Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få gratis solbriller til piger på Facebook!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoerne,

Jeg ville lige dele denne her med jer. Vi deler ud af et parti solbriller på Facebook. Det tager kun 2 minutter at få et par briller, men først skal du selvfølgelig gøre en lille ting for os. Det gør ikke ondt :)

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/notes/finefashion/fa-et-par-gratis-solbriller-pa-2-minutter/380650144413

Det er sjældent man får noget gratis i dag, og derfor har vi valgt at gøre noget ved det.

PS. Mænd kan naturligvis også deltage!

God weekend.

Vh,

Kim Kristensen

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 09:33

Jeg faldt for nyligt over informationer om at dette er ulovligt jf. regler for opdækning mod pyramid schemes.

Jeg ved det ses overalt på Facebook, så pointen var mest at starte en generel diskussion.

Den kilde om et EU-direktiv
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/07/1915

.. har følgende pasus
A pyramid promotional scheme where compensation is derived primarily from the introduction of other consumers into the scheme rather than from the sale or consumption of products.

Er dette MEGET benyttede Facebook fænomen egentlig ikke på kant med markedsføringsloven i Danmark og/eller EU?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:45

Hej Kim

Jeg er nysgerrig efter hvor godt det så virker. Hvor stor en procentdel vil du tro der tilmelder sig af dem som får en invitation?

Tilmeldt 22. Jun 09
Skrevet kl. 09:50

Helle - houseofkids.dk:

Hej Kim

Jeg er nysgerrig efter hvor godt det så virker. Hvor stor en procentdel vil du tro der tilmelder sig af dem som får en invitation?

Uanset svaret kan det ikke rigtig bruges. Succesraten handler i alle tilfælde om produktet/guleroden.
Bare klik rundt mellem tossede grupper, og bemærk forskellen i virkningsgrad.

MANGE flere vil se et folkeskolebillede af Amalie end af Sidney Lee... hvorfor?.. tjaa, men det er et sjovt studie at se hvilke lamme snydegrupper der hitter, og hvilke der fuser.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 09:55

Hr. Økonomisk Uafhængig:
Succesraten handler i alle tilfælde om produktet/guleroden.

Hvad mener du helt præcist? Guleroden for personen som skal afsende invitationerne (i dette tilfælde et par gratis solbriller) eller guleroden for de personer som siger ja tak til at blive fans?

Tilmeldt 22. Jun 09
Skrevet kl. 10:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Succesen af et lille Facebookstunt afhænger så meget af forskellige faktorer, at man ikke kan tage noget for givet ved at gøre som andre gør.

Helt fra gruppens/fansidens overskrift:
FÅ SOLBRILLER GRATIS... virker bedre end Pouls Solbrille Butik (hvor man først senere får at læse at der er gratis solbriller i vente)

Billedet på gruppen/fansiden er også vigtig. Sex, vold og rock'n roll sælger godt som i så mange andre sammenhænge, men hvis man er seriøs - hvor lavt vil man så synke(?)

Sidste vigtige element er tilstedeværelsen af nøglepersoner der kan få snebolden til at rulle. Hvis man skal have gang i et teenagestunt, sker der først ting og sager, hvis de rigtige teenagere hopper med på vognen. De personligheder der har store vennekredse og hvis venner ser op til dem (og gør som de gør).

Givet du sælger børnetøj, arbejder du i et segment der ikke er så join-villige, som eksempelvis teenagere (som med en smuk betegnelse kaldes klik-aber).

Da damesolbriller kan bruges af teenagepiger (antager jeg), er OPs succesrate derfor ikke noget du kan spejle dig i.... efter min mening

Bliv Fan og få en gratis bodystocking!!!
.. det er op ad bakke, selvom du sætter en nøgen mand på billedet Smile

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 18:53

Okey - jeg må simpelthen lige dele det her. Dagen efter dit indlæg, droppede jeg vores "gruppe" med 1200 fans på facebook, og oprettede en "fanside" i stedet for.

Jeg fik 600 til at tilmelde sig den nye side.

Jeg lavede så en konkurrence på samme måde som du gjorde med solbrillerne - blot at man kunne vinde et gavekort. Hold da helt op... nu er vi, efter få uger, oppe på 3300 fans og støt stigende... det er da vildt synes jeg :·)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:11

Den taktik har jeg så også lige kidnappet. Folk er åbenbart totalt ligeglade med at støtte et økologisk rengøringsfirma, selv i de store økogrupper på Facebook. Giv mig noget eller fuck af, er moralen vidst :-)

Her er Aktiv 3 på Facebook

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:38

Jeg følger interesseret med når debatten går på disse fangrupper mv. , men er meget itvivl

- hvad bruger i grupperne til ?

- giver det mersalg ? ( eller bare mere arbejde Smile )

Har lidt på fornemmelsen at det er som du siger Jimi at folk blot søger en gratis ting, eller blot tilmelder sig alt muligt, for derefter at glemme alt om gruppen igen ?

Lidt det samme som opsamling af mailadresser via disse point sites - hvor jeg tænker at disse mailadresser er totalt værdiløse, kunderne kigger ikke på reklamerne - vil blot have et eller andet gratis.

Ser lidt trenden at vi ( firmaer) skal have store fangrupper, mailinglister osv. - men er det ikke kvaliteten i disse vi skal tænke på - frem for kvantiteten ?

Hvad siger i ?    ( sorry lidt off topic)

Mvh

Jesper

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:27

Hej Jesper

Det kan handle om mersalg som du siger, men mindst ligeså meget om branding.

Folk skal bare kende dit navn, så den dag de skal træffe et valg omkring et produkt, så KENDER de i det mindste dit firmanavn.

Det er knaldhårdt arbejde, men det har markedsføring nu altid været, hvis man vil udover kældervirksomheden

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)