Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain prudukt meta description og DC

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg undre mig over at i en Dandomain shop er der en meta description til produktet. Men hvis den ikke er udfyldt så indeksere google fra "kort beskrivelse". Men mit spørgsmål er så hvis man skriver en description i meta description. Indeksere google så kun meta description eller indeksere den stadig produkt beskrivelsen?

Tænker mere på hvis man f.eks. kopiere en tekst fra leverandøren og så bare laver en unik meta description om man så stadig løber ind i en DC eller om den bare indeksere meta description som er unik og derfor undgår DC?

Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske lidt dårligt formuleret.

Men hvis man nu kopiere en produkt beskrivelse fra en leverandør vil man løbe ind i DC.

Men hvis man skriver en meta description, indeksere den så kun meta description eller stadig også produkt beskrivelsen? - Indeksere den kun meta description undgår man jo DC ved at lave en unik meta description, Men indeksere den stadig også produkt beskrivelsen selveom der er en unik meta description løber man jo ind i dc alligevel.

 

Håber på nogen har et godt svar.

Høre gerne Rosenstand eller Demibs kommentarer :D

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Google indekserer det tekstindhold de kan finde på siden, og har du duplikerede produktbeskrivelser, får du duplicate content. Det hjælper ikke at have unikke descriptions, hvis din "brødtekst" ikke er unik.

Der ER ingen vej udenom: Unikke produkttekster på hvert produkt - eller accept af duplicate content med deraf følgend eproblemer.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, Thomas - man skal så bare huske BÅDE at have unik synlig tekst OG TITLEs og META-description. For alene identiske TITLEs og META-descriptions kan give problemer.

Fra København
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Fra  Deducta Search Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Der ER ingen vej udenom: Unikke produkttekster på hvert produkt - eller accept af duplicate content med deraf følgend eproblemer.

Hvad så hvis man har en produktbeskrivelse hvor kun få ord som farve eller størrelse er ændret?. Bliver det karakteriseret som DP?

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nrmogensen:

Thomas Rosenstand:
Der ER ingen vej udenom: Unikke produkttekster på hvert produkt - eller accept af duplicate content med deraf følgend eproblemer.

Hvad så hvis man har en produktbeskrivelse hvor kun få ord som farve eller størrelse er ændret?. Bliver det karakteriseret som DP?

Er pærer bredere end Rundetårn er højt? ;-) Hvis du har en produktbeskrivelse på 20 ord, og 6 af ordene er helt forskellige, kan det være, du ikke ryger i DC. Hvis du har en produktbeskrivelse på 120 ord og 6 af ordene er unikke, ryger du med 99% garanti i DC.

Du skal bare holde fast i, at hvis du vil noget for alvor, skriver du unikke tekster. Og selvfølgelig titles og descriptions som Mikkel skriver. Du får i øvrigt en advarsel i Google Webmaster Tools, hvis du har identiske titles og/eller descriptions.

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vigtigt at huske på, at DC ikke har noget med "procenter af tekst" at gøre. Sådan regnes det ikke ud. Der er flere faktorer - herunder blokanalyser (eller shingles), link properties og context. Så den samme fulde artikel på to sites kan aktisk godt undgå at blive identificeret som DC under de rette forhold - f.eks. en artikel der bringes på to store anderkendte aviser.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Det er vigtigt at huske på, at DC ikke har noget med "procenter af tekst" at gøre. Sådan regnes det ikke ud. Der er flere faktorer - herunder blokanalyser (eller shingles), link properties og context. Så den samme fulde artikel på to sites kan aktisk godt undgå at blive identificeret som DC under de rette forhold - f.eks. en artikel der bringes på to store anderkendte aviser.

Helt enig - men i det konkrete spørgsmål på samme domæne og det typiske "fire forskellige farver af samme produkt agtigt" er det typisk differencen (eller mangel på samme), der gør udslaget. På tværs af domæner kan mange flere forhold spille ind.

 

Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkte nok der ikke var en vej udenom.

Men så er det næste problem så at hvis man har f.eks. Originale Sony Ericsson xxxxx covers. Så vil linket blive:

www.site.dk/shop/Original-sony-ericsson-9424p.html

Men det vil så sige at alle originale son ericsson covers til have samme link undtagen cifrene til sidst i linket. men er det ikke også DC så?

Og vil det så sige at man skal indsætte alle andre i robots.txt filen? eller har jeg misforstået det?

 

Læste din SEO-TUNING men vil lige være helt sikker på at det er korrekt forstået.

 

På forhånd tak.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Den mest elegante måde, at lave produktvarianter og den slags på (tætte variationer med næsten samme tekster) er at lade valget foregå i klienten - f.eks. via AJAX eller noget simplere. Jeg synes der er flere fordele ved denne metode - herunder:

1) Det gør det hurtigere for brugeren at skifte mellem varianter - da det ikke skal ud hen og vende på serveren for hvert valg.

2) Der bliver kun EN unik URL for all varianterne - og dermed kun en side som søgemaskinerne indekserer. De ser den så med det default valg (produktvariant) der er på siden. Ingen DC problemer.

Hvis man gerne vil have at folk kan f.eks. bookmarke og sende URLS direkte til de rette produktvarianter kan man tilføje en reference med hash-mark (#). Det kan scriptes uden at genindlæse siden og fortolkes IKKE af søgemaskinerne som en ny unik URL. Derfor vil alle links - uanset variant, også gå til samme URL

Og specielt det sidste er vigtigt!

For med den løsning som mange vælger - at udelukke produktvarianterne med robots.txt eller META-robots, så kan der gå vigtig linkværdi tabt.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)