|
Hej igen.
Ja det er jeg klar over - men jeg er jo også "grøn" så jeg skal jo bare lige lære det.
Jeg har et møde med én fra teknologisk i morgen... så jo mere jeg ved på forhånd, jo bedre.
Venligst Sue
|
Hej igen. Ja det er jeg klar over - men jeg er jo også "grøn" så jeg skal jo bare lige lære det. Jeg har et møde med én fra teknologisk i morgen... så jo mere jeg ved på forhånd, jo bedre. Venligst Sue |
Hej Lars Tak for en masse værdifulde tips om patenter ! Jeg har tit overvejet HHH-metoden ,og jeg har også overvejet blot at glemme alt om at søge, og i stedet bruge pengene på produktions udstyr og markedsførring. På den måde får man jo et hurtigtforspring i forhold til e.v.t konkurenter. Og efter en 3-5 år skulle man jo gerne have nogle nye idéer til nye produkter og sådan fortsætter man så. Der er jo også nogen der siger , at hvis du får dit produkt kopiéret, er det kun en anderkendelse af, at idéen er noget værd . . . . og anderkendelse er ikke noget gives rundhåndet til opfindere (!). Nå, men hvad er din erfaring m.h.t PCT patenter ? Kan det betale sig ? Kan man også bruge HHH metoden her ? Hvorfor kan det nemt løbe op i 100.000 kr ? Koster en ansøgning ikke "kun" omkring 20.000 kr. ? Mvh Petter |
Dato: 15-03-2007 23:32:22 Forfatter: Blox Hej Lars Tak for en masse værdifulde tips om patenter ! Jeg har tit overvejet HHH-metoden ,og jeg har også overvejet blot at glemme alt om at søge, og i stedet bruge pengene på produktions udstyr og markedsførring. På den måde får man jo et hurtigtforspring i forhold til e.v.t konkurenter. Og efter en 3-5 år skulle man jo gerne have nogle nye idéer til nye produkter og sådan fortsætter man så. Der er jo også nogen der siger , at hvis du får dit produkt kopiéret, er det kun en anderkendelse af, at idéen er noget værd . . . . og anderkendelse er ikke noget gives rundhåndet til opfindere (!). Nå, men hvad er din erfaring m.h.t PCT patenter ? Kan det betale sig ? Kan man også bruge HHH metoden her ? Hvorfor kan det nemt løbe op i 100.000 kr ? Koster en ansøgning ikke 'kun' omkring 20.000 kr. ? Mvh Petter Hej Petter, Der er mange måder at sikrer sig på, fremfor patenter. Problemet er at patenter næsten er et MUST fra stort set alle danske kapitalformidlere, hvorfor det kan være en uoverskuelig opgave at overbevise dem om det modsatte - men hvis man selv kan finansierer og er virkelig hurtig med sin produktudvikling, også den løbende efter 1ste version, så har konkurrenterne ikke meget at komme efter. M.h.t. HHH versus PCT, så bruger vi næsten altid HHH som foreløber for PCT. Selvom de fleste patentagenter ruller med øjnene og mener vi er tossede, så kan de sagtens bruge en detaljeret patentansøgning efter HHH modellen som basis for en supergod PCT ansøgning. Prisen for en PCT afhænger både af produkt og antallet af krav. Den første PCT vi fik udarbejdet kostede kun for selve PCT'en 160K, og den sidste vi har fået udarbejdet kostede 75K, så 100k er meget normalt for vore projekter. Med venlig hilsen Lars C |
Hej Lars, Det er dog nogle uhyrlige summer for en jordhule iværksætter som mig ! (jeg har skam ikke råd til kælder) Men kan man lave en HHH ansøgning til PCT ? og hvis ja, skal man så betale de 20K inden et halvt år, før de flytter ansøgningen fra arkivhylden og ned i makulatoren ? Meningen er at købe (?) sig til noget tid. Hvorfor benytter i agenter når det drejer sig om messer ? Mvh Petter |
|