Hej Aminos, Som webdesigner arbejder jeg en del med søgeoptimering - og det går som regel ganske godt. Men nu er jeg kommet ud for et tilfælde, som giver mig grå hår i hovedet. Jeg har lige overtaget et site www.u-rope.dk , som performede rigtig dårligt på netop det ret specielle og fagspecifikke søgeordssæt, som de aller helst vil ligge nr. 1 på, nemlig "rope access". Da jeg overtog dem for et par måneder siden lå de nummer hundrede-og-et-eller-andet på "rope access"- og det gør de forsat! Jeg har i mellemtiden strammet kraftigt op på titles, søgeordstæthed, søgeord i interne links, særlig fokus på forside, etc. Jeg har endnu ikke nået at gøre noget ved indgående links. Men der er dog et par stykker. Men det synes heller som om konkurrenterne har særligt mange indgående links. I disse links står der i kraft af deres navn (U-)Rope Access www.u-rope.dk har en Page Rank helt nede på en. Det kan være noget af forklaringen, men hvorfor er det mon sådan. Til gengælde ligger de blandt de 5-10 første på de næstbedste søgeord, nemlig "industriklatring" og "erhvervsklatring" Jeg håber ovenstående giver et billede af problematikken - er der nogen, som har nogen forslag? Karsten |
Nu er det jo ret tydeligt at se at der er et par 100.000 i forskel på konkurrencen i de søgeord.
Så det er nok derfor den rangere noget bedre på de to sidst nævnte.
Men arbejd du lidt med dine eksterne links.