Hvis i har så mange besøg fra hhv. organiske søgninger og adwords, samt facebook-cpc, så ville jeg som noget af det allerførste straks hyre en ekspert til at hjælpe jer med at øge disse konverteringsrater. Jeg kan med de tal du nævner hurtig regne ud at der bruges en hel del penge hver måned på annoncering, og det lyder da umiddelbart til (at selvom jeres søgeord måske ikke er optimale), at det brugbar trafik. I den betragtning lyder jeres konverteringsrate lav, i sammenligning med min viden om konverteringsrater fra organisk og cpc baseret trafik i tøj/skobranchen. De penge i bruger på en såkaldt ekspert, er hurtigt tjent hjem i form af den ekstra omsætning, eller mindre spildte penge på adwords / facebook. Det kan kun gå for langsomt med at få en ekspert ind over til dette. Hvis i ikke kender nogen, så spørg evt. rundt her på amino, om der er nogen som kan anbefale andre der har hjulpet dem, så er i sikre på at ikke at ende hos en tilfældig der ikke ved hvad han/hun laver. / Lars
|
Har i tjekket hvor de står af? altså det kan jo være at mange rent faktis lægger ting i kurven, men på vejen til checkout bliver forhindret..
det kan være at det er for svært at finde kurven igen, eller at betalings flowet bare ikke er brugervenligt, her mister man virkelig mange kunder.
men jeg kan forestille mig at de generelt bare ikke standser særlig længe på siden, da ingenting fanger brugeren, som trods alt beslutter sig om de vil blive eller ej på kun 0.4 sek.
fjern det store banner halløj, få frisket og professionaliseret designet, måske så det afsepejler det i sælger endnu mere.
lav det sådan at i kører med fremhævet produkt på forsiden, det er alt meget vigtige ting der skal få kunden til at reagere og gøre... også kendt som CTA (Call to Action)
eller kan jeg helt klart anbefale at læse bogen "Don't Make Me Think" den findes på amazon.