Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til CVR-nummer

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 1. Aug 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg bestilt en digital signatur så jeg kan oprette mit firma, men inde på virk.dk vil de så ha jeg skal bruge en medarbejder digital signatur og det kræver at jeg har et CVR-nummer hvilket jo netop er det jeg har brug for.. hvad gør jeg lige her?

Fra Birkerød
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 127
Fra  Biztrader.dk gratis virksomhedsbørs Skrevet kl. 18:12

Nu har jeg ikke selv prøvet at oprette en ny virksomhed via virk.dk men jeg har benyttet mig af webreg.dk et hav af gange.

Jeg vil gætte på du kan bruge din personlige digitale signatur, det handler mere eller mindre om, at de skal have et hoved på fadet i forhold til hvem, som foretager hvad.

Mvh

Glenn

Biztrader.dk opret gratis salgs annoncer inden for køb og salg af virksomheder. Gratis online virksomhedsbørs.

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 18:25

Så vidt jeg kan huske, så udfylder man en række informationer på Virk.dk vha. et indberetningsværktøj for start af virksomhed. Herefter kan man vælge hvilken form for indlevering man ønsker; om det skal sendes med posten eller indberettes vha. digital signatur. Så selvom det kræver en speciel form for digital signatur, som du siger, så bør du stadig kunne printe det ud og sende i et brev.

http://www.virk.dk/myndigheder/EOGS/Startblanketten_momsregistrering_mv er linket www.webreg.dk henviser til ved opstart af virksomhed, og også det du bør benytte dig af.

Tilmeldt 1. Aug 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:59

Tusind tusind tak for hjælpen, blondinen har fået styr på detBig Smile...

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 19:22

På webreg.dk kan du oprette det meste med personlig digital signatur. Du kan således udfylde stiftlsesdokument, vedtægter, formål mm. Men som de skriver så har de pt. problemer med indberetning af kapitalforhold når man bruger personlig signatur.

Jeg fik af vide af deres support at de forventer at denne del skulle være på plads på tirsdag! Men i princippet betyder det ikke noget for dig, da enten din bank eller revisor skal attestere at du har pengene til at oprette virksomheden.

Anders Hyldig:
Så selvom det kræver en speciel form for digital signatur, som du siger, så bør du stadig kunne printe det ud og sende i et brev.

Der skal man blot være opmærksom på at behandlingstiden pt er op til 5 uger, mens digital registrering sker med det samme Smile

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Skrevet kl. 19:32

Chrisss2010:

Der skal man blot være opmærksom på at behandlingstiden pt er op til 5 uger, mens digital registrering sker med det samme Smile

Vil det sige, at der ikke er noget mellemled, der skal godkende ansøgningen/indberetningen, før virksomheden er registreret og et CVR-nr. udgivet til registrator, når man momsregistrerer sig?

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 19:41

Når det handler om Aps eller A/S så kan du udfylde det meste i webreg.

Du kan se en vejledning her: https://www.basisbank.dk/produkter/erhverv/selskabsstiftelse/guide/

Dvs at banken skal bekræfte overfor Erhvervs- og Selskabsstyrrelsen at virksomhedskapitalen er indbetalt på en bankkonto med dit "firmanavn under oprettelse". 

Denne attestering kan din revisor også lave, men det kræver at du kan dokumentere at selskabskapitalen er indbetalt på en bankkonto.

Hvordan det forholder sig med en personligt ejet virksomheds ved jeg desværre ikke.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:16

Jo. Men det tager betydelig kortere tid end hvis du gør det per papir.

Jeg har netop registreret enkeltmandsvirksomhed; der gik 2 dage fra jeg registrerede mig til jeg havde CVR-nummeret.

Umiddelbart vil jeg gætte på, at det bare lige gennemgår et "sanity check" mht. adresse, om man har ret til at drive virksomhed og at der ikke er andre forhold der gør, at man ikke kan få et CVR-nummer.

Hilsen Allan

Fra Helsingør
Tilmeldt 18. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:07

Hej,

Jeg har selv siddet og kæmpet med virk.dk hele ugen.

Fik endelig efter meget besvær fat i en meget sød dame, Jannie fra webreg.dk's support, du skal ikke være logget ind når du vil udfylde blanketten, men først når du er færdig med at udfylde den skal du "underskrive" den med din digitale signatur. Det er også meget vigtigt at du ikke har en psedunym signatur, ( hvis du under bestillingen af din signatur har sagt nej tak til at blive registreret i det offentliges database ) -for så skal du ringe til danID og bestille endnu en signatur, hvoraf dit navn fremgår.

Det er noget bøvl, men lad os håbe det en dag bliver godt :)

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Skrevet kl. 14:27

Allan Jensen:

Jo. Men det tager betydelig kortere tid end hvis du gør det per papir.

Jeg har netop registreret enkeltmandsvirksomhed; der gik 2 dage fra jeg registrerede mig til jeg havde CVR-nummeret.

Umiddelbart vil jeg gætte på, at det bare lige gennemgår et "sanity check" mht. adresse, om man har ret til at drive virksomhed og at der ikke er andre forhold der gør, at man ikke kan få et CVR-nummer.

Hilsen Allan

Jeg kunne heller ikke forestille mig, at hele processen bare kørte 100 % automatisk, når man blot indsender med digital signatur - hvilket jo var det, der blev fortalt. 

Da jeg sidst momsregistrerede et firma tog det én uge, og det var med udskrift, fysisk underskrivelse og indsendelse pr. brev. Så enten er der da virkelig opgang inden for stiftelse af momsregistrerede firmaer pt. eller også er det med de uger 5 ugers behandlingstid skudt en smule over.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)