Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt koncept i DK inden for SEM og SEO

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 205
Fra  Webjuice.dk Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej lasse

Jeg ved ikke helt hvordan vi løser den - men tror det bliver noget med at når der kommer en ny kampagne på tjekker vi om de gamle stadig ligger der - hvis ikke - kan man ikke deltage.

Et langt større problem er markedsføringsloven...



§9 i loven om tjenester i informationssamfundet, herunder visse aspekter
af elektronisk handel, står der ligeledes, "Al kommerciel kommunikation,
der er en del af eller udgør en informationssamfundstjeneste, skal
udformes og præsenteres, så det tydeligt fremgår, at der er tale om
kommerciel kommunikation. Det skal tydeligt fremgå, på hvis vegne den
kommercielle kommunikation udsendes."

"En reklame skal fremstå
således, at den klart vil blive opfattet som en reklame uanset dens form
og uanset, i hvilket medium den bringes." - Gør den ikke det, er det
ulovligt og er betegnet som en "skjult reklame"...

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Det må kunne omgås ved at præcisere at bloggerne skal skrive deres egen mening om produktet, således at det ikke drejer sig om reklame. Her er således tale om omtale, spørgsmålet er som om forbrugerne vil betale for det.

 

Men umiddelbart lyder det da spændende både for bloggeren og for virksomheden, virksomheden får noget billig omtale og bloggeren får penge for at skrive sin blog som denne sikkert ville skrive alligevel. Måske i skulle tilføje et link system hvor man browse blandt jeres bloggere kategoriseret efter blog-emner? Evt lave plugins til de mest brugte blogsystemer som flytter dem rundt i kategoritræet alt efter hvad de 10 sidst posts handler om.

Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Egentlig lyder det som et fint koncept. Som annoncør ville jeg da gerne betale 10-20 kr for et blogindlæg, men det kommer jo helt an på hvor læste de blogs indlæget havner på er. Jeg tror der er rigtig mange bloggere som ville benytte sig af det, men det vil nok ikke fange de proffesionelle bloggere der i forvejen har en god indtægt på at blogge.

 

Med hensyn til SEO så var ideen også god, men stort set alle bloggere benytter nofollow og så er der ingen værdi. Havde der rent faktisk været en SEO link værdi så havde det været meget mere værd, men det er dels for farligt hvis google får interesse for det.

 

Det skal selvfølgelig være sådan at bloggeren selv bestemmer hvad han vil skrive, men der skal nok også være nogle krav om kvaliteten af det og at det ikke ikke må være for negativt. Jeg ville ikke betale for at nogen skrev at jeg havde "en skod shop, med alt for høje priser" (heller ikke hvis det faktisk var sandt :-)

 

Det kunne godt være noget jeg ville kigge nærmere på næste gang jeg skulle køre en kampange.

 

 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg har fulgt med i dette indlæg, da jeg syntes det er et spændende koncept.
Men som det er blevet diskuteret, så er det problem med hensyn til at markedsføre det som et SEO koncept, primært på grund af problematikken med "nofollow" i de fleste blogsystemer.
Men jeg syntes ikke umiddelbart at problemet er så stort for "nofollow" bliver jo kun brugt når en bruger poster et link i kommentaren, men hvis blog ejeren skriver et indlæg om f.eks. Amino og poster et link til www.amino.dk så er der jo ikke nogen "nofollow" på.

Et andet problem kan dog være at der er nogen der vil oprette 100 blogs på f.eks. blogger.com med forskellige navne, og dermed tjene penge på blogindlæg, som der ikke er nogen der læser, eller som søgerobotterne aldrig kommer forbi.

Held og lykke med det.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)