Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til CVR-nummer

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Hyldig:
Jeg kunne heller ikke forestille mig, at hele processen bare kørte 100 % automatisk

Snakker vi Aps eller A/S så skal revisor eller bank attestere beløbet som jeg skrev ovenfor. Resten foregår automatisk.

Anders Hyldig:
Så enten er der da virkelig opgang inden for stiftelse af momsregistrerede firmaer pt. eller også er det med de uger 5 ugers behandlingstid skudt en smule over.

Da ikke alle bankter benytter digital signatur i forbindelse med webreg, så er alternativet at indsende virksomehedsoprettelsen manuelt per brev, med dokumentation for at kapitalen er til rådighed.

Oplysningen om de 5 uger fik jeg telefonisk af vide i torsdag gennem Erhvervs- og Selskabsstyrelsen! Hvis det sker hurtigere skal man blot være glad Smile

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 14:40

Chrisss2010:

Anders Hyldig:
Jeg kunne heller ikke forestille mig, at hele processen bare kørte 100 % automatisk

Snakker vi Aps eller A/S så skal revisor eller bank attestere beløbet som jeg skrev ovenfor. Resten foregår automatisk.

Anders Hyldig:
Så enten er der da virkelig opgang inden for stiftelse af momsregistrerede firmaer pt. eller også er det med de uger 5 ugers behandlingstid skudt en smule over.

Da ikke alle bankter benytter digital signatur i forbindelse med webreg, så er alternativet at indsende virksomehedsoprettelsen manuelt per brev, med dokumentation for at kapitalen er til rådighed.

Oplysningen om de 5 uger fik jeg telefonisk af vide i torsdag gennem Erhvervs- og Selskabsstyrelsen! Hvis det sker hurtigere skal man blot være glad Smile

Jeg snakker om momsregistrering mens du snakker om stiftelse af ApS eller A/S. Så lyder de 5 uger lidt mere sandsynligt Smile Du skrev dog, at der ingen behandlingstid ved indsendelse via digital signatur var - hvilket der naturligvis er, som du også har beskrevet nu. Så nu er vi enige.

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 15:08

Anders Hyldig:
Jeg snakker om momsregistrering mens du snakker om stiftelse af ApS eller A/S. Så lyder de 5 uger lidt mere sandsynligt Smile

God pointe - så er vi enige Smile

Anders Hyldig:
Du skrev dog, at der ingen behandlingstid ved indsendelse via digital signatur var - hvilket der naturligvis er, som du også har beskrevet nu.

Når jeg høre ordet behandlingstid, så tænker jeg straks dage eller uger. Det er nok subjektivt hvordan man opfatter ordet.

Blot for at være helt sikker på at vi ikke snakker forbi hinanden, da det jo både kan gavne trådstater og andre Aminoer. Hvis du ønsker at registrere et Aps eller A/S (uden momsregistrering) så kan du i princippet gå ind på webreg og udfylde det meste. Herefter kan du ringe til fx. Basisbank jvf. mit link tidligere i tråden og bede dem om via deres digitale signatur at bekræfte via webreg at du har indbetalt kapitalen på en erhvervskonto under oprettelse. Dette kan banken gøre på 2 min og derefter kan man gå ind i webreg og færdiggøre registrerigen. 5 min efter burde du få en mail med dit CVR-nr.

Du kan også kontakte din revisor som kan ordne hele registreringen for dig, hvilken typisk kan ske i løbet af 1-2 timer, hvilket jeg ikke anser som en lang behandlingstid Smile

Jeg ved dog ikke hvordan det forholder sig med hensyn til behandlingstid, hvis man ønsker at momsregistrere sig via digital signatur!

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)