Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lav Konverteringsfrekvens?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

shoeshop.dk:

Tak for jeres foreløbige inputs!

Vi har i de sidste 6-8 måneder haft en konverteringsfrekvens på mellem 0,5-0,6 % - undtaget i julemåneden, hvor den var noget højere - ca. 1 %.

Ud ad ca. 25.000 månedlige besøg stammer de 12.000 fra organiske søgninger, mens omkring 6000 besøg kommer fra Adwords. Der kommer ca. 2000 fra vores Facebook-side og Facebook-cpc. De sidste 5000 kommer fra mange små affiliates og diverse linkpartnere mv.

Er vores konverteringsfrekvens for lav set med disse oplysninger?

(Til dem der ikke har lyst at kigge på vores shop www.shoeshop.dk så sælger vi smarte sko til unge mennesker)

Hvis i har så mange besøg fra hhv. organiske søgninger og adwords, samt facebook-cpc, så ville jeg som noget af det allerførste straks hyre en ekspert til at hjælpe jer med at øge disse konverteringsrater. Jeg kan med de tal du nævner hurtig regne ud at der bruges en hel del penge hver måned på annoncering, og det lyder da umiddelbart til (at selvom jeres søgeord måske ikke er optimale), at det brugbar trafik.

I den betragtning lyder jeres konverteringsrate lav, i sammenligning med min viden om konverteringsrater fra organisk og cpc baseret trafik i tøj/skobranchen.

De penge i bruger på en såkaldt ekspert, er hurtigt tjent hjem i form af den ekstra omsætning, eller mindre spildte penge på adwords / facebook. Det kan kun gå for langsomt med at få en ekspert ind over til dette.

Hvis i ikke kender nogen, så spørg evt. rundt her på amino, om der er nogen som kan anbefale andre der har hjulpet dem, så er i sikre på at ikke at ende hos en tilfældig der ikke ved hvad han/hun laver.

/ Lars

 

 

Fra Torshavn, Færøerne
Tilmeldt 16. Dec 08
Indlæg ialt: 625
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i tjekket hvor de står af? altså det kan jo være at mange rent faktis lægger ting i kurven, men på vejen til checkout bliver forhindret..

det kan være at det er for svært at finde kurven igen, eller at betalings flowet bare ikke er brugervenligt, her mister man virkelig mange kunder.

men jeg kan forestille mig at de generelt bare ikke standser særlig længe på siden, da ingenting fanger brugeren, som trods alt beslutter sig om de vil blive eller ej på kun 0.4 sek.

fjern det store banner halløj, få frisket og professionaliseret designet, måske så det afsepejler det i sælger endnu mere.

lav det sådan at i kører med fremhævet produkt på forsiden, det er alt meget vigtige ting der skal få kunden til at reagere og gøre... også kendt som CTA (Call to Action)

eller kan jeg helt klart anbefale at læse bogen "Don't Make Me Think" den findes på amazon.

Hergeir HP Vang
Digital/Online Marketing Specialist & E-Concept Developer

hpv@puffin.consulting

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Shoeshop.

Det er svært umiddelbart at vurdere om jeres fejl ligger i kvaliteten af trafikken, eller om i mere skal kigge på at konvertere flere at de nuværende besøgene til kunder.

Det er dog klart at man kan gøre noget ved begge to :)

Nu sidder jeg lidt og kigge på nogle hvide Converse. Jeg synes der er alt for meget 'støj' så man egentlig har svært ved at fokusere på selve produktet. Det første jeg lagde mærke til var antal - og hvor vigtigt er det? Tror ikke der er mange som køber to par af de samme sko :)

Så hedder jeres købsknap 'I indkøbskurven', der ville jeg nok omformulere det til 'Læg i vognen' / 'Læg i kurven' / 'Køb' eller andet. Derudover skal i lave knappen i en flot grøn farve.

Nu lagde jeg så også mærke til at I linker til Converse' hjemmeside - hvordan kan det være? Det er nok udfra det synspunkt, at det kan hjælpe køberen, men har I lagt mærke til at de hvide Converse kan købes billigere derinde, end hos jer? Det er ikke helt optimalt.
Prøvede dog lige linket, og det viser sig at være defekt. Det er selvfølgelig godt at I ikke sender kunder videre, men omvendt er det heller ikke optimalt, og kan virke ret useriøst.

Til sidst så tog det mig mere end 5 sekunder at finde prisen, hvilket er alt for langsomt. Især når de nu er på tilbud til kr. 449,-.

Jeg har mange mange flere råd, og gode idéer til hvordan I kan sælge endnu mere. Jeg har hjulpet en del andre virksomheder, så smid mig gerne en mail hvis I er interesseret. Casperblom [at] live.dk.

Held og lykke med det :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt bør man IKKE sammenligne conversion rate på tværs af webshops!

For det første handler styring af markedsføring til en webshop om, hvad du giver for en ordre (eller nærmere, hvad du giver for trafik).

Jeg kan sagtens give en webshop en conversion rate på 20% på følgende facon: Forbyd Google adgang til shoppen, og opret Adwords annoncer på shoppens navn + eventuelle mærke brands, og byd 20 kr. per klik. Så skal du se CR skyde i vejret :-)

Desuden er overall conversion rate lidt lige som at stå med den ene fod på en kogeplade, og den anden i en dybfryser: Det går gennemsnitligt ganske udemærket! Conversion rates bør som minium deles op i markedsføringskanal (nyhedsbrev, SEO, PPC osv.).

Når det er sagt, så prøv at tage et kig på min gamle blog post om emnet:
Hvad er en god conversion rate?

Ud fra den vil jeg sige du bør sigte efter 1,5% - 2%, alt efter hvor du henter de besøgende fra og hvad du giver for dem.

Håber du kan bruge inputtet til noget. Og ja, som ekspert vil jeg sige at der er masser af åbenlyse ting at tage fat i i din butik :-)
Køb gerne "Call to action", eller alternativt Rolf Molich's "Brugervenligt Webdesign".

Mvh.
Søren Sprogø

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Baggrunden i grøn ser meget `90er agtig ud.

Logoet virker ikke som det er lavet til siden.

LÆG I KURVEN knappen ville være bedre og placere i højre side og ikke i midten af siden.

Der burde være samme baggrund på alle billederne..Ser meget rodet ud.

 

Mikkel

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)