Hejsa, Et lille spørgsmål fra en meget grøn web-shop ejer: Hvad gør I når kunder vælger at betale via bankoverførsel og der så bare ikke sker noget? Kontakter I dem? Og i så fald, hvor tidligt kan man tillade sig at kontakte dem og hvad siger/skriver man? Mvh. Pernille |
Bankoverførsel
Hej! Du må vel vente til pengene er registreret på din bankkonto.....ellers har kunden vel fortrudt. Kunden skal jo nok reagere, såfremt han mener at have betalt. Peter |
Ja, du har nok ret. Som helt nystartet er man bare helt vild hver gang der kommer en kunde, og jeg tjekker banken flere gange dagligt. Alle kunder er jo dyrebare, så man er så bange for at miste nogen, og har bare lyst til at ringe og spørge om de har glemt det eller de er kommet ind på et forkert kontonr. Jeg brænder efter at sende den pakke hvis du forstår ![]() Men du har ret, jeg må slå koldt vand i blodet! Mvh. Pernille |
Jeg synes godt du efter 3-5 dage kan sende en mail og spørge om de har fortrudt eller der er sket noget andet. Det viser også at man ikke er ligeglad med kunden hvis nu der skulle være sket en fejl et eller andet sted. Forøvrigt er det en meget flot butik du har fået lavet! Bladringen virker dog ikke så godt i FireFox. |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
Ja...! Kender det fra min kone...som også har en web-shop. Peter |
Jeg sender en mail efter ca. 5 dage, sker der ikke noget, så sender jeg efter yderligere nogle dage endnu en mail, hvor jeg skriver, at hvis betalingen ikke falder inden x antal dage, så annulerer jeg betalingen. De fleste betaler heldigvis, men jeg har måtte slette enkelte bestillinger. Hilsen |
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn
Ja...jeg er jo så hende konen, som Peter Revisor snakker om ![]() Først må jeg lige sige, at jeg heldigvis aldrig har været ude for, at en ordre med bankoverførsel ikke er blevet betalt... Og dog...3 gange på 1 år har jeg modtaget en ordre, som dog var mistænkelig...blot på grund af størrelsen...og de blev selvfølgelig heller ikke betalt... Hvis jeg kom ud for den situation, som du beskriver...er jeg ikke sikke på andet end at jeg ville lade kunden komme tilbage? Men det skal så nok også ses i lyset af de 3 fake ordrer, som jeg har fået ind... |
Når man vælger bank betaling på min side, får man at vide at beløbet skal være overført inden 7 dage. Skriver også en mail efter 3-5 dage som påmindelse. Det er sket en del gange at folk er sprunget fra ved ikke at betale. Jeg foretager mig intet før betalingen er modtaget, og tager det med et smil hvis folk fortryder. Jeg skriver noget i retning af: "Hej X. Jeg kan se at betalingen for din ordre fra dd/mm endnu ikke er registreret på vores bankkonto, så hermed en påmindelse. Hvis du har nogen spørgsmål, eller jeg på anden måde kan være behjælpelig er du velkommen til at spørge. Mvh ...". Jeg kan godt forstå det kilder i maven, de først ordrer er noget helt særligt. /Jesper PS: Det er vigtigt ALTID at kontakte kunden inden man aflyser en ordre, også selvom betalingen aldrig er modtaget. Jeg har haft den uheldige situation at en kunde en måned efter spurgte hvor hans vare blev af. Da er det ret ufedt at skulle sige "ja, tjoh, vi modtog aldrig betalingen og aflyste ordren." når kunden i bedste overbevisning tror de fik gennemført betalingen. |
Hej Vi har lige for nyeligt være ude for det samme. Vi valgte at ringe kunden op og sagde at vi kunne se at hun havde bestilt nogle varer i vores butik og havde valgt bankoverførelse, men at pengene ikke var kommet ind på vores konto, så vi ville lige høre om der var sket en fejl eller om hun havde fortrudt bestillingen, for så ville vi bare annulere den. Hun blev faktisk glad for, at vi ringede for hun habde ganske enkelt glemt at overføre pengene, og gjorde det bagefter. Det var så vores bud ![]() Anja & Henrik www.boutique-q.dk |
Jeg sad sjovt nok lige med en ordre som var "betalt" med bankoverførsel, og ville straks springe ind på Amino for at søge efter en løsning. HVER dag får jeg ordrer, hvor betalingen står til bankoverførsel - det er nok halvdelen af alle ordre der "betales" på den måde, men jeg har nok modtaget betalingen på LANGT under halvdelen af de ordre. Det er kommet så vidt, at jeg overvejer at fjerne muligheden, da folk simpelthen ikke tager det seriøst. Det er i hvert fald min umiddelbare opfatning af det. Og jeg har som nævnt tidligere også gjort det, at jeg kontakter kunden efter en uges tid, men blot en enkelt gang har jeg fået respons fra kunden. Jeg er sååå træt af det. |
Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.