Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor ligger jeres løn niveau

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Uffe

Mht. normen for .Net konsulenter, så tror jeg ikke generelt at der findes sådan en. Jeg kender ihvertfald mange forskellige konsulenter, nogle får mere end jeg, andre får mindre. Hvilket iøvrigt også er fuldstændigt rimeligt, jeg læste engang om en undersøgelse der viste at på en enkelt årgang af datalog studerende var et produktivitets forhold på 1 til 50.

De priser jeg nævnte er bureauets priser, jeg får 75 % hvilket jeg bestemt finder rimeligt. Men det sagt så har jeg aldrig nøjes med 500 til min del, og jeg har været i game''et i små fire år nu (6 forskellige opgaver i alt cirka. 1 måneds ledighed).

Det sagt så synes at kommentaren om at være heldig fordi man er godt betalt er uheldig. Man bliver godt betalt fordi man er dygtig, og ens arbejde er det værd. Jeg kender folk, der til deres egen del ligger over 700 kr., de er ikke heldige, de er hårdt arbejdende, har tonvis erfaring og fremfor alt dygtige. Jeg håber da også selv en dag at kunne ligge i den liga.

Hej Magnus

Priserne gælder kun længere forløb, mit(og mine partneres) firma Webenablers sælger nogle gange timer i løskøb, her ligger de vidst lige over de tusind.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 23:30
Mht. normen for .Net konsulenter, så tror jeg ikke generelt at der findes sådan en. Jeg kender ihvertfald mange forskellige konsulenter, nogle får mere end jeg, andre får mindre.

Det mener jeg nu godt man kan sige. Som sagt, alle bureauer jeg er hos, og det er stort set alle der findes (af de større, veletablerede af slagsen) siger at standardprisen er de nævnte 450-475. Der var kun ét bureau der havde solgt en konsulent til mere, og det var til lige omkring 600. Så jeg mener så absolut at det er et mindretal der får meget mere.

Når jeg siger at man er heldig hvis man får mere, er det såmænd ikke møntet på personen der får det. Det jeg mener, er at kunderne generelt ikke skeler til dygtighedsgraden. Det er jo sådan at for overhovedet at komme i betragtning, skal man være af en vis kvalitet og have (som regel) mindst 5 års erhvervserfaring. Derfor er alle konsulenter som udgangspunkt dygtige og har masser af erfaring, og medmindre kunden søger kompetencer indenfor noget helt specifikt og relativt ualmindeligt er denne heller ikke interesseret i at betale mere. Helt almindelig .NET udvikling er ikke noget særligt og kan derfor ikke trække mere end markedsniveauet, uanset hvor meget erfaring man har og hvor dygtig man er (for i så fald ville jeg også få meget mere end jeg gør). Så hvis man som helt almindelig .NET konsulent alligevel får meget mere, mener jeg altså man har været heldig på den ene eller den anden måde. Enten fordi kunden ikke ved så meget om markedet/priserne, eller fordi ens bureau er sindssygt dygtigt til at forhandle gode priser eller noget tredie.
Dette er i hvert fald egen erfaring - samtlige mine kollegaer i branchen siger dette, og jeg har også forhørt hvert enkelt bureau om disse ting. Om verden ser meget anderledes ud hos mindre kunder og mindre bureauer skal jeg ikke kunne sige, men det kunne da tyde på det ifølge dine udtalelser.. så det må jeg da undersøge nærmere når min kontrakt udløber :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 23:34
Hej Uffe og Peter.

Hehe, nu forstår jeg bedre. Tak for uddybningen - skulle lige til at brokke mig over at de underbød mig så meget .

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:46
Hej Uffe

Det er nok lidt den anden ende af skalaen hvad angår virksomheds størrelser. De kunder jeg har haft fornøjelsen af at tjene har alle været blandet top25, målt på størrelsen af it-afdelingerne. Måske falder lufthavnen udenfor, det er jeg ikke helt sikker omkring.

Mht. om kunderne skeler til dygtighed, som er det bestemt min erfaring at det gør de. Det er rigtigt at man skal havde en hvis dygtighed for at kunne sælges som konsulent (denne er iøvrigt faldet meget de seneste år, i takt med efterspørgelsen er steget), men der er meget forskel på hvor dygtige de individualle konsulenter er, det synes jeg også kunderne har været gode til at anerkende, det er god business for begge parter.

Mht. om kunderne ikke skulle kende markedet, så er det næppe tilfældet, alle de opgaver jeg har haft, var der været minimum en anden kandidat til. Der har været konsulenter fra samme hus, og fra andre huse. Jeg er iøvrigt meget stolt over at jeg endnu ikke har været interviewet til en opgave, som jeg ikke vandt (Det er skamløst blær det ved jeg).

Så jeg synes da, at hvis du er mener du er dygtigere end du bliver aflønnet til, at du skal prøve at sætte prisen, op næste gang du skal ud. En vare er det værd som folk vil give for den, så hvis du er det værd skal du nok finde en kunde der er smart nok til at indse det.

Det er også en god måde at finde ud af hvor god, andre synes man er. Samtidigt mener jeg også man som konsulent, med fordel kan kigge på hvilket egenskaber man kan tilegne sig for at blive mere værd. F.eks. har jeg altid en stak af bøger som jeg mangler at få læst :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:44
Jeg kan godt se at det er godt jeg ikke valgte at blive designer :)  for mine priser ligger en hel del over det niveau der diskuteres her. Faktisk er det nogenlunde samme tal - bare i US Dollars. Jeg tager fra $3-500 pr. time - på længerevarende opgaver helt ned til $275 men så er det også meget store kontrakter der strækker sig over mere end 1 år.
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 10:13
Designer er ikke noget man vælger, det er noget man er ;-)

Jeg takker for feedbacken, selvom jeg havde håbet på lidt flere designmessig respons. Men måske det er en hemmelighed for de fleste, mange folk holder sådan noget hemmeligt jo.

Men jeg vil gå vidre med mit niveau som jeg har lagt, og prøve at få sat en ordentligt beskrivelse op.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 10:18
Eller som en sagde engang på et andet forum.

" hvis du vil være rig, have et liv, fungere normalt i samfundet, så skal du ikke være 3d grafiker

men hvis du vil "drikke 30 kopper kaffe om dagen, spise massere af tudekiks, høre james last, ikke have et liv, tabe håret, skide blod, høre på dumme AD´ere, slette det hele og starte forfra, kramme Thomas banner på Gammelelskovsrede, så har du fundet dit kald"

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:28
Min timepris ligger som udgangspunkt på 450 kr. Som freelance tryk-grafiker. De trykkerier, jeg har arbejdet på, ligger på ca. 700 kr. pr. time eller mere. Men jeg har også snart 13 års erfaring at arbejde ud fra og er dygtig. Hvis det er en fast aftale, kan prisen forhandles ned, men jeg går helst ikke under 300 kr.

Om det er for meget, må folk selv bedømme. Mine kunder til nu har været yderst tilfredse, men det skal også siges, at jeg er utrolig effektiv, serviceminded og fleksibel, så selvom det lyder dyrt, behøver det ikke være det. Det kommer jo an på antal timer, der bruges.

Som regel giver jeg dog en fast pris på en opgave.

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)