Jeg må desværre hellere spørge jer til råds denne gang med valg af koncept/idé da jeg er fuldstændig på bar bund. Jeg er intresseret i at starte et mindre koncept op - Har tænkt lidt på noget online relateret med et bredt segment. Som sagt er jeg bare lost hvad angår idéer. Har en del andre idéer, men de er desværre først mulige at realisere senere hen. Hvis der er nogle af jer der kan levere en idé som jeg finder attraktiv, er jeg villig til at udbetale en god flaske sprut som tak - Der skal jo en lille belønning til ;) Jeg kan kontaktes på følgende måder: Mail: CaseGear@CaseGear.dk MSN: Jesper@JJepsen.dk Mvh Jesper Nedergaard Jepsen |
Idé/koncept
|
Udover de administrative opgaver er jeg god til EDB/IT, det ved jeg en hel del om, dog er jeg lærenem, så kan hurtigt sætte mig ind i nye ting. Mange folk mener også at jeg er en krejler (det er vel ikke helt skidt) :-) Arbejder gerne ihærdigt med de ting jeg brænder for - Så 50-60 timer om ugen ved siden af alt andet er meget normalt (Når jeg har nogle idéer at arbejde med) |
> Har tænkt lidt på noget online relateret med et bredt segment. Der er mange spændende muligheder online men jeg vil som udgangspunkt anbefale dig at lede efter et smalt segment - frem for et bredt. Din mulighed for hurtigt at dominere et smalt segment er langt større end med et bredt, og værdien af dominans er enorm.
Derudover vil jeg sige det samme som Niklái - hvad er du god til? Ikke bare god, men rigtig god! Hvad brænder du for? Hvad er det du tænker på hver morgen når du vågner og falder i søvn til om aftnen?
Man kan sagtens lave en "kold" forretning og tjene penge på det - nogle kan i hvert fald, men jeg tror det er lettere og i hvert fald sjovere hvis det virkelig er noget man brænder for. Hvis man så ikke lige bliver millionær af det, så har man da i det mindste haft det sjovt. |
Jeg tror også Mikkel har ganske ret hvad angår segment/dominans. Der er mange muligheder online, det er der. problemet er lige at finde det jeg vil søsætte. Jeg er lidt i vildrede omkring konceptet, dog hjælper alle jeres indlæg, da det sætter tanker igang - Hvad skulle man dog uden jer :-) |
hey Jesper Da jeg kan se du er ret ung, har jeg følgende råd som jeg selv har haft gavn af.
Jeg prøvede og forberede mig istedet for bare at kaste mig ud den første og bedste idé. Bl.a. lavede jeg en liste over idéer / firma koncepter og overvejde og skrev en masse til hvert koncept for at se om det nu også kunne fungere i virkeligheden. Jeg synes personligt man skal tænke sig om inden man hopper ud i det (mange vil nok mene noget andet). Men du har jo også masser af tid, så du når det jo nok ;)
Derudover lavede jeg en slags supersælger konkurrence (kendt fra tv) bare for at smage lidt på virkeligheden og principperne i at sælge noget andre har brug for.
Denne konkurrence handlede om vi var 10 gutter, som hver måtte bruge 100 kr og så ellers få denne 100''kr seddel til at yngle ved at købe og sælge. Den der opnåede størst vækst vandt så ;) - sjovt nok
Konkurrencen var pisse fed synes jeg, forbi man udfordre derved sin fantisi og tallent for at finde på og sælge (det kan være meget svært at tjene 100kr, når man kun har 100kr. at gøre godt med
Jeg ved ikke om jeg er specilt god, men jeg endte med 4200kr. efter konkurrencen var færdig efter 1 år.
Efter konkurrnecen var færdig havde jeg ved siden af fundet ud af, hvad min lille forretning skulle gå ud på, og så havde jeg jo lidt til indskud, som er en rigtig god ting og have.
så mit overall kommentare til dine tanker, er du skal ikke være bange for at lære lidt først inden virkeligheden kalder (nu får jeg tæsk af alle de iværksættere herinde |
Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.
En ide jeg personligt ville gøre brug af hvis jeg skulle starte noget nyt online, var at søge efter: 1. Firmaer med affiliate-aftaler og en dropshipping ordning
2. Firmaer der opererer på engelsk (større marked på trods af niche)
Ved at gøre dette vil du:
1. Støde ind i 1000-vis af niche varer (du kan selv vælge hvad der lyder spændende for dig)
2. Ikke brænde inde med et lager hvis varen ikke kan sælges
3. Kunne fokusere det meste af din tid på "online" delen
|
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
HEy Jesper Bare giv mig et kald. Jeg har masse af små nemme ideer jeg gerne vil dele.
Jeg er kniv skrap til at lave noget der passe til individet, jeg har solgt et par ideer før, men som sagt kan jeg hjælpe med udviklingen og eksperise, jeg har en del erfaring.
|
Hej Jesper, Tja, personligt ville jeg nok ikke sælge en god iden for en flaske sprut
Find et emne der interesserer dig sindsygt meget, for når du knokler 100 timer om ugen for at få dit koncept til at lette, gør det arbejdet væsentligt lettere hvis man virkelig brænder for det. Det er ikke nok at du brænder for at blive iværksætter - du skal også brænde for dit produkt.
Du skriver at du er god til EDB/IT. Er du god til at udvikle, at bruge de programmer andre har udviklet - eller er du en god systemadministrator der er en haj til serversetup, eller noget helt fjerde... Dyrk det du er god til. Som udgangspunkt tror jeg at man kan få succes med næsten hvad som helst - bare man er villig til at knokle for sagen, og tror på konceptet trods modgang.
Jeg tror også at det bedste koncept er det du kan starte op i det små, og som har potentiale til at vokse. Det er til at overskue i starten, og udgifterne kan holdes på et fornuftigt niveau. Selvom trangen til at erobre verdenen kan være stor, så er der desværre en stor del af dem der går efter massemarkederne som har det vanskeligt pga. store udgifter til markedsføring, store personaleomkostninger til dækning af support etc.
Jeg synes faktisk at SPAMfighter er et godt eksempel på en virksomhed der er startet i en kælder under beskedne kår, og i dag har kunder i knap 200 lande. De skal sgu nok blive RIGTIG store en dag!
mvh Carsten |
Havde jeg heller ikke regnet med Carsten - Det er mere idéer som folk ikke har tid/lyst til at søsætte, så kunne det vel være rart med en flaske sprut for noget man alligevel ikke orker :) Inden for EBD genren ved jeg en hel del omkring hardware/software, hovedsagligt konfigurer jeg PCer, samler dem osv.. |