Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé/koncept

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

First things first.

Daniel Fantastik historie, det er hvad alle firma har brug for...story telling, jeg virklig håbe det går godt for dig, kører PR med dette historie.

Carsten Jeg er ikke ené...idé har vi nok af...faktisk jeg er sikker du kan ikke komme op med en idé mere at en anden har ikke 1) i forvejn 2) er i gang med.  Hvad verden har brug for nu er handling.

"Knowledge has become marginalized, it is execution that will be the criteria for success now and in the future" - Mig, i dag

/Andy
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:16

Andy,

Øhh... Det kan jeg ikke p.t. huske at have været uenig med nogen i.

Mht. ideer, så vil jeg vædde med at jeg kan skabe ideer der både ikke er set før, og som ingen andre arbejder på. Det er lidt naivt at tro at alting er opfundet og udviklet

Det minder mig om, at Bill Gates engang er blevet citeret for at have sagt, at en PC aldrig vil have behov for mere end 632KB RAM (eller noget i den stil).

Men det kræver store ressourcer i form af både tid og penge at lancere et koncept verdenen aldrig har set før, så jeg holder mig til at udvikle produkter baseret på kendte og eksisterende behov, men twister dem til min fordel i form at bedre eller ny funktionalitet.

mvh Carsten
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 22:26

Har I nogensinde overvejet følgende:

• Du oplever en ting der er helt vildt irriterende.
  • Du skriver straks ned hvad der irriterer dig.
  • Du laver efterfølgende en brainstorm på hvordan du kunne undgå denne irritation.
?

Mens jeg skrev dette kom jeg faktisk til at tænke på episoden hvor man ryster en flaske ketchup (eller lign.) og låget ikke er sat ordentligt på.... Det irriterende er vel i denne situation at: 1) Det sviner og 2) Du bliver irriteret på dig selv eller den anden person der ikke har sat låget ordentligt fast.

Jeg er dog ikke nået til selve brainstorming delen endnu

Ovenstående kun for at sige, at hvis noget irriterer dig (mere end een gang i dit liv) så er der sikkert flere millioner andre mennesker der har oplevet det samme

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 8. Jun 05
Skrevet kl. 08:43
Dato: 10/11/2005 10:16:06 PM Forfatter: Carsten Jacobsen
så vil jeg vædde med at jeg kan skabe ideer der både ikke er set før, og som ingen andre arbejder på. Det er lidt naivt at tro at alting er opfundet og udviklet

OK, fanget mig...jeg glemt én "eller" mellem mit pkt 1 og 2, men helt ærligt, vi snak om ting som vil sælgeOf course, du kan arbejde på en "paraply som komme ud af ens rykkesøle"??!! uden andre har tænkt på det og er i gang med udvikling.

Ang. enig…jeg har ingen problem med at sælge en ”gode” idé for en flaske sprut(derfor er jeg uenig).

(btw: jeg forstår ikke din "Bill Gates" analogi)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:00
OK, fanget mig...jeg glemt én ''eller'' mellem mit pkt 1 og 2, men helt ærligt, vi snak om ting som vil sælge.  Of course, du kan arbejde på en ''paraply som komme ud af ens rykkesøle''??!! uden andre har tænkt på det og er i gang med udvikling. Ang. enig…jeg har ingen problem med at sælge en ”gode” idé for en flaske sprut(derfor er jeg uenig).
(btw: jeg forstår ikke din ''Bill Gates'' analogi)

hehe - jeg snakker også om ting der vil sælge...

Mht. Bill Gates analogien mente jeg at det kan være farligt at spå om fremtiden, især på skrift

mvh Carsten

Tilmeldt 8. Jun 05
Skrevet kl. 12:25

OKOK...vi hjelper ikke Jesper, her er et metod du kan brug (ved ikke hvor godt dit engelsk er).

Går til Google News (http://news.google.com/news) og start med at  kig efter hvad er popular kig under tech og se hvad kommer snart eller næste år.

Feks: XBox 360 kommer til Jul, hvis man starte nu med et forum, er dygtig til at "seed" links i den rigtig steder, lave lidt content, så vil du hurtigt komme til toppen af dansk soøning for XBox 360 og kun salg vare eller spil eller bare Google AdSense. (www.xboxforum.dk) er ledig.

/Andy
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 12:48

Glimrende foreslag Andy. En anden ting der kunne være relevant (kræver nok at man har interessen) er spacetravel. Det bliver mere og mere udbredt og selvom selve rejseformen er forbeholdt de få meget rige (endnu), så tror jeg at interessen er stor.

Ligeledes har jeg en ide om at markedet (omend det er en niche) består at mange mennesker der gerne bruger lidt ekstra $$ på netop den information/gadgets mv. som de leder efter.

Efter at have søgt rundt på diverse domæner måtte jeg give op (brugte 5 min). De fleste oplagte domæner var taget af firmaer/personer der hamstrer domæner for på dette kun at have et index med links til diverse. Smart set med deres øjne, men irriterende for den der søger information/varer.

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 08:30

Faldt i øvrigt lige over en artikel om at Ipod begynder at kunne afspille video (Podcasting).

Nu har jeg ikke selv en Ipod, men jeg fornemmer at folk er glade for dem og at de derved har en vis interesse. www.ipodforum.com er optaget, men de er ikke kommet så langt endnu (udfra siden at bedømme). Tilgengæld er www.myipodforum.com ikke optaget....

Slynger bare ideer ud her. Sig til hvis jeg skal holde kæft

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)