Jeg kiggede lige resultater og statistik fra Bing, og kan se søgemaskinen har forelsket sig i flere af mine websites (generelt mere end Google). Så hvad er jeres erfaringer med Bings metoder til at vudere websites, kontra Google. Mit indtryk er den kigger mere på onsite optimeringen, hvor Google vægter ingående links højere? Rent gætteri.
Kan ikke blive klog på bing. Sider jeg dominerer på google, er ikke til at finde på bing. Sider jeg ligger langt bagud ved på google, der er jeg i top 3 på bing.
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.
Min erfaring eller følelse er at de sider jeg har med dårlige links ranker super godt i forhold til google. Det er lidt som om at bing ikke ser så meget forskel på om et link er godt og dårligt - men igen det er er bare en "feeling" jeg har, jeg er på ingen måde SEO ekspert, eller det der ligner. :)
jeg bruger normalt kun google med synes google vægting er mere troværdig , da det kræver aktivitet på siden og opdatere siden jævnligt og der sker lidt liv på siden og arbejde med "gode" links meget før man er indekseret godt
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Jo da, helt enig. Men når jeg lige kigger statistik så kan jeg se at google giver mig 2/3 og bing 1/3 af trafik fra søgemaskinerne, derfor fangede det min interesse. Mit avisabonnement tilbudwebsite er helt i top på næsten alt jeg søger på som er relateret til siden.
Billigt tv ligger i top 3 på søgeordet "digitalt tv", foran wikipedia og viasat eksempelvis.
Mobilt internet ligger ligeledes i top 3, igen foran store andre websites.
Jo da, helt enig. Men når jeg lige kigger statistik så kan jeg se at google giver mig 2/3 og bing 1/3 af trafik fra søgemaskinerne, derfor fangede det min interesse. Mit avisabonnement tilbud website er helt i top på næsten alt jeg søger på som er relateret til siden.
Billigt tv ligger i top 3 på søgeordet "digitalt tv", foran wikipedia og viasat eksempelvis.
Mobilt internet ligger ligeledes i top 3, igen foran store andre websites.
Med venlig hilsen Casper Schneidereit
Den meste præcise dansk opgørelse mener jeg er fra denne her side http://afdeling18.dk/blog/2009/4/7/soegemaskineandele-i-danmark.aspx det viser helt klart at de fleste dansker bruger mest google , derfor har du også flest besøgene fra google af selv med unikke placeringer på msn - bing
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Den kendte jeg godt, og jeg ved godt Google uden tvivl er dominerende i Danmark. Men personligt kan jeg jo se at 1/3 af mine besøgende kommer fra Bing, og det giver alligevel lidt penge i kassen. Derfor har det vækket min interesse :-).
Der er stor forskel på de 2 søgemaskiners vurdering af sites.
På søgeordet Gucci solbriller ligger vi nummer 1 på Bing, og på søgeordet Tom Ford Solbriller har vi 2 pladser i top 4. Begge ord er nogle, som der er hård konkurrence på...
På samtlige vigtige søgeord, er vi i top 3 på Bing, mens vi på flere stadig kun er på side 2 hos Google...
Den meste præcise dansk opgørelse mener jeg er fra denne her side http://afdeling18.dk/blog/2009/4/7/soegemaskineandele-i-danmark.aspx det viser helt klart at de fleste dansker bruger mest google , derfor har du også flest besøgene fra google af selv med unikke placeringer på msn - bing
Det er jo kun et spørgsmål om tid, før Googles dominans er blevet væsentlig mindre og udvandet... Det er jo sket for alle andre, og Google vil før eller senere hen opleve det samme...
AV (Alta Vista), Microsoft, Jubii osv er blot eksempler på andre, som har mistet deres positioner igennem tiden...