Jeg har ikke tænkt mig at lægge en større afhandling her .... og eftersom du ved hvorfor - er der jo ikke nogen grund til at jeg skal "aflægge eksamen" for dig. Men hvis du mener det er af almen interesse, så vil det da være et super forum for dig, at fremlægge din dokumentation og viden. Ha' en god dag. mvh Lillian Lillian Pabst |
Jammen JEN dog - Hvorfor er du anonym her ?
Nåe ja der skal tempo på – var ? du har måske meget tid til at lege her i Amino, men jeg har dog travlt med mine andre gøremål og kan ikke underholde her på fuld tid:
Men du skal da ikke sidde der og kede dig og være utoldmodig her er lidt til dig og så må det være ok med dig:
Det man får at vide ved læsning i din profil er at du producere kosmetik.
I en anden tråd at du ikke anbefaler Kina da du andetsteds herinde fraråder produktion i Kina og henviser til USA og Europa der er langt fremme med dette - Kina kan man ikke helt stole på med indhold ?
Nå men jeg er nu sikker på at du får nok at gøre hvis du vil i konkurrence på det marked!
Men her er en kort forklaring på hvad du skal holde øje med i kosmetik og hvorfor når talen falder på råolie destillater:
Du skal undgå produkter med følgende indehold:
Hud- og ansigtscremer med mineralolie (også kald paraffinum liquidum, vaseline, paraffin) og syntetiske fedtstoffer (isopropyl myristate eller sterate, octyl octanoate).
Disse vil lægge sig som en hinde over huden.
Tandpasta, skrubbecremer og sæber der indeholder syntetiske skummemiddel tørrer ud og skader huden. Mest almindelig er natrium Iaurayl (laureth) sulfat (eller sodium lauryl sulphate, SLS). I dag kan SLS produceres af kokosolie, men det er alligevel et for kraftigt skum for huden.
Sodium (natrium) - Lauryl - Sulfat (forkortet SLS) der findes i hårshampoo's og tildels i tandpasta.
Men pas på stoffet er afledt af laurinsyre og skummer særdeles godt. Problemet med dette billige stof er bare at det kan trænge gennem huden og føre til skader på øjne, hjerne, hjerte, lever og nyrer.
Stoffet har også en evne til at forbinde sig med andre stoffer og danne nitrosaminer, der er kræftfremkaldende.
Så vær opmærksom på hvad du vælger her var det et destilat af råolie, ja du læste rigtigt såkladt SLS.
Kilde:
Navn: Sanna Ehdin
Alder: 43 år
Profession: Fil dr. i immunologi, forsker, forfatter, foredragsholder og kunstner.
Aktuel: Med ny bog ”12 uger til et selvheldbredende liv” (Forum)