Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt koncept i DK inden for SEM og SEO

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Riisager

Spændende koncept.

Hvor langt er i, i processen? Tænker på at det må være svært at få brugere til at skrive et indlæg hvis der går for lang tid mellem at de bliver kontaktet. Der er jo ikke nogen der gider at tjene en 50''er hver 5 uge? Og den anden vej rundt. Så er der jo heller ikke nogen virksomhed som ønsker en aftale hvis der ikke er nogle bloggere?

Så der må skulle arbejdes meget hurtigt for at skaffe begge dele??

/ Charly

Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg melder mig lige ind i samtalen en tur - er Sørens partner (altså den anden halvdel af semoblog.com!) :-)

Søren har vist besvaret det meste, så jeg nøjes med at svare Tyllesen:

Som man nok kan se på http://www.semoblog.com så er vi ikke så frygtelig langt i processen - vi er stadig blot ved at indsamle bloggere, og vi er således ikke "i gang" endnu. Jeg er i øjeblikket ved at programmere vores system færdigt som skal stå for alt administration af udsendelse af forespørgsler mm., og når vi har bloggere nok (dvs. nok 500-1000 stykker) så går vi i gang for alvor.

Du har ganske ret i, at det ikke er noget ved det som blogger, hvis man kun modtager én forespørgsel fra os om måneden - og derfor har vi også et stærkt sælgerteam med mange års erfaring i ryggen, som skal sørge for at skaffe virksomheder der tror på vores idé og er villige til at investere en del af deres markedsføringsbudget i det. Vi har allerede på nuværende tidspunkt én virksomhed som står klar til at sponsorere vores første kampagne, så lige så snart vi "åbner for sluserne" har vi den første kampagne vi kan skyde i gang.

At problemet også kan opstå den anden vej rundt - altså ikke nok bloggere til at efterleve vores behov, det har vi også tænkt på. Vi mener blandt andet at vi kan løse dette, ved først at have en tilmeldingsside som vi har nu, og først når vi har fået et pænt antal tilmeldinger, så åbne for systemet. Derudover så har vi en pressemeddelelser på trapperne som vi udsender i næste uge. Den skulle gerne sætte lidt gang i tingene.

Om projektet bliver en succes kan vi selvfølgelig ikke spå om - men vi tror selv på produktet, og kan stå inde for hvad vi laver. Så vi er begge optimistiske, og tror at det kan gå hen og blive en rigtig fornuftig handel for både bloggere, virksomhederne der investerer i konceptet - og så selvfølgelig os selv :-)

Hvis folk har ris/ros eller andet, så er I mere end velkomne til at skrive. Både Søren og jeg overvåger denne tråd (og kan desuden fanges på mail eller tlf. - kontaktinformation findes på vores hjemmeside).

Mange tak for jeres kommentarer hidtil.

Mvh. Julius


Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skrev selv lidt om det oprindelige koncept fra CREAMaid tilbage i oktober. Og uanset at det muligvis er fake (eller dobbelt-fake - et PR stunt fra McD ...?) er det stadig en god ide.

Det er forkert, synes eg, at kalde det et SEO eller SEM produkt. Det er det ikke. Det er et link og network produkt. Man betaler for omtalen og henvisningen. Hvis I fokusere på SEO-delen løber i hurtigt ind i det problem, at mange bloggere anvender systemer der som default anvender REL=NOFOLLOW koden på links, og dermed kan i de i praksis være helt værdiløse i forhold til SEO - o dermed vil det være lidt "bedragerisk", hvis modellen sælges til kunderne som en "SEO-løsning". Glem alt om SEO og sælg det som en "få omtale på nettet" løsnin, ellers brænder i nallerne :)

Prisen på 10 kroner er set fra en "annoncørs" side meget attraktiv - specielt hvis det faktisk er links uden REL=FOLLOW, og/eller possitive omtaler. Men, fra en bloggers side er det ALT, ALT for lavt. Jeg ville sætte minimum til 50-75 kr. Det er stadig en acceptabel pris for en virksomhed der kan bruge denne omtale strategisk.

Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
deMib:

Mange tak for din kritik - der er noget om snakken. Vi vil tage det til efterretning, og se om ikke vi kan udtænke en løsning. For os er det nemlig meget vigtigt at have SEO-delen med. Både SEO/SEM og link og network vægter vi højt, og vi vil derfor meget nødigt undvære noget af det, da vi mener at dette ville gå meget ud over vores produkt.

Men vi er selvfølgelig heller ikke interesserede i at tage fusen på nogen - så vi må lægge hjernerne i blød, og hvis ikke vi kommer op med noget smart, så må vi satse 100% på link- og network. Men lad os nu se - der er jo en løsning på alt :-) (og med løsning mener jeg ikke en løsning som tager fusen på nogen - vi vil stå 100% inde for vores produkt, og det skal komme alle til gavn - ikke bare os selv).

Ang. de 10 kr så har I vist fået det galt i halsen - eller også har vi fejlet med at informere godt nok på dette punkt. Det må nok være sidstnævnte, siden de fleste ser ud til at misforstå det. Vi har skrevet et MINIMUMS-beløb på 10 kr. - dermed ikke sagt at man kun får 10 kr., men dette er et grundbeløb man er sikret. Grunden til at vi har sat det så lavt som 10kr. er, at vi vil være 100% sikre på at vi rent faktisk kan overholde de løfter vi giver! Men da det ser ud til at de 10kr skræmmer mange væk, har vi nu sat minimums-beløbet op til 40kr (vi har opdateret informationerne på www.semoblog.com fra 10kr til 40kr også) i stedet, da dette burde være noget mere tiltalende. Dette beløb skulle vi stadig gerne kunne efterleve uden de store problemer. Jeg håber dette er lidt mere tiltalende - og det er som sagt stadig bare et minimumsbeløb, så man kan godt komme op og tjene mere end 40kr per indlæg! Vi vil indføre bonus-ordninger (jo mere aktiv man er desto mere får man per indlæg f.eks. - og mange andre tiltag) da folk således selv vil have indflydelse på hvor meget de tjener - og dette skulle også gerne fungere som en gulerod for at få folk til at deltage aktivt i projektet. Der vil dog også komme højere beløb end 40kr uden at man har gjort sig fortjent til det via. bonusordninger - så som sagt: det er bare et minimums-beløb! Men nu er det vist også blevet banket på plads.

Jeg takker endnu engang mange gange for jeres feedback - det er vigtigt hvis man skal få sådan noget her til at fungere!

Mvh. Julius
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er mange gode grunde til helt at droppe jeres fokusering på SEO. Faktisk vil jeg mene at det er helt afgørende for at jeres produkt bliver acceptabelt. Ikke alene bliver det nærmest umuligt at styre for jer, at de links der laves rent faktisk også har SEO-værdi for de virksomheder der køber dem, og dels er det direkte farligt for bloggere at deltage i et netværk der SÅ åbenlyst spammer Google. Ja, du hørte rigtigt. Google opfatter køb og salg af links som spam, og når man reklamere med det på den måde i gør, går der ikke længe før Google vil straffe alle de blogs som deltager i netværket.

Personligt må jeg derfor på det kraftigste anbefale ALLE at holde sig langt væk fra jeres produkt før i helt dropper den SEO-vinkel i kører på nu. Det er for farligt - og det er hverken 10, 40 eller for den sags skyld 5000 kroner værd.

Sur røv, men sådan er det altså :)
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg må desværre se i øjnene at du har fuldstændig ret - uanset hvor gerne jeg ville ønske du ikke havde! ;) Jeg har lige taget snakken med min partner, Søren Riisager, og vi er blevet enige om at droppe SEO-aspektet og fokusere på produktet 100% mod networking. Jeg har været inde og rette lidt i vores tekst i "Læs mere", så vi nu ikke længere reklamerer for at have et SEO-produkt.

Det er en svær en at sluge - SEO-delen havde en stor salgsværdi, og det bliver noget sværere at få virksomhederne med på idéen nu - men konceptet er i mine øjne stadig yderst holdbart og vi fortsætter således ufortrødent vores foretagende - dog nu med fokus drejet helt væk fra SEO!

Mange tak for din kritik - du har været en øjenåbner, og jeg kan godt se at google kunne have straffet os, og alle tilmeldte bloggere, meget hårdt, hvis vi havde kørt i den bane som vi oprindeligt havde planlagt.

Og ja - sur røv!! Men vi skal nok brage igennem alligevel ;)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Text-Links-Ads (der er de største på link-broker markedet) måtte også æde samme kage. Da de startede reklamerede de også meget med SEO-delen, og oplyste endda hvor høj PageRank de sider man kune købe links fra havde. Det har de helt droppet for længe siden. Det blev for farligt.

Hele denne problematik strartede faktisk for snart mange år siden, da en af mine meget gode, og gamle venner, Bob King (fedt navn han bruger! hehe - men han heder nu rigtigt Bob Massa :)) da han meget åbenlyst begyndte at sælge PageRank fra et neværk af sites. Google straffede ham hårdt for det, hvorefter Bob anlagde sag mod Google! Desværre havde Bob ike de mange hundrede tusinde af dollars det ville have kostet at føre sagen til dørs, men den gav alligevel et spændende nyt lys på det område.

Bob''s påstand var, at Google''s PageRank algoritme påstås at være en uvildig, kvallitetsbaseret algoritme, men at Google i hans tilfælde havde "overskrevet" algoritmen med en straf. Når folk så besøgte Bobs sites fremstod det somom at siderne ikke var særlig gode, når man så på PageRank, men i virkeligheden var det en "politisk" straf for at sælge links - ikke fordi siderne nødvendigvis var dårlige. Google mente de havde ret til denne modifikation (som de indrømmede) og dommerne gave, som den første nogensinde, PageRank "freedom og speech". Det er første gang i Amerikansk retshistorie at en "mekanisme" har fået tildelt ytringsfrihed. Meget spøjt, egentligt.
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Interessant koncept. Jeg har et par spørgsmål.

Hvilke regler vil I stille op for bloggerne? Her tænker jeg på krav til deres blogindlæg. Skal indlæggene "leve" i xx antal måneder, bestå sålænge bloggen består eller noget helt tredje?

Regler omkring sprogbrug m.v. kunne også være interessante at læse.

Hvis I allerede har et udkast til et regelsæt, ville et link til det være super.
Fra Ølstykke
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 205
Fra  Webjuice.dk Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Reglsættet er ikke på plads endnu - men jeg kan oplyse at vi vil stræbe efter så få regler som overhovede muligt

/søren

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville kigge på dem fra en potentiel annoncørs briller, så jeg håber da, at der kommer lidt regler. Der er ikke meget ved at betale for et blogindlæg, der lever i et døgn. :-)

 

Du må meget gerne sige til, når regelsættet er klart.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)