Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til søgemasine optimering.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino og brugere

Jeg har fået lavet ny hjemmeside og håber der er nogle kloge mennesker her! "Det ved jeg der er :-)" som kan hjælpe.

Kan nogen fortælle mig hvad jeg kan gøre for at få en bedre placering på søge ord som jordvarme og varmepumper og den genre.
Jeg deltager aktiv på div. fora med rådgivning og vejledning men ved ikke om der er oplagte ting, der bør ændres på mit site. 

Håber i vil være mig behjælpelig

Med venlig hilsen

Christian Hegner

www.alternativvarme.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:20

Hej

Først og fremmest kan jeg se at du har en Drupal løsning, så derfor er der nogle problemer med den performance som siden har, det vil sige at der er rigtig mange ting som skal indlæses hver gang en bruger kommer forbi. Dette kan man dog ikke gøre så meget ved i en drupal løsning, men det er en ting som Google ser på.

Dernæst er der nogle ting du kan gøre:

• indsætte h1 overskrifter, disse findes nemlig ikke på siden.
  • lave unikke titles (titletags)
  • få flere links til din hjemmeside
  • du har meget tekst på siden hvilket jo er godt, men der kunne godt være lidt flere interne links i teksten, altså links som peger til andre sider også, og helst de sider som du mener er vigtige for dine brugere
  • læs om søgemaskineoptimering, så du forstår hvad det egentlig går ud på. Der findes mange resourser der ude, eks SEO 2.0, Når du har læst om seo, så ved du helt sikkert også hvad du kan gøre bedre.

Designet er som det skal være, overskueligt og brugervenligt, så det du skal arbejde på er at få flere brugere på din hjemmeside via søgemaskinerne, og der kan du tage de punkter jeg har skrevet indtil videre. Jeg kunne godt gå endnu mere i dybden, men det kræver enormt meget tid.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:24

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:28

God tips jeg synes man hurtige finder links på

Lav en blog på siden tilmelde blogges rss -feed , portaler

En side med massevis gode links , du kan tilføje din hjemmeside til.

http://www.semoblog.com/tilf%C3%B8j-link-71.html

http://www.worldnews.dk/

Find på google links , skriv på google tilføje link , hjemmeside side url registrere mv.

Søge på google med dine søgeord find relevante steder du kan tilføje links.

Find dine konkurrenter links brug Yahoo site seach

http://siteexplorer.search.yahoo.com/

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 14:32

Umildbart kan jeg se du har taget mange af de råd der er kommet til efterretning. det er godt at se og viser at du forstår seo området en del allerede.

Jeg vil foreslå at du fjerner det Velkommen i din overskrift, det har ingen betydning for din sides søgning. Samtidig ser det også bedre ud i det resultat google leverer når du bliver fundet.

Umildbart er der lavet en del seo mæssigt på din side, jeg ville nok fokusere mere nu, på at få nogle gode kvalitets links, som selvfølgelig skal være unikke fra gode PR sider som også er relevante ift. indhold.

Husk i de forums hvor du deltager, at have en god sælgende signatur som også har en god title i linket, det er ikke kun for at google skal synes det er godt.

Mit råd er derfor som du også allerede lidt er godt igang med, at huske at det seo du laver skal være kort, præcist og sælgende!

Jeg har ikke gennemfået hele din side, da den er alt for stor, men vil du have lidt sparring og råd, så skriv mig en e-mail eller en privat besked, så vil jeg gerne hjælpe dig videre, hvis du er i tvivl om f.eks. Linkbuilding eller andre seo områder.

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 09:09

KTJ-Media.dk:

Først og fremmest kan jeg se at du har en Drupal løsning, så derfor er der nogle problemer med den performance som siden har, det vil sige at der er rigtig mange ting som skal indlæses hver gang en bruger kommer forbi. Dette kan man dog ikke gøre så meget ved i en drupal løsning, men det er en ting som Google ser på.

Jeg læse lige, at du mente Drupal havde et performanceproblem generelt. Det er jeg da spændt på at høre nærmere om. Hvad mener du konkret?

Fra Kumarathurai
Tilmeldt 16. Jan 10
Indlæg ialt: 16
Fra  resolvd ApS Skrevet kl. 09:10

Hej Christian,

Jeg kan se at du bruger Drupal som CMS. For at gøre det lidt nemmere for dig, kunne du evt. installere følgende modul:

http://drupal.org/project/seo_checklist

/mathi

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:03

Kent Medom:

Jeg læse lige, at du mente Drupal havde et performanceproblem generelt. Det er jeg da spændt på at høre nærmere om. Hvad mener du konkret?

Drupals problem ligger i at hver gang brugeren kommer ind på siden, så skal brugeren hente utrolig mange filer og infos, for at siden kan blive vist. Drupal har det problem, at for hvert modul man har installeret og aktiveret, kommer der også yderligere filer som man skal hente som bruger. I det her tilfælde bliver der på forsiden, hentet 15 css filer, som egentlig burde have været 1 CSS fil. Jeg har set i andre drupalløsninger at der skal loades op til 30 css filer og op til 15 js filer, og det er jo ikke kun det der skal hentes fra en server, designet/billeder, indhold, HTML osv osv skal jo også hentes. så det bliver til rigtig mange kald.

Drupal henter endda også de filer som skal bruges når man er logget ind i administrationen, også selvom man egentlig som normal bruger ikke skal bruge de filer til noget.

Yderligere definerer drupal ikke billeders størrelse i img tagget, hvilket resultere i at browseren selv skal finde ud af hvilken størrelse et billede er. Meget af det kan også være programmørens fejl, men drupal har bestmt også en fejl der.

Der er fejl i selve koden, som både kan være programmørens, men også drupals fejl.

Og så er drupalløsninger minus SEO venlige, det kan godt være at de opper sig i version 7, det ved jeg ikke, men de tidligere versioner som jeg har set, er ikke så SEO venlige. og installerer man de SEO moduler som så er der, så får man fejl af den ene eller den anden art.

Google har lavet et plugin til Firefox, som heder Page Speed, og tester man enhver drupalside, får denne en score på mellem 50-75 ud af 100, hvor den burde have ligget sidst i 90'erne, dog helst 100, men det kan næsten ikke lade sig gøre.

Og for at man så kan optimere denne performance skal man bruge enormt mange timer, fordi det er en drupalløsning og de folk som sidder og programmerer på coren, samt moduler ikke tænker over at der er en performance glitch.

Jeg har endda været ude for at en flash ikke virkede som den skulle, fordi der var for mange kald til serveren pga. drupalløsningen, jeg kunne enten gøre det at jeg opsatte browseren til at kunne hente større pakker, samt tage brug af flere kald, eller jeg kunne strippe alt drupal væk, og kun servere indholdet. Jeg valgte selvfølgelig den sidste, da det jo er de færeste som kan og vil opsætte browseren. Efter jeg havde gjort det så fungerede alt som det skulle.

Langt de fleste fejl ligger dog i den måde som Drupal er bygget op på, og den måde som moduler håndteres af drupal løsningen. Og det kan man ikke rigtig gøre noget ved uden at lave hele coren om. De skulle dog i Drupal 7 have gjort tingene lidt bedre, men det er jo ikke nok med lidt bedre, det skal jo bare være i tip top stand, og helst tage brug af de nyeste informationer som findes på området.

Det var lige nogle af de punkter som jeg lige havde i tankerne på nuværende tidspunkt.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 11:13

Jeg er da ked af at høre, at du har så dårlige oplevelser med Drupal. At en hjemmeside er lavet i Drupal, er jo ikke et kvalitetsstempel i sig selv. Det bliver ikke til mere, end hvad programmøren bag gør det til. Sætter man performance rigtigt op, samler og pakker Drupal alle CSS og JS filer til en. Der er selvfølgelig undtagelser f.eks. hvor der er brugt @import, men 30 CSS filer har jeg dog aldrig set.

At skulle hente billeder og HTML kommer man jo aldrig uden om, lige meget hvilket system du bruger, men der kan man optimere, bl.a. ved at bruge sprites.  

Fejl i koden, er svært at give Drupal skylden for. Skulle der være fejl i modulerne, bliver disse løbende og ret ofte rettet med opdatering.

At Drupal ikke er SEO venlig, kan jeg heller ikke nikke genkendende til. Tværtimod bliver jeg igen og igen overrasket, når jeg ligger et nyt site online, over hvor hurtig google sluger siderne råt. Igen sætter det selvfølgelig krav til programmøren. Man kan nemt lave en SEO mæssigt dårlig hjemmeside i Drupal hvis ikke man kender noget til SEO.

Nu bruger jeg ikke selv plugin’et pagespeed, men Yslow i stedet, der er et tilsvarende. På siden http://www.granit-sten.dk/ giver den mig en score på 90, jeg ved ikke hvad du får? Siden er lavet i Drupal. Jeg har valgt at bruge et stort baggrundsbillede, og ikke lavet css sprites, og kommer derfor op på 17 http requests der samlet henter 437.5Kb. Siden bliver dog cached, og ved 2. gennemgang bliver der foretaget 3 http requests med samlet 6.8 Kb.

Nu var jeg inde og kigge på dine referencer, og fandt minibyt, som jeg køret en Yslow på. Den får en score på 59, da den bl.a. skal hente 17 js filer og 11 css filer. En anden af dine sider havde fint en score på 90, og jeg er da sikker på at det CMS du bruger fint kan administrere det, hvis blot det bliver sat rigtigt op, som du selv beviser. Det var ikke for at kaste med mudder, men blot for at vise pointen, at mange fejl ikke kan hæftes på det CMS man bruger, men mere på måden det bliver brugt på.

Jeg synes ikke selv jeg har brugt enorm mange tid på at sætte performance op, men det kræver selvfølgelig en del erfaring, så man ved hvad der skal gøres. Når først det er arbejdet ind i en rutine, tager det ikke længere tid at lave.

Nu er det ikke for at lave tråden om til en diskussion om Drupal, men jeg synes det er vigtigt at forstå at Drupal i sig selv ikke er dårlig, bare fordi programmøren bag ikke har sat siden rigtig op. Det vil da ikke være en fair påstand. Jeg er sikker på de ikke har valgt at køre whitehouse.gov på en Drupal løsning, hvis det skulle være så dårligt som du siger :o)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:52

Kent Medom:
Nu var jeg inde og kigge på dine referencer, og fandt minibyt, som jeg køret en Yslow på. Den får en score på 59, da den bl.a. skal hente 17 js filer og 11 css filer. En anden af dine sider havde fint en score på 90, og jeg er da sikker på at det CMS du bruger fint kan administrere det, hvis blot det bliver sat rigtigt op, som du selv beviser. Det var ikke for at kaste med mudder, men blot for at vise pointen, at mange fejl ikke kan hæftes på det CMS man bruger, men mere på måden det bliver brugt på.

Ved ikke lige hvor du får de tal fra, men det er også ligemeget, de har ikke fået mit nye system, som tager brug af alt det man anbefaler både inden for SEO og Performance, de købte en hjemmeside hos mig for over et år siden. og ja Min CMS løsning kan fint administrere det :)

Tag fx min egen hjemmeside, den køre på det nyeste system. den får en score på 97. og det vil de sider jeg laver med det nye system også gøre. eksempelvis kommer www.mrworld.dk til at køre på det nyeste system. og den får lige nu en score på 99.

Ud over det så arbejder jeg, som du nok kan se, ikke i open source løsninger blandt andet pga de oplevelser jeg har haft med allerede opsatte hjemmesider, som jeg kun har skulle optimerer både hvad angår SEO og Performance. Og jeg må sige at det ikke er så ligetil, man skal læse et utal af indlæg/manualer før noget giver nogenlunde mening, og man så kan tage fat. man kan ikke bare gå den lige vej og så optimerer en drupal løsning da metode også kommer an på hvilken version kunden køre med.

og ja jeg har haft meget dårlige erfaringer med Drupal. Og så kan det godt være at det er dem som har opsat hjemmesiderne i sin tid som har lavet noget fis. Det ved jeg selvfølgelig ikke. Jeg er jo ikke Drupal ekspert, jeg taler ud fra de erfaringer jeg har haft.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)