT!!!  man overser det du har for let, og når det er små ting så gider man ikke betale fragt det er 100%
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Pernille

 

Jeg ved ikke om du har læst andre af mine indlæg omkring det med salg pr. besøgende, men jeg skriver det lige igen. Vi har i sommer skiftet webshopudbyder, og efter vi gjorde det, faldt antallet af besøgende meget, og vi har en fornemmelse af, at det antal vi ser nu, er mere reelt end det vi så før. Det virkede som om, at visse tilfælde, talte en kundes besøg flere gange i statistikken.

 

I starten havde vi også langt fra 1% konverteringsrate, men nu er den noget højere. Det svinger selvfølgelig fra dag til dag. Som Peter skriver, så tror jeg også det hænger sammen med relevansen af besøgende. Vi har f.eks. reklame på debatforaer, og min fornemmelse er, at besøgende derfra oftere giver køb, end besøgende fra google adwords.

 

Er du interesseret i mere konkrete tal, så send en PM

 

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
En lille tilføjelse... 





Vare sælger vare, det jeg mener -selv om man får 1000vis af besøgene på ens hjemmeside, fordi man er god til at lave rekalme eller bruger mange penge på det, er absolut ikke lige med stort salg - Hvis kunden ikke bliver fristet med eks. 100vare nummer, så er chancen stører hvis man har eks. 3000 vare nummer.





Det har jeg selv mærket.  Jeg har stor set haft de samme antal besøg over de sidste 3år. Men varnummer er gået fra 1000 til 3500 ca. og salget er gået 50% op, også fordi at kunden ikke bare køber 1ting men fler på samme order... Eller ikke bare kikker, men bliver fristet af et eller andet. Sådan er det også i den fysiske verden, kan også mærke det i hvor butikker.





Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lille Bi!

 

Synes du har en lækker netshop, alt præsenteres flot og meget overskueligt.

Det eneste der slå mig er, at jeg synes måske jeg har set konceptet flere steder før.

Hvorfor er det jeg skal vælge at handle hos dig.

Hvad gør netop din netshop unik?

Hvis du selv sætter ord på dette, er det måske nemmere at formidle dette til mulige kunder.
Måske kan det få flere til at købe, når først du har fået dem indenfor.

Fortsat held og lykke!

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Pernille

 

Jeg har også været inde på din side og synes bestemt, det er en flot side  - nem og overskuelig og også priserne er rimelige.

Jeg har selv lige startet en netshop med børnetøj i mit eget design og kan se, at det går noget trægt her i starten - og forhåbentlig kun i starten.

Nogle dage har jeg 80 besøgende andre dage 200 - men har også på fornemmelsen at nogle potentielle kunder måske bliver registreret flere gange.

Jeg oplever heller ikke det store salg endnu men håber selvfølgelig, at det kommer med tiden.

Du må bare klø på og tro på, at det nok skal lykkes - og så i øvrigt sørge for at blive linket til forskellige andre.

Held og lykke

 

Mange hilsner

Fra Rudkøbing
Tilmeldt 24. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Pernille

Det er en rigtig fin shop du har og den sender de rigtige signaler.

Det eneste jeg kan sige er, at du har bevæget dig ind på et område,
hvor konkurencen er benhård, hvor rigtig rigtig mange shopper/butikker
bejler til de samme kunder.  Jeg kan kun tilslutte mig det "Biz since......" siger.

Hvis man ikke har noget unikt at tilbyde eller mange vare at vælge imellen, så er det en rigtig svær branche at være i.

En helt anden ting er ; Hvordan læser du din statestik på antal besøgende ?

hvor har du købt din netshop ?  - I starten jeg troede jeg også
jeg havde mange besøg på min shop, indtil jeg fandt ud af, jeg ikke
skulle regne dem med, hvor der stod "buildyourown......." - så viste
det sig at besøgsantallet ikke var så stort alligevel men salget var
fint iforholdt til antal besøgende.



Jaja, -  nu kan det godt være I andre branchekendere sidder og
tænker: "Fatter hun da ikke en yard - det er da logik for burhøns !!" -
og nej det gør jeg ikke altid , men jeg fortæller gerne andre om de
fejl, jeg har begået. for at de ikke skal gøre det samme   - håber det hjælper lidt Pernille.


Ha' en fortsat god dag ;-) Mvh. Karina, fleece.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)